Szkolenie z zakresu projektowania procesu uczenia się i mierzenia efektów w dydaktyce stacjonarnej na poziomie przedmiotu

 

Logo Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego z flagą Polski i Unii Europejskiej.

 

Szkolenie z zakresu projektowania procesu uczenia się i mierzenia efektów w dydaktyce stacjonarnej na poziomie przedmiotu - szkolenie dla uczestników (-czek) projektu „Teaching Excellence…” którzy (-e) pragną wzbogacić swoje umiejętności w zakresie projektowania efektywnych metod nauczania oraz weryfikacji efektów uczenia się.

Celem szkolenia jest wyposażenie Państwa w narzędzia i umiejętności które wzbogacą proces nauczania i zwiększą efektywność pracy dydaktycznej.

Udział w szkoleniu pozwoli Państwu poszerzyć wiedzę oraz umiejętności praktyczne w obszarach:

  • Koncepcja Constructive Alignment i jej zastosowanie w dydaktyce osób dorosłych.
  • Opisywanie efektów uczenia się.
  • Projektowanie scenariusza zajęć zgodnie z koncepcją Constructive Alignment.
  • Projektowanie metod weryfikacji efektów uczenia się i aktywności pozwalających potwierdzić uzyskanie efektów uczenia się.
  • Włączenie metod problemowych do scenariusza zajęć oraz umiejętność właściwego opisu efektów uczenia i ich weryfikacji.
  • Definiowanie kryteriów oraz poziomów osiągnięć dla zadań i aktywności związanych z przedmiotem (tzw. rubrics).
  • Planowanie procesu doskonalenia przedmiotu zajęć.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Podniesienie jakości dydaktyki akademickiej poprzez skuteczne projektowanie procesu uczenia się.
  • Zwiększenie efektywności pracy dydaktycznej poprzez dopasowanie metod nauczania, aktywności i oceniania do zamierzonych efektów uczenia się.
  • Lepsze dostosowanie zajęć do potrzeb studentów (-tek) poprzez wykorzystanie metod problemowych (PBL, CBL) oraz aktywizujących form nauczania.
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie projektowania sylabusów, scenariuszy zajęć oraz narzędzi oceny (rubrics), co pozwoli na efektywniejszą organizację i prowadzenie zajęć.

Po szkoleniu odbędą się także indywidualne konsultacje online w wymiarze 2 godzin dla uczestnika (-czki), które pomogą Państwu:

  • zmodyfikować sylabus swoich zajęć adekwatnie do wytycznych koncepcji Constructive Alignment,
  • przygotować scenariusz zajęć w oparciu o zmodyfikowany sylabus,
  • opracować rubrics w ramach wybranych zajęć.

Prowadząca szkolenie:

Szkolenie i konsultacje poprowadzi Pani dr inż. Dorota Piotrowska, która jest profesorem uczelnianym, pracownikiem naukowym i nauczycielem akademickim Politechniki Łódzkiej, gdzie pełni również funkcję Dyrektora Centrum Współpracy Międzynarodowej, Pełnomocnika Rektora ds. Umiędzynarodowienia, Koordynatora Uczelnianego Programu Erasmus + oraz Koordynatora Instytucjonalnego ECIU European University. Jest ekspertem wspierającym Ministra Edukacji i Nauki w zakresie mikrokredytów, Inicjatywy Uniwersytetów Europejskich, Krajowego Systemu Kwalifikacji. Pełni również funkcję eksperta Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP). Pani dr inż. Dorota Piotrowska koordynowała liczne projekty akredytacyjne, a także przebudowę i tworzenie nowych programów studiów. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe, współpracując z nauczycielami akademickimi w zakresie projektowania scenariuszy zajęć, konstruowania efektów uczenia się oraz wdrażania nowoczesnych metod dydaktycznych.

Termin szkolenia: 

5-6.05.2025 r. (poniedziałek-wtorek) w godzinach od 09:00 do 16:00 - szkolenie stacjonarne w siedzibie Akademii WSB, ul. Cieplaka 1C, 41-300 Dąbrowa Górnicza.

Jak zgłosić swój udział w szkoleniu?

Potwierdzenie udziału w szkoleniu należy przesłać w korespondencji e-mail na adres: prkd@wsb.edu.pl - w terminie do 28.02.2025 r.

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu.

 

Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania zapraszamy do kontaktu:

Biuro Projektu „Teaching Excellence – Program …” 
Izabela Szulc - Krynicka
Specjalistka ds. realizacji szkoleń
Pokój 319
tel.: 32 295 93 35 ; e-mail: iszulc-krynicka@wsb.edu.pl