Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. „Innowacje i przedsiębiorczość. Teoria i praktyka”
Na przestrzeni ostatnich lat rośnie w środowiskach biznesowych świadomość kluczowej roli, jaką odgrywa innowacyjność w tworzeniu przedsiębiorstw i ich sukcesie. Ponadto coraz szersze uznanie zyskuje potrzeba bardziej zrównoważonej innowacyjności, łączącej aspekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne. Wyzwania te w połączeniu z ograniczonymi zasobami wewnętrznymi oraz wysokim ryzykiem i złożonością nasilonego sieciowania (społecznego) w ramach innowacyjności i przedsiębiorczości powinny nakłonić decydentów i innych interesariuszy do stymulowania i zapewniania niezbędnych środków na rzecz innowacyjności i przedsiębiorczości.
Celem konferencji jest prezentacja znaczenia procesów zarządzania innowacjami w konkurencyjnej i globalnej gospodarce oraz dyskusja nad aktualnymi problemami innowacji i przedsiębiorczości.
Do udziału w konferencji zapraszamy przedstawicieli nauki oraz praktyki zainteresowanych problematyką innowacji i przedsiębiorczości. Podczas konferencji odbędzie się PANEL DOKTORANTÓW wraz z warsztatami pracy naukowej dedykowany młodym pracownikom nauki, doktorantom, uczestnikom studiów doktoranckich.
Obszary problemowe konferencji:
- Innowacyjność i zarządzanie procesami zmian
Innowacyjność gospodarki; Globalne i regionalne systemy innowacji
Sterowanie dyfuzją innowacji otwartego rynku
Modelowanie procesów dyfuzji innowacji
Koncepcje rozwoju współczesnych organizacji
Transfer technologii i działalność badawczo-rozwojowa
Mechanizmy funkcjonowania sieci innowacyjnych
Kapitał innowacyjny jako element kapitału wiedzy
- Metropolia - innowacje w zarządzaniu regionem
Metropolia - wieloaspektowy potencjał innowacyjny
Sektor kreatywny w rozwoju miast i regionów
Przedsiębiorczość i innowacyjność jako nowoczesna koncepcja rozwoju regionalnego
Smart cities – koncepcja i trendy rozwoju miast przyszłości
Powiązania sieciowe w rozwoju terytorialnych systemów gospodarczych
- Innowacje w organizacjach
Innowacje w różnych modelach organizacyjnych
Zachowania menedżerskie a innowacyjność, wizjonerskie przywództwo
Holistyczne strategie innowacyjne
Modele skutecznego wprowadzania zmian; Ryzyko i niepewność w procesach zmian
Proinnowacyjna kultura organizacji
Bariery innowacji, szanse i zagrożenia, opór wobec innowacji
Źródła finansowania innowacji
Wielopłaszczyznowe zarządzanie procesami zmian
Zarządzanie kapitałem ludzkim w kontekście innowacyjności
Kreatywność a innowacje
Wyznaczniki przywództwa inspirującego
Cechy i zachowania kreatywnych pracowników; Promowanie kreatywności zespołu
Kultura kreatywna uwalniająca twórczość
Techniki wspierania, rozwijania i promowania pomysłów
Kreatywność „Turkusowej Organizacji”
- Przedsiębiorczość – przyczyna i skutek innowacyjności
Wspomaganie i rozwój przedsiębiorczości
Kreowanie otoczenia innowacyjnego dla MŚP
Strategie działania małych i średnich przedsiębiorstw; Formy kooperacji MŚP
Systemy wsparcia przedsiębiorczości
Przedsiębiorczość intelektualna
Zarządzanie firmami rodzinnymi