A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

MBA W OCHRONIE ZDROWIA (PARTNER: EY) - ONLINE

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Uwaga! Możliwość uzyskania dofinansowania do 100% na studia MBA i podyplomowe w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego!

Chcesz uzyskać więcej informacji – wypełnij formularz zgłoszeniowy  KLIKNIJ

 

Bonifikaty specjalne: do 15 grudnia 2024 r. 4 500 zł* dla:

  • Bonifikata dla Członków Śląskiej Izby Lekarskiej  (4 500 zł)
  • Bonifikata dla Członków Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach, Małopolskiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, Beskidzkiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie oraz Stowarzyszenia Menadżerów Opieki Zdrowotnej (4 500 zł) 

Wszystkie dostępne bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB dostępne są tutaj.

* Bonifikata obowiązuje od kwoty całkowitej zamieszczonej w zakładce "Opłaty", która znajduje się na dole strony. Bonifikaty NIE ŁĄCZĄ SIĘ.

Partner kierunku:

Patronat kierunku:

W związku ze zmianami planowanymi przez Resort Zdrowia w zakresie zarządzania w ochronie zdrowia osoba, która będzie aspirować do pełnienia funkcji kierowniczej w jednostkach ochrony zdrowia będzie zobowiązana m.in. do ukończenia studiów podyplomowych na kierunku MBA w ochronie zdrowia dzięki czemu zwolniona będzie z państwowego egzaminu uprawniającego do zajmowania stanowisk menedżerskich w podmiotach szpitalnych.

Absolwent kierunku MBA w ochronie zdrowia (partner: EY) może ubiegać się o zasiadanie w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa zgodnie z Ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym. 

 

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 lutego 2022 r. w sprawie dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów  studia MBA w ochronie zdrowia (Partner kierunku: EY) dają możliwość uzyskania 66 punktów edukacyjnych.

Formuła studiów dostarcza pełny zestaw narzędzi niezbędnych do skutecznego zarządzania placówkami medycznymi. Ideą studiów jest dostarczenie kadrze zarządzającej jednostkami ochrony zdrowia niezbędnej wiedzy i kompetencji z zakresu zarządzania strategicznego, wiedzy prawnej i ekonomicznej ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki otoczenia prawno – gospodarczego tych jednostek, poprawiających jakość procesów zarządczych.

Program skierowany jest do kadry zarządzającej lub przygotowującej się do zarządzania jednostkami funkcjonującymi w ochronie zdrowia, osób odpowiedzialnych za organizację i nadzór w ochronie zdrowia. 

  • Atuty

    • Absolwent studiów MBA w ochronie zdrowia (partner: EY)   może ubiegać się o zasiadanie w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa zgodnie z Ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
    • 12. miejsce wśród wszystkich programów MBA w całej Polsce (tzw. „Złota Piętnastka”) - Ranking MBA Perspektywy 2024.
    • Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 lutego 2022 r. w sprawie dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów  studia MBA w ochronie zdrowia (Partner kierunku: EY) dają możliwość uzyskania 66. punktów edukacyjnych.
    • Formuła studiów dostarcza pełen zestaw narzędzi niezbędnych do skutecznego zarządzania placówkami medycznymi - wiedzę i kompetencje z zakresu zarządzania strategicznego, prawa i ekonomii ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki otoczenia prawno – gospodarczego tych jednostek, czego celem jest wzrost jakości procesów zarządczych. 
    • Program skierowany jest do kadry zarządzającej jednostkami funkcjonującymi w ochronie zdrowia, osób odpowiedzialnych za organizację i nadzór w ochronie zdrowia.
    • Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Akademii WSB oraz dyplom EY.
    • Kadra praktyków - członków managementu wysokiego szczebla różnych jednostek ochrony zdrowia, w tym podmiotów medycznych.
    • W pakiecie dodatkowo szkolenia e-learningowe, realizowane we współpracy z EY.
    • Realizacja 4. modułów projektowych w zakresie: zarządzania strategicznego, finansów, HR oraz  systemowego  podejścia do zarządzania procesami w jednostce ochrony zdrowia.
  • Program

    Moduł: zarządzanie strategiczne w ochronie zdrowia, m.in.
    Zarządzanie strategiczne
    Wdrażanie i monitorowanie wdrażania strategii
    Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kryzysowe a system ochrony zdrowia
    Oczekiwania Rady Nadzorczej w odniesieniu do zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej w ochronie zdrowia – regulacje i praktyki rynkowe
    Analiza determinant otoczenia biznesowego
    Modele ochrony zdrowia
    Ekonomia menedżerska
    Rola administracji państwowej i Jednostek Samorządu Terytorialnego w systemie ochrony zdrowia
    Projekt wdrożeniowy – strategia i zarządzanie zmianą w jednostce ochrony zdrowia

    Moduł: Finanse i rachunkowość w ochronie zdrowia, m.in.
    Sprawozdania finansowe jako narzędzie komunikacji podmiotu medycznego z interesariuszami. Rachunkowość kreatywna czyli na co zwracać uwagę czytając sprawozdania finansowe
    Analiza finansowa - konstrukcja, interpretacje, wady i zalety podstawowych wskaźników. Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością firmy
    Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie
    Porównanie źródeł finansowania jednostek ochrony zdrowia  – wady, zalety, koszty
    Zarządzanie ryzykiem finansowym
    Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością jednostek ochrony zdrowia
    Projekt wdrożeniowy: zarządzanie finansami w jednostce ochrony zdrowia

    Moduł: Przywództwo i zarządzanie kapitałem ludzkim w ochronie zdrowia, m.in.
    Zarządzanie kapitałem ludzkim
    Psychologia przywództwa
    Warsztat negocjacji i mediacji
    System motywacyjny w jednostkach ochrony zdrowia
    Sztuka wystąpień publicznych
    Zarzadzanie podmiotem szpitalnym. Rola Dyrektora szpitala.
    Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie kapitałem ludzkim  

    Moduł: Prawo w ochronie zdrowia, m.in.
    Elementy prawa cywilnego i handlowego
    Prawo pracy i uprawnienia związków zawodowych
    Prawo farmaceutyczne
    Prawo medyczne
    Odpowiedzialność prawna kadry menedżerskiej
    Ochrona danych medycznych. Przepisy RODO w praktyce jednostek ochrony zdrowia
    Prawa pacjenta i dokumentowanie świadczeń medycznych

    Moduł: Standardy medyczne w ochronie zdrowia, m.in.
    Zarządzanie jakością i procesami w jednostkach ochrony zdrowia
    Lean management – metody i narzędzia doskonalenia
    Zarządzanie projektami w ochronie zdrowia
    Proces akredytacji jednostki ochrony zdrowia
    Funkcjonowanie Narodowego Funduszu Zdrowia i finansowanie opieki zdrowotnej w Polsce
    Marketing w ochronie zdrowia
    Medycyna cyfrowa
    Projekt wdrożeniowy: Systemowe podejście do zarządzania procesami w jednostce ochrony zdrowia

    Informacje dodatkowe:
    Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie
    Czas trwania: 3 semestry (realizowane w 13 - miesięcy)
    Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki oraz złożeniem 4 zespołowych projektów menedżerskich (max. 5 osób) z poszczególnych modułów.
    Dni odbywania się zajęć: zajęcia raz / dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele,
    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    prof. dr hab. Krzysztof Jajuga

    Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca uczelni w Polsce oraz za granicą (m.in. Jiao Tong University w Szanghaju). W swojej pracy naukowo-badawczej koncentruje się wokół finansów oraz statystyki i ekonometrii. Kierownik Katedry Inwestycji Finansowych i Zarządzania Ryzykiem w UE we Wrocławiu. Przewodniczący Komitetu Statystyki i Ekonometrii Polskiej Akademii Nauk. Członek Rady Doskonałości Naukowej oraz prezes CFA Society Poland. Współpracuje z licznymi instytucjami finansowymi i przedsiębiorstwami. Pełnił funkcje członka Rady Naukowej Narodowego Banku Polskiego i członka Rady Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

    Więcej

    prof. dr hab. Szymon Cyfert

    Profesor nauk ekonomicznych. Członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (kadencja: 2017-2020), Rady Doskonałości Naukowej (kadencja: 2019-2023), Prezydium Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk (kadencja: 2016-2019), Zarządu Oddziału Poznańskiego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, Academy of International Business, European Institute for Advanced Studies in Management, European Academy of Management, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Komisji Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu, Zespołu Ekspertów Zewnętrznych Narodowego Programu Foresight Polska 2020.

    Ekspert Narodowego Centrum Nauki i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w procesach oceny wniosków o granty badawcze. Przewodniczący Rady Programowej miesięcznika Przegląd Organizacji. Asesor w procesach oceny projektów finansowanych z Funduszy Unii Europejskiej.

    Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania strategicznego, zarządzania procesami, modelowania struktur organizacyjnych. Uczestniczył w ponad 170 projektach w zakresie doskonalenia organizacji (m.in. dla KGHM, ORLEN, LOTOS, ENERGA, ENEA, PGE, PKO BP, PKO S.A, BZ WBK, ING, AQUANET). Autor ponad 210 publikacji naukowych z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem.

    Więcej

    prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis

    Prorektor ds. Studenckich i Współpracy z Otoczeniem w Akademii WSB. Dyrektor Centrum Studiów Podyplomowych i Rekrutacji oraz Dyrektor Centrum Rozwoju Regionalnego w Akademii WSB tworzącego, m.in. strategie rozwoju, polityki rewitalizacji oraz strategie Smart City. Certyfikowany PM:  PRINCE2, IPMA, Agile, PMI, SIX SIGMA.

    Posiada bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych, był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z tworzeniem systemów zarządzania relacjami z klientami, zarządzaniem jakością i procesami, zarządzaniem projektami, wieloletni manager na poziomie Executive w Orange S.A. Absolwent studiów MBA.

    Prezes Delegatury (Dąbrowa Górnicza) Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, członek międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM c/o EIASM – European Institute for Advanced Studiesin Management), wiceprezes Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, oddział Dąbrowa Górnicza, wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach, wiceprezes Zarządu Śląskiego Związku Pracodawców Lewiatan, członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego „Silesia Automotive & Advanced Manufacturing” Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

    Za aktywność w zakresie kształtowania relacji pomiędzy nauką i biznesem odznaczony Srebrnym oraz Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Złotą Odznaką Honorową za zasługi dla województwa śląskiego.

    Więcej

    dr n. med. Jerzy Friediger

    Doktor nauk medycznych. Dyrektor Szpitala Specjalistycznego im. S. Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie. Wcześniej, przez ponad 40 lat związany zawodowo z Oddziałem Chirurgii Ogólnej Szpitala Zakonu Bonifratrów. Znany chirurg i proktolog. Były członek prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej.

    Od 1997 roku zaangażowany w pracę na rzecz samorządu lekarskiego – w strukturach Okręgowej Rady Lekarskiej w Krakowie oraz Naczelnej Rady Lekarskiej. Współautor nowelizacji Ustawy o Izbach Lekarskich z 2009 roku, wieloletni redaktor naczelny „Biuletynu Lekarskiego”, autor publicystyki na temat ochrony zdrowia.

    Uhonorowany najwyższym odznaczeniem Polskiego Towarzystwa Lekarskiego - medalem Medal Gloria Medicinae – przyznawanym za ofiarną służbę ludziom, za najwyższy szacunek dla zdrowia i życia ludzkiego, za sumienne i godne wykonywanie sztuki leczenia, za podtrzymywanie honoru i szlachetnych tradycji stanu lekarskiego, za tworzenie nieprzemijających wartości dla dobra Polskiego Towarzystwa Lekarskiego. Medal jest przyznawany tylko 10 lekarzom w świecie w ciągu jednego roku.

    Uczestnik czterech wyjazdów charytatywnych do Kamerunu i jednego na Madagaskar.

    Więcej

    dr Ewa Popławska

    Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Członkini Krajowej Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Warszawie oraz Sekretarz Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach. Organizator i moderator konferencji naukowych związanych z tematyką zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. W pracy zawodowej i naukowej zajmuje się zagadnieniami z obszarów compliance, etyki, zrównoważonego rozwoju oraz transformacji ESG. Specjalista z zakresu zintegrowanych systemów zarządzania: zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego oraz zarządzania BHP. Audytor wiodący jednostki certyfikującej. Od wielu lat prowadzi działalność doradczą i szkoleniową, również w jednostkach ochrony zdrowia. Wykładowca na studiach podyplomowych Zrównoważony rozwój i ESG oraz Compliance Officer w Akademii WSB.

    Więcej

    dr Edyta Nowak-Żółty

    Dziekan Wydziału Zamiejscowego Akademii WSB w Cieszynie. Doktor nauk humanistycznych. Dyplomowany coach – absolwentka studiów podyplomowych na kierunku: Akademii Profesjonalnego Coachingu, tutor akademicki, trener rozwoju osobistego i konsultant w obszarze edukacji. Akredytowany trener metody Insight Discowery. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu: komunikacji międzyludzkiej, asertywności, negocjacji, zarządzania sobą w czasie, budowania zespołów, obsługi klienta, zarządzania coachingowego, savoir vivru w biznesie i urzędzie. Pasjonatka psychologii uczenia się, kształcenia i neurodydaktyki.

    Więcej

    prof. Krystian Dudek

    Profesor nauk humanistycznych, pełnomocnik Rektor Akademii WSB ds. Strategii komunikacji i PR, praktyk współpracujący ze szpitalami, właściciel Instytutu Publico – firmy szkoleniowej i agencji PR. Trener biznesu, wykładowca, komentator, ekspert z zakresu public relations, marketingu, sprzedaży, komunikacji promocyjnej i kryzysowej, wystąpień publicznych, autoprezentacji, motywacji oraz marketingu politycznego. Łączy wiedzę naukową z doświadczeniem praktycznym. Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych; pomagał wprowadzać na rynek marki; sprzedawać produkty, usługi i idee. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i eksperckich, książek, a także komentarzy dla największych mediów w Polsce: TVP, TVN, TVP Info, TVN24, Polsat News, Polityki, Newsweeka, Gazety Finansowej, Gazety Wyborczej, Pulsu Biznesu, Dziennika Zachodniego, Strefy Biznesu, Pierwszego Miliona (Forbes) czy Home&Market. Ma na koncie kilkaset zrealizowanych projektów PR (PR, PR kryzysowy) i szkoleniowych (wśród nich projekty wyróżniane nagrodami branżowymi) m.in. dla: KGHM Polska Miedź, Fiat Poland, LUX MED, Grupa Górażdże HeidelbergCement w Polsce.

    Więcej

    Marek Zuber

    Ekonomista, analityk, ekspert i doradca finansowy. Ekonomista i analityk w Banku Przemysłowo-Handlowym, Banku BPH - PBK. Jako główny ekonomista był związany z firmami tj.: TMS oraz Internetowy Dom Maklerski S.A. W 2005 roku został szefem doradców ekonomicznych premiera Kazimierza Marcinkiewicza. Felietonista tygodnia Parkiet oraz stały ekspert TVN CNBC. Laureat nagrody „Doradcy Politycznego Roku 2006”. Jest często zapraszanym przez prasę ekspertem ekonomicznym w kwestiach prognoz makroekonomicznych i rynkowych. Felietonista i ekspert m.in. dziennika Parkiet, tygodnika Wprost, Tok FM, Super Expressu, Faktu, Gazety Wyborczej, serwisu bankier.pl oraz stały ekspert Polskiego Radia, TV Republika, TVN CNBC.

    Więcej

    Michał Błeszyński

    Biegły rewident, posiada kwalifikacje CIA (Certifed Internal Auditor) i jest członkiem ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Przez pięć lat pracował w dziale audytu Ernst & Young i zajmował się badaniem sprawozdań finansowych głównie spółek produkcyjnych, a także grup kapitałowych działających na rynku nieruchomości. Brał również udział w szkoleniu nowych pracowników działu audytu w zakresie wykonywania zadań audytu zewnętrznego.

    Od 2008 pracuje jako trener w EY,  specjalizuje się w szkoleniach finansowych, głównie z zakresu MSSF, US GAAP, jak również różnic pomiędzy MSSF, US GAAP i ustawą o rachunkowości. Jest także ekspertem w obszarze controllingu i rachunkowości zarządczej oraz Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej.

    Prowadził szkolenia zamknięte m.in. dla: TRW Polska, Sephora Polska, PZL Mielec, Piotr i Paweł, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Bank Gospodarstwa Krajowego, PZU.

    Więcej

    Monika Krasińska

    Dyrektor Departamentu Orzecznictwa i Legislacji Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Prawnik. Wieloletni wykładowca z zakresu ochrony prywatności, w tym danych osobowych  i dostępu do tajemnic prawnie chronionych, autorka licznych publikacji poświęconych ochronie danych osobowych w sektorze publicznym i prywatnym.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Wyzwania, przed jakimi stoi polski sektor ochrony zdrowia determinują potrzebę stałego rozwoju kompetencji menedżerskich osób nadzorujących i kierujących placówkami opieki zdrowotnej oraz instytucjami administracji. Potrzeba kształcenia wykwalifikowanej kadry i podnoszenia kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami leczniczymi lub jej nadzorowania, w obliczu nowych wyzwań przed jakim stoi sektor, jest dzisiaj priorytetem. Program studiów podyplomowych MBA ochronie zdrowia w Akademii WSB obejmuje kluczowe, praktyczne aspekty zarządzania, marketingu, jakości usług zdrowotnych.

    Prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis
    Prorektor ds. Studenckich i Współpracy z Otoczeniem

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 500 zł w dniu zapisu
    I 3600 zł do 5 marca 2025
    II 3600 zł do 5 kwietnia 2025
    III 3600 zł do 5 maja 2025
    IV 3600 zł do 5 czerwca 2025
    Ogółem 14 900 zł  

     

    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie wniosku

  • Kontakt

    Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
    tel. 32 295 93 11
    tel. 32 295 93 95

    Koordynator studiów:
    Kinga Hanuszkiewicz-Plesińska 
    e-mail: kplesinska@wsb.edu.pl
    tel. 725 555 999
    tel. 32 111 01 11

    Rekrutacja
    tel. 32 295 93 10
    tel. 32 295 93 12
    tel. 32 295 93 88