Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, socjolożka, innowatorka działań społecznych, eksperta ds. ICF. Działaczka społeczna związana z trzecim sektorem od 2003 roku. Koordynatorka wielu krajowych i ponadnarodowych projektów edukacyjnych, szkoleniowych, prozatrudnieniowych oraz innowacyjnych działań związanych z wykorzystaniem ICF w procesie oceny funkcjonalnej. Współautorka rekomendacji do zmian systemowych w zakresie funkcjonowania usługi trenera pracy, modernizacji programu przysposobienia do pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; odpowiedzialna za wdrożenie do Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia ICF do działań aktywizujących dorosłe osoby z NI w Centrach Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.
Koordynatorka innowacyjnych działań związanych z wykorzystaniem ICF w procesie oceny funkcjonalnej. Współautorka programu szkoleniowego oraz współrealizatorka pilotażu dla dyrektorów, nauczycieli i specjalistów ze szkół oraz pracowników i dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych nt. ”Diagnoza funkcjonalna w przedszkolu i szkole”. Autorka szkoleń dla nauczycieli, pracowników Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych oraz pracowników MEN w zakresie wykorzystania ICF do oceny potrzeba dziecka/ucznia.
Współautorka podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (2017r.). Członkini Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przy Ministerstwie Edukacji Narodowej (2017/18/19). Prezeska Polskiej Federacji Zatrudniania Wspomaganego. Prywatnie bibliofilka, mama, żona, podróżniczka, rowerzystka i tenisistka.