Znalazłeś ciekawą ofertę pracy? Nie czekaj, aż ktoś inny odpowie na nią pierwszy. Weź głęboki oddech i telefon do ręki – zadzwoń do pracodawcy. Dzwoniąc do pracodawcy możesz się dowiedzieć, czy znaleziona oferta pracy jest wciąż aktualna, dopytać o szczegóły związane z pracą czy sposób rekrutacji.
ZNALAZŁEŚ CIEKAWĄ OFERTĘ PRACY?
Nie czekaj, aż ktoś inny odpowie na nią pierwszy,
WEŻ GŁĘBOKI ODDECH I TELEFON DO RĘKI, ZADZWOŃ DO PRACODAWCY!
Dzwoniąc do pracodawcy możesz się dowiedzieć, czy znaleziona oferta pracy jest wciąż aktualna, dopytać o szczegóły związane z pracą czy sposób rekrutacji. Pamiętaj jednak, że głównym celem rozmowy przez telefon jest umówienie się na rozmowę w sprawie pracy, „face to face” (twarzą w twarz), podczas której będziesz mógł zaprezentować siebie.
ZANIM ZATELEFONUJESZ DO PRACODAWCY:
Wynotuj z ogłoszenia:
- Nazwę stanowiska, którym jesteś zainteresowany
- Nazwę firmy
- Nazwisko i stanowisko osoby do kontaktu
- Wymagane kwalifikacje
Przygotuj długopis i kartkę, na której zanotujesz uzyskane informacje (np. datę i godzinę rozmowy kwalifikacyjnej, listę wymaganych dokumentów).
Przygotuj również swój kalendarz, aby móc szybko dać odpowiedź na temat terminu ewentualnej rozmowy.
Zastanów się i zapisz pytania, które chcesz zadać. Rozmowa z pracodawcą to zazwyczaj duży stres, możesz zapomnieć, o co chcesz zapytać.
Miej w zasięgu ręki swoje CV. Ułatwi to udzielenie jasnych i precyzyjnych odpowiedzi na pytania zadawane przez pracodawcę.
Zastanów się również nad tym, dlaczego interesuje Cię właśnie ta praca.
Wybierz spokojne miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał.