A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Szczegóły konkursu

Konkurs wśród uczestników projektu:
 

Założenia ogólne konkursu:

  • miejsce realizacji: siedziby poszczególnych szkół,
  • w każdej szkole prowadzony będzie odrębny konkurs dla jej uczniów.

Uzasadnienie tematyki konkursu:

  • z uwagi na aktualne realia epidemiczne znacznie wzrosła rola i powszechność transakcji elektronicznych i bezgotówkowych, przy jednoczesnym dynamicznym rozwoju zagrożeń cybeprzestępczych.

Cele konkursu:

  • Utrwalenie wiedzy zdobytej w trakcie warsztatów, w szczególności w ich części informatycznej i dotyczącej transakcji bezgotówkowych.
  • Wymiana międzypokoleniowa – zaproponowanie przez uczniów konkretnych metod/zasad, które mogą wykorzystać ich rodzice/dziadkowie w bezpiecznej realizacji w/w transakcji.


Przebieg konkursu:

  • Zainteresowanym uczniom zostaną zaproponowane wcielenia się w policjanta ścigającego cyberprzestępców.
  • Zainteresowani uczniowie, pod nadzorem merytorycznym Opiekuna, przygotowują poradnik kierowany do ich rodziców/dziadków w zakresie prawidłowej i bezpiecznej realizacji transakcji elektronicznych i bezgotówkowych. W roli konsultantów poradnika wystąpią dziadkowie/rodzice danego ucznia.
  • Poradnik powinien zostać napisany prostym językiem, z wykorzystaniem elementów multimedialnych (np. podcastu), przystępnym dla innych uczniów, ich rodziców/dziadków, by mógł przez nich zostać wykorzystany w praktycznym działaniu.
  • Przy powstaniu poradnika uczniowie będą wzorować się na poradnikach publikowanych przez Związek Banków Polskich, poszczególne banki i Policję.
  • Poradnik będzie mieć dwie formy: prezentacji multimedialnej o objętości ok. 30 slajdów, wzbogaconej o krótkie filmiki, prezentującej najważniejsze zagadnienia, oraz formę ok. 15 minutowego podcastu (w formie inscenizowanych przez uczniów niebezpiecznych sytuacji i porad bezpiecznego zachowania w razie ich wystąpienia).
  • Prace oceni Komisja składająca się z: Opiekuna w danej szkole, zaproszonego policjanta, pracownika-informatyka AWSB, tworząc ranking punktowy. Przy ocenie będą brane pod uwagę: adekwatność merytoryczna pracy do założeń tematyki
  • konkursu (35 pkt), przystępny i nowoczesny charakter zastosowanych elementów multimedialnych (15 pkt), jasność użytego języka w pracy (15 pkt), nowatorski charakter pomysłów (35 pkt).
  • Uczeń, który przygotował poradnik oceniony najwyższą liczbą punktów (uzyskując co  najmniej 70/100 pkt), otrzymuje nagrodę rzeczową o charakterze edukacyjnym – tablet.