O konferencji

Międzynarodowa konferencja naukowa organizowana przez Katedrę Pedagogiki Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Konferencja odbędzie się w dniu 19 listopada (czwartek) 2020 r. w formie zdalnej.

 

 

Patronat honorowy nad konferencją objęli:
Minister Edukacji i Nauki Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk http://www.knped.pan.pl/

Polskie Towarzystwo Pedagogiczne http://www.ptp-pl.org/pl

 

Logotypy instytucji związanych z edukacją i nauką w Polsce.

 

Szanowni Państwo,

 

organizujemy spotkanie naukowe z udziałem gości z polskich i zagranicznych ośrodków naukowych, aby uczcić 80. rocznicę urodzin prof. dra hab. Wojciecha Kojsa oraz 15. rocznicę działalności Katedry Pedagogiki przy Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

 

Tematyka konferencji będzie dotyczyć relacji między MIEJSCEM a aktywnościami, interwencjami i interpretacjami edukacyjnymi, „dziejącymi się” w MIEJSCU. Zmiany, jakie dokonały się i jakie zachodzą  we współczesnej rzeczywistości społecznej i materialnej,   generują nowe problemy będące wyzwaniami  dla refleksji pedagogicznej i działań edukacyjnych. Ich realizacja wymaga MIEJSC nowych lub modyfikacji MIEJSC istniejących, w celu zaprojektowania MIEJSC optymalnych.

 

Proponowane obszary tematyczne konferencji:

  1. MIEJSCE odziaływań edukacyjnych - w ujęciu interdyscyplinarnym.
  2. Korelacja CZŁOWIEK - MIEJSCE: wybór miejsca; czas bycia w miejscu; dostępność miejsca; miejsce a stawanie się sobą, a zachowania, emocje; percepcja miejsca; jakość życia w miejscu; stres psychiczny w miejscu; miejsce odpoczynku, rozrywki, spotkania z kulturą.
  3. Aktywności edukacyjne w wybranych MIEJSCACH: w przestrzeni wirtualnej, w miejscach zagrażających, niebezpiecznych, w miejscach rekreacji, rozrywki, spotkań z kulturą oraz w NIE-MIEJSCACH.
  4. Kreowanie MIEJSCA: miejsca dla edukacji powszechnej, specjalnej, włączającej, miejsca dla ludzi niesamodzielnych, seniorów, chorych, bezdomnych, skazanych, imigrantów.
  5. Fizyczne i materialne aspekty MIEJSCA w kontekście podejmowanych w nim działań edukacyjnych: wymiary, oświetlenie, kolory, wyposażenie, stresory fizyczne, usytuowanie, połączenia z innymi MIEJSCAMI.
  6. MIEJSCA pamięci jako historyczne punkty odniesienia dla krystalizowania się zbiorowej pamięci i tożsamości.
  7. MIEJSCE, którego nie ma, dla ludzi, którzy są i MIEJSCA potrzebują.

 

Wyróżnienie obszarów tematycznych jest zabiegiem jedynie porządkującym różnorodność treści, jakie mogą kojarzyć się z MIEJSCEM działań edukacyjnych. Jest to problematyka ulokowana między obszarami, przenikająca się czy wzajemnie dopełniająca. Zachęcamy do znalezienia własnego miejsca w problematyce MIEJSCA.

  

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń czynnego udziału (z referatem) w konferencji. Można natomiast uczestniczyć zdalnie w sesjach plenarnych po zalogowaniu się przez link znajdujący się w programie. Osoby, które zarejestrują swój udział w konferencji (zakładka „Rejestracja”), otrzymają stosowne zaświadczenie.

 

 

 

 

Odręczne podpisy w niebieskim atramencie.

dr hab. Jerzy Kochanowicz, prof. AWSB