Tytuł projektu: "Teaching Excellence - Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB"
Nr projektu: FERS.01.05-IP.08-0133/23
Wartość projektu: 3 366 575,67 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 2 778 098,24 zł
Okres realizacji projektu: 01.01.2024 - 30.04.2027 r.
#FunduszeEuropejskie
Projekt "Teaching Excellence - Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB" realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju - Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę.
Celem projektu jest wdrożenie kompleksowego systemu wsparcia w postaci rozwoju kompetencji i kwalifikacji nauczycieli akademickich i kadry realizującej dydaktykę na rzecz doskonalenia modelu kształcenia praktycznego i umiejętności studentów/ek Akademii WSB dla potrzeb rozwoju gospodarki, zielonej i cyfrowej transformacji.
Projekt zakłada rozwój wzajemnie uzupełniających się kompetencji i kwalifikacji nauczycieli akademickich i kadry realizującej dydaktykę w Akademii WSB poprzez wdrożenie sześciu zadań merytorycznych w ramach których zaplanowano dwie ścieżki wsparcia:
- obligatoryjną, w ramach której uczestnik/czka projektu uczestniczy w minimum 1 szkoleniu z każdego obszaru kompetencji tj.: projektowego procesu uczenia się i mierzenia efektów w dydaktyce stacjonarnej i/lub zdalnej, zielonych oraz cyfrowych;
- opcjonalną dopasowaną do indywidualnych potrzeb, w ramach której uczestnik/czka projektu uczestniczy w szkoleniach z mikropoświadczeń, konferencjach krajowych i zagranicznych, wizytach studyjnych, szkoleniach z obszaru innowacyjnych metod kształcenia, szkoleniach otwartych z zakresu kompetencji i kwalifikacji merytorycznych.
Realizacja projektu przyczyni się do optymalizacji kształcenia studentów/ek poprzez integrację celów zrównoważonego rozwoju z procesem dydaktycznym w Akademii WSB, wesprze rozwój metod dydaktycznych opartych o rozwiązywanie problemów np.: Problem Based Learning, Design Thinkig, WebQuest. Realizacja projektu pozwoli Akademii WSB doskonalić podejście projektowania wstecznego i wdrażać podejście PLE, czyli nową koncepcję uczenia się, opierającą się na osobistych potrzebach i preferencjach uczącego się w celu stworzenia zindywidualizowanej, elastycznej przestrzeni do uczenia się z użyciem narzędzi cyfrowych. Projekt opiera się na modelu kaskadowego uczenia się i budowaniu społeczności uczącej się wzajemnie.
Rezultaty projektu:
- Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, które dostosowały kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji - 1
- Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ - 72
- Liczba opracowanych koncepcji nauczania i uczenia się w AWSB - 1
Rezultatem długofalowym będzie udoskonalony komplementarny model kształcenia praktycznego w Akademii WSB, oparty na innowacyjnych metodach dydaktycznych, powiązany z horyzontalnym kształceniem w zakresie zrównoważonego rozwoju i wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, wspierających metody dydaktyczne.