A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

18.12.2023

Ekspertka Akademii WSB dla portalu PulsHR

Dr Sabina Ratajczak o roli menedżerów oraz wyzwaniach, jakie przed nimi stoją.

Według "Raportu trendów 2023. Wynagrodzenia i rynek pracy" ManpowerGroup głównym demotywatorem pracowników są zbyt niskie zarobki (44 proc.). Zaraz za nimi znajduje się niewłaściwy i nieumiejętny styl zarządzania przez przełożonego (35 proc.). Menedżerowie mogą popełniać wiele błędów. Psycholog dr Sabina Ratajczak, prorektor ds. Rozwoju Akademii WSB, dyrektor Centrum Jakości i Innowacji, wskazuje, że najczęściej wiążą się one z obszarem komunikacji, np. brakiem precyzowania przejrzystych oczekiwań wobec pracowników, nieumiejętnością udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, brakiem precyzyjnie zdefiniowanych celów, ale także brakiem wsparcia.

 

- Odpowiedź na pytanie, jakie błędy popełniają menedżerowie, nie jest łatwa, dlatego, że w różnych sytuacjach, na różnych etapach rozwoju pracownika rola menedżera także się zmienia. Czegoś innego będzie oczekiwała osoba, która rozpoczyna pracę w danej organizacji czy na danym stanowisku, a czego innego doświadczony pracownik. Ta pierwsza osoba będzie od swojego menedżera potrzebować więcej instruktażu, wsparcia merytorycznego, ta druga więcej swobody i być może nowych, ambitnych zadań. Trzeba pamiętać, że każdy z pracowników ma także swoje własne potrzeby, wartości i oczekiwania wobec pracy i swojego pracodawcy – mówi dr Sabina Ratajczak.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ

Dr Sabina Ratajczak

Prorektor ds. Rozwoju Akademii WSB, Dyrektor Centrum Jakości i Innowacji

Więcej