
Szkolenie pn.: „Szkolenie instruktora symulacji medycznej niskiej i pośredniej wierności z zakresu symulacji medycznej dla kadry dydaktycznej Wieloprofilowego Centrum Symulacji Medycznej Collegium Medicum Akademii WSB” ma na celu rozwój kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej poprzez przekazanie specjalistycznej wiedzy oraz narzędzi umożliwiających prowadzenie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod symulacji medycznej niskiej i pośredniej wierności, a także realizację egzaminów OSCE.
Zakres szkolenia obejmuje zagadnienia związane z podstawami symulacji niskiej i pośredniej wierności, przygotowaniem oraz prowadzeniem scenariuszy dydaktycznych dostosowanych do zakładanych efektów uczenia się, jak również tworzeniem list kontrolnych niezbędnych do przeprowadzania standaryzowanych egzaminów praktycznych OSCE.
Szkolenie jest elementem ścieżki rozwoju kompetencji dydaktycznych w ramach projektu i stanowi istotny krok w kierunku podnoszenia jakości dydaktyki akademickiej w Akademii WSB.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Szkolenie zapewnia unikalną możliwość zdobycia kompetencji dydaktycznej w zakresie prowadzenia symulacji medycznych, które są kluczowym elementem współczesnej edukacji medycznej. Metody symulacyjne pozwalają na lepsze przygotowanie studentów/ek do pracy w realnych warunkach klinicznych, co zwiększa ich szanse na sprawne wejście na rynek pracy. Dodatkowo, poznanie sposobów oceny studentów/ek w ramach egzaminów OSCE (Objective Structured Clinical Examination) umożliwi obiektywną ocenę kompetencji klinicznych przyszłych absolwentów/ek.
Korzyści płynące z udziału w szkoleniu:
- Zdobycie wiedzy na temat symulacji medycznej, różnych poziomów wierności oraz projektowania scenariuszy symulacyjnych opartych na efektach kształcenia dla kierunków medycznych.
- Poznanie struktury zajęć symulacyjnych, przechodząc przez wszystkie etapy, od podstawowych do zaawansowanych symulacji, tak jak studenci/tki.
- Nabycie umiejętności realizowania symulacji na różnych poziomach wierności, dostosowując je do zróżnicowanych celów dydaktycznych.
- Nabycie umiejętności prawidłowego przekazywania informacji zwrotnej podczas sesji debriefingowych.
- Zdobycie wiedzy na temat egzaminu OSCE i jego roli w ocenie kompetencji klinicznych.
- Rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia scenariuszy symulacyjnych dopasowanych do specyficznych potrzeb kierunków medycznych, które prowadzą.
- Zdobycie wiedzy na temat prawidłowego konstruowania list sprawdzających (checklists) i ich efektywnego wykorzystania w praktyce.
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Szkolenie jest skierowane do kadry dydaktycznej Wieloprofilowego Centrum Symulacji Medycznej Collegium Medicum Akademii WSB, będącej uczestnikami/czkami projektu "Teaching Excellence - Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB", która chce podnieść swoje kwalifikacje w zakresie nauczania metodami symulacji medycznej. Szkolenie zostało przygotowane dla osób prowadzących zajęcia na kierunkach medycznych, pragnących skutecznie rozwijać praktyczne umiejętności swoich studentów/ek, wykorzystując nowoczesne metody dydaktyczne.
Prowadząca szkolenie:
Szkolenie poprowadzi dr n. o zdr. Aleksandra Brodowska, wykładowczyni akademicka z bogatym doświadczeniem praktycznym w prowadzeniu zajęć metodami symulacji medycznej dla studentów/ek kierunków medycznych oraz we wdrażaniu i przeprowadzaniu egzaminów OSCE. W ciągu ostatnich 5 lat zrealizowała kilkadziesiąt szkoleń dla instruktorów/ek symulacji medycznej na wszystkich poziomach wierności, jak również w zakresie egzaminu OSCE.
Termin szkolenia:
28-29.10.2024 - szkolenie stacjonarne w siedzibie Akademii WSB, ul. Cieplaka 1C, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania zapraszamy do kontaktu:
Biuro Projektu „Teaching Excellence – Program …”
Izabela Szulc - Krynicka
Specjalistka ds. realizacji szkoleń
Pokój 319
tel.: 32 295 93 35 ; e-mail: iszulc-krynicka@wsb.edu.pl