Cel i założenia konferencji

Dynamika zachodzących zmian kreuje nowe wyzwania w naukach o zarządzaniu. Wychodząc naprzeciw owym zmianom zdecydowaliśmy się zorganizować dwudniową konferencję „Modele biznesu i zarządzanie wartością przedsiębiorstw”. Konferencja będzie doskonałą okazją do zastanowienia się nad wieloma kwestiami dotyczącymi szeroko pojętego zarządzania strategicznego i zarządzania wartością przedsiębiorstw.

Celem konferencji jest przedstawienie nowoczesnych modeli biznesu organizacji kreujących wartość w gospodarce opartej na innowacji i wiedzy, a także przedstawienie  aktualnych trendów w zakresie  wdrażania strategii wzrostu wartości przedsiębiorstw.Kryzys gospodarczy jest coraz bardziej dotkliwy na świecie, ale w szczególności w Europie. Skutki wynikające z tego zjawiska są niekorzystne dla przedsiębiorstw. Kreacja wartości przedsiębiorstw oraz konceptualizacja i operacjonalizacja modeli biznesu jest utrudniona w sytuacji zmniejszonej liczby zamówień oraz mniejszej konsumpcji dóbr. Jak wskazują teoretycy i praktycy zarządzania obroną przed negatywnymi skutkami kryzysu jest innowacyjność produktów, procesów i modeli biznesu przedsiębiorstw.

Wybrane pytania, które będą osnową prowadzonych dyskusji:

MODELE BIZNESU ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTW
Jak konceptualizować i operacjonalizować modele biznesu organizacji? Jak tworzyć innowacje jeśli przedsiębiorstwa mają problemy w obszarze finansowania działalności operacyjnej?
Jak skalować  i tworzyć spójnym model biznesu? Jak pogodzić ambitne, krótkoterminowe  cele udziałowców z długoterminowym procesem wdrażania innowacji?
Jak powiązać model biznesu ze strategią, procesami biznesowymi i projektami? Jak zadowolić wszystkie grupy interesariuszy wobec ograniczonych możliwości firm?
Jak osiągać przewagę konkurencyjną poprzez efektywny model biznesu? Jakie koncepcje zarządzania i finansów mogą wspomóc menadżerów wobec ich współczesnych problemów?
Jak zarządzać innowacjami z wykorzystaniem koncepcji modeli biznesu? Jak dobrać odpowiednie koncepcje i metody zarządzania aby osiągnąć skuteczność w procesie budowy wartości?
Jakich wyborów strategicznych dokonywać w rywalizacji rynkowej z wykorzystaniem modeli biznesu? Na czym opierać strategię wzrostu wartości przedsiębiorstw?
Jak powiązać koncepcję Corporate Social Responsibility z Value Based Management tworząc efektywny model biznesu? Jak projektować efektywne modele biznesu w kierunku kreacji wartości przedsiębiorstw?