
W odpowiedzi na rosnące potrzeby w zakresie rozwoju dydaktyki akademickiej, Akademia WSB w ramach realizacji projektu „Teaching Excellence – Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB” realizuje inicjatywę organizacji wizyt studyjnych w renomowanych uczelniach zagranicznych oraz w światowych ośrodkach edukacyjnych posiadających udokumentowane doświadczenie i osiągnięcia w zakresie innowacyjnych metod nauczania. Działanie to ma na celu wsparcie uczelni w zakresie wdrażania najnowszych i najbardziej efektywnych rozwiązań dydaktycznych oraz aplikowania sprawdzonych, międzynarodowych praktyk edukacyjnych.
Wybór zagranicznych uczelni, światowych ośrodków edukacyjnych powinien być spójny z misją i strategią rozwoju Akademii WSB, a planowane wizyty koncentrować się na obszarach wspierających strategiczne kierunki rozwoju dydaktyki w uczelni. Szczególny nacisk kładzie się na innowacyjne podejścia dydaktyczne, takie jak: Project Based Learning, Challenge Based Learning, Design Thinking czy WebQuest, a także na integrację celów zrównoważonego rozwoju (SDGs) w procesach kształcenia.
W ramach projektu wstępnie zaplanowano wizyty studyjne w następujących, uznanych ośrodkach akademickich i badawczych: Nottingham Trent University, Politecnico di Milano, CERN IdeaSquare, Maastricht University oraz Stanford University. Instytucje zostały wytypowane ze względu na swoje doświadczenie i skuteczność we wdrażaniu nowoczesnych metod kształcenia, odpowiadających na potrzeby współczesnego społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.
Uczestnikami/czkami wizyt studyjnych będą liderzy i liderki dydaktyczni/e, którzy/e po zakończeniu wsparcia przygotują raport zawierający rekomendacje dotyczące najlepszych praktyk zaobserwowanych podczas wizyt oraz propozycje ich implementacji w strukturach uczelni. Uczestnicy/czki zobowiązani/e będą do dzielenia się pozyskaną wiedzą w modelu kaskadowym – przekazując ją innym nauczycielom akademickim oraz aktywnie wspierając procesy doskonalenia dydaktyki na poziomie całej instytucji.