Organizacja wizyt studyjnych w prestiżowych uczelniach zagranicznych stanowi odpowiedź na potrzeby Uczelni w zakresie bardziej ukierunkowanego wsparcia w zakresie rozwoju i wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych, aplikowania najlepszych światowych praktyk od uczelni zagranicznych posiadających większe doświadczenie i osiągniecia w tym obszarze.
Wybór zagranicznych uczelni jest spójny z misją i strategią Akademii WSB a priorytetowe obszary wsparcia w projekcie wpisują się w strategiczne inicjatywy rozwoju dydaktyki w Akademii WSB.
W ramach realizacji projektu zaplanowano wizyty studyjne w wiodących światowych uczelniach zagranicznych tj.: Nottingham Trent University, Politecnico di Milano, Maastricht University czy Stanford University, które posiadają doświadczenie w zakresie wykorzystywania innowacyjnych metod dydaktycznych opartych o rozwiazywanie problemów wybranych jako wiodące w Akademii WSB, m.in.: Project Based Learning, Challenge Based Learning, Design Thinking, WebQuest i wdrażaniu zagadnień zrównoważonego rozwoju w procesy edukacyjne.
Wizyty studyjne to forma wsparcia skierowana do grupy liderów/ek dydaktycznych, którzy/e po zakończeniu wsparcia opracują dokument przedstawiający rekomendacje najlepszych praktyk realizowanych w odwiedzonej uczelni i przedstawią wdrożenia wybranych z nich w Akademii WSB oraz w sposób kaskadowy będą przekazywać wiedzę innym nauczycielom akademickim i aktywnie angażować się w proces zmian i doskonalenia procesu dydaktyki w Uczelni.