Zgłoszone firmy były oceniane w 4 kategoriach: mikroprzedsiębiorstw, małych przedsiębiorstw, średnich przedsiębiorstw i dużych przedsiębiorstw, zapewniając tym samym równe szanse wszystkim uczestnikom, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.
Uznanie Komisja Konkursowej wzbudziły m.in. rodzinna atmosfera panująca w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, różnorodna oferta wsparcia dla młodych rodziców, a także liczne propozycje wspólnych zabaw, wydarzeń i wycieczek, w których biorą udział pracownicy wraz z rodzinami.
Jury doceniło także program "Mama i Tata idą na studia", który Uczelnia uruchomiła w listopadzie 2013 r. W ramach projektu WSB chce zwrócić uwagę na rolę szkół wyższych w kształtowaniu sytuacji młodych rodziców na rynku pracy, wspierać równość w dostępnie do nauki oraz wspomagać mamę i tatę w rozwoju własnych zainteresowań. Kilka prostych rozwiązań zastosowanych na Uczelni może w znaczny sposób odciążyć młodych rodziców, którzy bojąc się, że nie pogodzą obowiązków rodzinnych i zawodowych z edukacją i rozwojem, często po prostu rezygnują z podnoszenia kwalifikacji czy realizacji pasji. Elementem programu „Mama i Tata idą na studia" jest także promowanie dobrych praktyk i wspieranie rozwiązań przyjaznych rodzinie wśród partnerów biznesowych WSB.
Organizatorem konkursu jest Next.pl Sp. z o.o. oraz Lechaa Consulting Sp. z o.o. realizujący w partnerstwie projekt „rodzina-i-kariera.infor.pl”.