A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Ogłoszenie nr 2 o konkursie na realizację Grantu: projektu badawczego o charakterze interdyscyplinarnym na rok 2021

W związku z realizacją projektu: „PERFECT – Regionalna Inicjatywa Doskonałości w Akademii WSB" nr 018/RID/2018/19, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu pod nazwą „Regionalna Inicjatywa Doskonałości” na lata 2019-2022, informujemy o otwarciu naboru wniosków o Grant na prowadzenie badań naukowych o charakterze interdyscyplinarnym w roku 2021.

Celem przyznania Grantu jest mobilizowanie naukowców (w tym młodych adeptów nauki) do prowadzenia ambitnych interdyscyplinarnych badań naukowych (gdzie wiodącą dyscypliną naukową jest zarządzanie i jakość lub ekonomia i finanse), których efekty będą publikowane w środowisku międzynarodowym.

Termin nadsyłania wniosków: do dnia 11.01.2021 r.

Ogłoszenie wyników naboru: do dnia 18.01.2021 r.

Termin realizacji grantu: od 18.01.2021 do 30.11.2021r.

Termin złożenia raportu z grantu: do dnia 31.12.2021 r.

Kwota dofinansowania: do 100 000 PLN

Szczegółowe wytyczne:

  1. Grant realizowany jest w terminie do dnia 30.11.2021 roku, a realizacja oznacza,
    że ostatnie zdarzenie będące przedmiotem projektu finansowanego w ramach Grantu (np. konferencja), faktura za usługę i wypływ pieniędzy z rachunku bankowego Uczelni będzie miał miejsce maksymalnie w tym dniu.
  2. Tematyka planowanych projektów musi być nowa (nie będą finansowane kontynuacje już realizowanych projektów) oraz musi być spójna z założeniami projektu PERFECT, a więc ma wpłynąć na umiędzynarodowienie i interdyscyplinarność badań w Akademii WSB.
  3. Celem Grantu jest mobilizowanie pracowników naukowych, doktorantów, studentów AWSB, do prowadzenia ambitnych, interdyscyplinarnych badań naukowych, których efekty będą publikowane w środowisku międzynarodowym, w czasopismach zagranicznych. Przyznane dofinansowane ma pomóc w przeprowadzeniu badań, w szczególności pozyskaniu danych pierwotnych oraz sfinansować obliczenia statystyczne, które będą podstawą do publikacji naukowych.
  4. O dofinansowanie mogą ubiegać się zespoły badawcze, składające się, z co najmniej 4 pracowników AWSB i minimum 1 doktoranta/studenta AWSB.

    Pracownicy naukowi i naukowo-badawczy z innych uczelni, także reprezentujący krajowe i zagraniczne ośrodki naukowe, czy eksperci zewnętrzni, mogą uczestniczyć w grancie, lecz nie są wliczani do minimalnej liczby członków zespołu badawczego.

  5. Maksymalna kwota Grantu to 100 000,00 PLN (brutto).
  6. Grant przeznaczony jest na finansowanie badań realizowanych przez zespół, w skład którego - obok pracownika naukowego AWSB posiadającego udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych oraz tytuł naukowy lub stopień naukowy dr hab. (Kierownik Grantu), będą wchodzić minimum trzej pracownicy AWSB, reprezentujący dyscyplinę nauki o zarządzaniu i jakości lub ekonomię i finanse. Pozostali członkowie zespołu mogą reprezentować dyscypliny naukowe, którzy zapewnią interdyscyplinarność badań naukowych oraz spełnienie wymagań dotyczących  umiędzynarodowienia.
  7. Zakładanym efektem Grantu ma być publikacja artykułów w uznanych czasopismach naukowych o zasięgu międzynarodowym indeksowanych np. w bazie Scopus czy Web of Science. Preferuje się zgłaszanie większej liczby artykułów, których przygotowanie oparte będzie na pozyskanych w wyniku Grantu danych, choćby ich publikacja nastąpiła po ostatecznym terminie merytorycznego jego rozliczenia. O stanie realizacji takich publikacji, już w trakcie realizacji Grantu i po jego zakończeniu, jego Kierownik powinien informować Kierownika Projektu PERFECT.
  8. Grant realizowany jest w terminie nie dłuższym niż 30.11.2021 r. W wyjątkowych sytuacjach, na uzasadnioną pisemnie prośbę, Kierownik Projektu PERFECT może przedłużyć termin realizacji Grantu. 
  9. Ten sam zespół badawczy oraz jego członkowie mogą aplikować o dofinansowanie w kolejnych edycjach, pod warunkiem skutecznego rozliczenia poprzedniego dofinansowania.
  10. Skutecznym rozliczeniem merytorycznym Grantu jest złożenie raportu rocznego (na wskazanym w ogłoszeniu o konkursie formularzu, wraz z załącznikami) z uzyskanych wyników badań, maksymalnie do 31.12.2021 r., ze szczególnym uwzględnieniem osiągniętych celów tj.: minimum 2 artykuły złożone do publikacji w czasopiśmie za min. 70 punktów (lista MNiSW) lub monografia przygotowana do recenzji w wydawnictwie z listy wydawców MNiSzW (za monografię uznaje się również pracę zbiorową pod redakcją naukową jednego pracownika naukowego zawierającej rozdziały jednoautorskie maksymalnie pięciu pracowników naukowych lub doktorantów - uczestników szkoły doktorskiej, wszystkich z AWSB, którzy byli członkami zespołu. Prace pozostałych autorów/członków zespołu, mogą być publikowane poza w/w monografią).
  11. Raport końcowy (w przypadku przesunięcia terminu zakończenia Grantu) składany jest w ciągu 21 dni roboczych od daty zakończenia realizacji działań objętych projektem.
  12. Dofinansowanie przeznaczone jest wyłącznie na badania naukowe. Z Grantu nie mogą być finansowane wynagrodzenia członków zespołu.
  13. Szczegółowe kryteria merytoryczne kwalifikacji wniosków:

    Oceniany będzie:

    a) dorobek naukowy kierownika Grantu, w tym publikacje merytorycznie i metodycznie zbieżne z tematem Grantu (0-5 pkt),

    b) dorobek naukowy uczestników zespołu w tym w szczególności publikacje pracowników AWSB, merytorycznie i metodycznie zbieżne z tematem Grantu (0-5 pkt),

    c) problem badawczy i jego uzasadnienie, cel główny i cele szczegółowe, innowacyjność i interdyscyplinarność badań, powiązanie planowanych działań z rodzajami kosztów wskazanych w kalkulacji kosztów (0-5 pkt.),

    d) Założenia procesu badawczego i metodyka badań, wykorzystane metody badawcze (0-5 pkt),

    e) Oczekiwane rezultaty projektu w tym jego wartości poznawcze i aplikacyjne, wpływ przyznanego Grantu na jakość prowadzonych badań naukowych, planowane sposoby upowszechniania osiągnięcia badawczego (0-5 pkt.),

    f) Kalkulacja kosztów projektu, adekwatność nakładów do przewidywanego efektu pracy (tj. ilość i jakość publikacji), realność realizacji Grantu w wyznaczonym terminie (0-5 pkt),

    Dodatkowe punkty przyznawane będą za:

    a) współpracę naukową z innymi ośrodkami zaangażowanymi w realizację projektu (posiadającymi kategorię A, z zagranicznymi jednostkami naukowymi lub przedsiębiorstwami) zaangażowanymi w realizację Grantu

    b) udział w realizacji Grantu zagranicznych pracowników naukowych,

    c) zgłaszanie większej liczby artykułów naukowych w uznanych czasopismach o zasięgu międzynarodowym indeksowanych np. w bazie Scopus czy Web of Science, których przygotowanie oparte będzie na pozyskanych w wyniku Grantu informacjach, choćby ich publikacja nastąpiła po ostatecznym terminie merytorycznego jego rozliczenia (którym przypisano minimum 70 pkt wg listy MNiSW.

  14. Wnioski oceniane będą w sposób rankingowy przez Komisję Konkursową.
  15. Wnioski należy składać w formie elektronicznej (ze skanem podpisu wnioskodawcy) przesyłając go na adres: rid@wsb.edu.pl W najbliższym możliwym terminie (nie później niż do dnia 31.03.2021 r.) należy też dosłać formę papierową lub złożyć go osobiście w Dziale Rozwoju Nauki (w bibliotece Akademickiej, piętro 3, pokój 433) od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00
  16. Ostateczną decyzję o przyznaniu finansowania podejmuje Kierownik Projektu PERFECT na podstawie Karty Oceny Wniosku i rekomendacji Komisji Konkursowej i nie podlega do niej odwołanie.
  17. Wnioskodawcy (reprezentowani przez Kierownika Grantu) będą powiadamiani o decyzji w sposób mailowy.
  18. Kierownik Projektu PERFECT zastrzega sobie - na etapie oceny projektu - prawo korekty zaproponowanego kosztorysu (struktury i wysokości poszczególnych pozycji kosztów). Przyznane Grantu następuje po akceptacji przez Wnioskodawcę korekt, o których mowa w zdaniu poprzednim.
  19. Wnioskodawca (reprezentowany przez Kierownika Grantu) ma możliwość wglądu w recenzję własnego wniosku.
  20. Wnioskodawcom, którym nie przyznano dofinansowania w danym naborze przysługuje prawo złożenia wniosku w kolejnych naborach.
  21. Przelewy za usługi dokonywane będą po uzyskaniu zgody Kierownika Projektu PERTECT, na podstawie wypełnionego formularza i zlecane przez Dział Rozwoju Nauki na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT/Rachunków.
  22. Szczegółowe informacje na temat wymogów przy realizacji Grantu tj. np. obowiązujących drukach, sposobie zamawiania usług, danych niezbędnych do wystawienia faktur, logotypie projektu PERFECT, niezbędnej formule o źródle finansowania przy publikacji, afiliacji itp. zostaną przedstawione laureatom niezwłocznie po ogłoszeniu wyników konkursu.