Mentorzy i mentorki

aneta

 

W ramach projektu "Teaching Excellence – Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB" wyłoniono grono doświadczonych mentorek i mentorów dydaktycznych, którzy wspierają rozwój kompetencji Uczestników i Uczestniczek - akademickiej kadry dydaktycznej AWSB. Mentorzy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem oraz nowoczesnymi metodami nauczania, inspirując do podnoszenia jakości kształcenia i przygotowania studentów i studentek do wyzwań współczesnego rynku pracy. Mentorzy i mentorki oferują wsparcie zarówno w projektowaniu kursów, wdrażaniu innowacyjnych metod nauczania, jak i w rozwijaniu kompetencji cyfrowych oraz integracji treści interdyscyplinarnych i praktycznych projektów edukacyjnych.

 

Zespół mentorów dydaktycznych:

  • Dr hab. Jacek Bendkowski – mentor dydaktyczny. Doświadczony nauczyciel akademicki w obszarze zarządzania, prowadzi wykłady oraz seminaria magisterskie. W ramach mentoringu wspiera nauczycieli akademickich w projektowaniu kursów zgodnie z metodyką Intended Learning Outcomes oraz w podnoszeniu jakości kształcenia. Dla Uczestników i Uczestniczek projektu oferuje wsparcie w zakresie prawidłowego kaskadowania efektów uczenia się oraz ich spójnego powiązania z metodami nauczania i oceniania.
  • Dr inż. Paweł Buchwald - mentor dydaktyczny - prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie projektowania oraz wykorzystania laboratoriów edukacyjncy w środowisku metawersum. Dydaktyk o szrokim doświadczeniu w informatyce i zajęciach interdyscyplinarnych wykorzystuje technologie VR, metawersum, IoT oraz cloud computing. W ramach mentoringu wspiera Uczestników i Uczestniczki w integrowaniu nowoczesnych technologii immersyjnych z programem nauczania, a także w tworzeniu nowoczesnych kursów, organizacji symulacji, warsztatów i interdyscyplinarnych hackathonów.
  • Dr Iwona Krzyżewska – mentorka dydaktyczna – wspiera rozwój kompetencji dydaktycznych kadry, wykorzystując swoje doświadczenie w nowoczesnych metodach nauczania inżynierskiego, w tym Problem Based Learning i Design Thinking, oraz w pracy z narzędziami cyfrowymi i specjalistycznym oprogramowaniem inżynierskim (Ansys, Catia). W ramach projektu opracowuje i testuje koncepcję zaliczeń modułowych na kierunkach inżynierskich, obejmującą wsparcie Uczestników i Uczestniczek w tworzeniu kompleksowych metod ewaluacji, które pozwalają na całościową weryfikację efektów uczenia się na poziomie modułu, a nie pojedynczego przedmiotu, jednocześnie wspierając wdrażanie innowacyjnych metod nauczania i rozwój kompetencji dydaktycznych kadry.
  • Mgr Małgorzata Małecka-Tomala – mentorka dydaktyczna – wspiera rozwój kompetencji dydaktycznych kadry w zakresie stosowania aktywnych metod pracy z grupą, takich jak Design Thinking, LEGO® Serious Play® oraz techniki kreatywnego i krytycznego myślenia. Jej inicjatywa obejmuje także włączanie treści związanych z edukacją dla zrównoważonego rozwoju do zajęć prowadzonych przez Uczestników i Uczestniczki. Posiada bogate doświadczenie w naukach społecznych i zarządzaniu, prowadząc zajęcia w języku polskim i angielskim oraz stosując nowoczesne metody aktywizujące, w tym Flipped Classroom. Wspiera Uczestników i Uczestniczki w projektowaniu angażujących kursów, rozwijaniu kompetencji kreatywnych i komunikacyjnych studentów i studentek oraz podnoszeniu jakości kształcenia.
  • Dr inż. Anna Śmiglewicz – mentorka dydaktyczna – posiada doświadczenie w prowadzeniu zajęć inżynierskich oraz z zakresu zarządzania projektami, stosując innowacyjne metody dydaktyczne, takie jak blended learning, case study i projekty Problem-Based Learning (PBL). Działania wykładowczyni skupiają się na wdrażaniu metody PBL w interdyscyplinarnych zespołach studenckich w ramach zintegrowanych projektów dydaktycznych, łączących wiedzę i umiejętności z kilku przedmiotów. Uczestników i Uczestniczki wspiera w stosowaniu dobrych praktyk oraz rozwijaniu nowoczesnych form nauczania, przygotowujących studentów do praktycznych wyzwań zawodowych.