- komunikacji w języku angielskim w środowisku biznesowym i posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu Business English,
- zasad komunikacji w biznesie, komunikacji międzykulturowej oraz negocjacji łącznie z tłumaczeniem symultanicznym,
- zagadnień związanych z organizacją firm oraz ich kulturą organizacyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, formami organizacyjno-prawnymi aktywności gospodarczej, marketingiem i reklamą,
- przygotowania w języku angielskim wystąpień dotyczących różnych zagadnień biznesowych, i korespondencji handlowej w języku angielskim oraz tłumaczenia umów w działalności gospodarczej,
- metod zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym oraz psychologicznych aspektów motywowania pracowników,
- zasad samodzielnego planowania innowacyjnych projektów biznesowych, przygotowania biznes planu oraz pozyskiwania środków zewnętrznych na te przedsięwzięcia,
- zasad komunikacji i współpracy w zespole oraz specyfiki zespołów międzykulturowych,
- technik oddziaływania na klienta, komunikacji marketingowej oraz technik badań rynkowych i marketingowych.
English in Management to innowacyjne i interdyscyplinarne studia drugiego stopnia w pełni w języku angielskim. To właśnie język angielski stał się głównym narzędziem pracy w międzynarodowym biznesie, a także zglobalizowanym świecie XXI wieku. Jednocześnie poruszanie się w ramach wspólnego języka w kosmopolitycznej rzeczywistości wymaga od nas zrozumienia oraz swobodnego komunikowania się w kulturowo zróżnicowanych społecznościach. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, kierunek English in Management stawia nacisk na wykształcenie eksperckich kompetencji językowych i komunikacyjnych, ale przede wszystkim włącza je w program nowoczesnych studiów z zakresu zarządzania, wyposażając absolwentów w wiedzę dotyczącą organizacji firm oraz ich kultury organizacyjnej, zarządzania zasobami ludzkimi, rodzajów spółek, rynku kapitałowego jak i inwestycyjnego oraz finansów, ubezpieczeń, marketingu i reklamy, fuzji i przejęć, etyki w biznesie, społecznej odpowiedzialnością biznesu, jak i „przywództwa w biznesie”. Proponowane studia II stopnia oferują szereg kompetencji nieocenionych zarówno dla indywidualnej, jak i zespołowej pracy w nowoczesnym środowisku biznesowym, w oparciu o sprawdzone techniki badań rynkowych i marketingowych, strategie planowania projektów i pozyskiwania na nie środków, organizacji pracy, wzmacniania roli motywacji i niwelowania wpływu stresu na pracę.