A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Notthingham Business School Notthingham Trent University

 

Przedstawiciele/ki Akademii WSB, pełniący/e w projekcie "Teaching Excellence - Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB" rolę Liderów/ek dydaktycznych, w dniach 4-8.11.2024 r. wzięli/ły udział w wizycie studyjnej w Notthingham Business School Notthingham Trent University, w ramach której brytyjska uczelnia dzieliła się swoimi doświadczeniami z zakresu edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Notthingham Trent University jest drugą uczelnią na świecie w prestiżowym międzynarodowym rankingu  2023 UI GreenMetric, który ocenia zaangażowanie uczelni wyższych na całym świecie w zrównoważony rozwój i ekologiczne praktyki. W edycji 2023 w rankingu wzięły udział 1183 uczelnie z 84 krajów, co czyni go jednym z najbardziej globalnych rankingów oceniających zrównoważony rozwój w szkolnictwie wyższym.

Wizyta była okazją do poznania podejścia brytyjskiej uczelni do kształcenia dla zrównoważonego rozwoju, najlepszych praktyk w zakresu tworzenia programów studiów, prowadzenia dydaktyki, rozwoju kompetencji „zielonych” i dydaktycznych nauczycieli i studentów oraz współpracy z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi w obszarze edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Wizyta jest pierwszą z cyklu wizyt przedstawicieli AWSB w zagranicznych uczelniach, których celem jest pozyskanie najlepszych międzynarodowych praktyk z zakres zrównoważonej edukacji i innowacyjnych metod dydaktycznych. Jednocześnie jest zapowiedzią zmian w obszarze doskonalenia edukacji i wdrażania innowacji edukacyjnych w Akademii WSB.

Wizyty studyjne to forma wsparcia skierowana do grupy Liderów/ek dydaktycznych, którzy/e po zakończeniu wsparcia opracują dokument przedstawiający rekomendacje najlepszych praktyk realizowanych w odwiedzonej uczelni i przedstawią wdrożenia wybranych z nich w Akademii WSB oraz w sposób kaskadowy będą przekazywać wiedzę innym nauczycielom akademickim i aktywnie angażować się w proces zmian i doskonalenia procesu dydaktyki w Uczelni.