Rozmowa telefoniczna z pracodawcą

Znalazłeś ciekawą ofertę pracy? Nie czekaj, aż ktoś inny odpowie na nią pierwszy. Weź głęboki oddech i telefon do ręki – zadzwoń do pracodawcy. Dzwoniąc do pracodawcy możesz się dowiedzieć, czy znaleziona oferta pracy jest wciąż aktualna, dopytać o szczegóły związane z pracą czy sposób rekrutacji.

ZNALAZŁEŚ CIEKAWĄ OFERTĘ PRACY?

Nie czekaj, aż ktoś inny odpowie na nią pierwszy,

WEŻ GŁĘBOKI ODDECH I TELEFON DO RĘKI, ZADZWOŃ DO PRACODAWCY!

Dzwoniąc do pracodawcy możesz się dowiedzieć, czy znaleziona oferta pracy jest wciąż aktualna, dopytać o szczegóły związane z pracą czy sposób rekrutacji. Pamiętaj jednak, że głównym celem rozmowy przez telefon jest umówienie się na rozmowę w sprawie pracy, „face to face” (twarzą w twarz), podczas której będziesz mógł zaprezentować siebie.

ZANIM ZATELEFONUJESZ DO PRACODAWCY:

Wynotuj z ogłoszenia:

  • Nazwę stanowiska, którym jesteś zainteresowany
  • Nazwę firmy
  • Nazwisko i stanowisko osoby do kontaktu
  • Wymagane kwalifikacje

Przygotuj długopis i kartkę, na której zanotujesz uzyskane informacje (np. datę i godzinę rozmowy kwalifikacyjnej, listę wymaganych dokumentów).

Przygotuj również swój kalendarz, aby móc szybko dać odpowiedź na temat terminu ewentualnej rozmowy.

Zastanów się i zapisz pytania, które chcesz zadać. Rozmowa z pracodawcą to zazwyczaj duży stres, możesz zapomnieć, o co chcesz zapytać.

Miej w zasięgu ręki swoje CV. Ułatwi to udzielenie jasnych i precyzyjnych odpowiedzi na pytania zadawane przez pracodawcę.

Zastanów się również nad tym, dlaczego interesuje Cię właśnie ta praca.

Wybierz spokojne miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał.

Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji