Dynamika zachodzących zmian kreuje nowe wyzwania w naukach o zarządzaniu. Wychodząc naprzeciw owym zmianom zdecydowaliśmy się zorganizować dwudniową konferencję „Modele biznesu i zarządzanie wartością przedsiębiorstw”. Konferencja będzie doskonałą okazją do zastanowienia się nad wieloma kwestiami dotyczącymi szeroko pojętego zarządzania strategicznego i zarządzania wartością przedsiębiorstw.
Celem konferencji jest przedstawienie nowoczesnych modeli biznesu organizacji kreujących wartość w gospodarce opartej na innowacji i wiedzy, a także przedstawienie aktualnych trendów w zakresie wdrażania strategii wzrostu wartości przedsiębiorstw.Kryzys gospodarczy jest coraz bardziej dotkliwy na świecie, ale w szczególności w Europie. Skutki wynikające z tego zjawiska są niekorzystne dla przedsiębiorstw. Kreacja wartości przedsiębiorstw oraz konceptualizacja i operacjonalizacja modeli biznesu jest utrudniona w sytuacji zmniejszonej liczby zamówień oraz mniejszej konsumpcji dóbr. Jak wskazują teoretycy i praktycy zarządzania obroną przed negatywnymi skutkami kryzysu jest innowacyjność produktów, procesów i modeli biznesu przedsiębiorstw.
Wybrane pytania, które będą osnową prowadzonych dyskusji:
MODELE BIZNESU |
ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTW |
Jak konceptualizować i operacjonalizować modele biznesu organizacji? |
Jak tworzyć innowacje jeśli przedsiębiorstwa mają problemy w obszarze finansowania działalności operacyjnej? |
Jak skalować i tworzyć spójnym model biznesu? |
Jak pogodzić ambitne, krótkoterminowe cele udziałowców z długoterminowym procesem wdrażania innowacji? |
Jak powiązać model biznesu ze strategią, procesami biznesowymi i projektami? |
Jak zadowolić wszystkie grupy interesariuszy wobec ograniczonych możliwości firm? |
Jak osiągać przewagę konkurencyjną poprzez efektywny model biznesu? |
Jakie koncepcje zarządzania i finansów mogą wspomóc menadżerów wobec ich współczesnych problemów? |
Jak zarządzać innowacjami z wykorzystaniem koncepcji modeli biznesu? |
Jak dobrać odpowiednie koncepcje i metody zarządzania aby osiągnąć skuteczność w procesie budowy wartości? |
Jakich wyborów strategicznych dokonywać w rywalizacji rynkowej z wykorzystaniem modeli biznesu? |
Na czym opierać strategię wzrostu wartości przedsiębiorstw? |
Jak powiązać koncepcję Corporate Social Responsibility z Value Based Management tworząc efektywny model biznesu? |
Jak projektować efektywne modele biznesu w kierunku kreacji wartości przedsiębiorstw? |