Notthingham Business School Notthingham Trent University

Logo Funduszy Europejskich i oznaczenia dotyczące Polski oraz Unii Europejskiej.

 

Przedstawiciele/ki Akademii WSB, pełniący/e w projekcie "Teaching Excellence - Program Rozwoju Kadry Dydaktycznej AWSB" rolę Liderów/ek dydaktycznych, w dniach 4-8.11.2024 r. wzięli/ły udział w wizycie studyjnej w Notthingham Business School Notthingham Trent University, w ramach której brytyjska uczelnia dzieliła się swoimi doświadczeniami z zakresu edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Notthingham Trent University jest drugą uczelnią na świecie w prestiżowym międzynarodowym rankingu  2023 UI GreenMetric, który ocenia zaangażowanie uczelni wyższych na całym świecie w zrównoważony rozwój i ekologiczne praktyki. W edycji 2023 w rankingu wzięły udział 1183 uczelnie z 84 krajów, co czyni go jednym z najbardziej globalnych rankingów oceniających zrównoważony rozwój w szkolnictwie wyższym.

Wizyta była okazją do poznania podejścia brytyjskiej uczelni do kształcenia dla zrównoważonego rozwoju, najlepszych praktyk w zakresu tworzenia programów studiów, prowadzenia dydaktyki, rozwoju kompetencji „zielonych” i dydaktycznych nauczycieli i studentów/ek oraz współpracy z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi w obszarze edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Wizyta jest pierwszą z cyklu wizyt przedstawicieli Akademii WSB w zagranicznych uczelniach, których celem jest pozyskanie najlepszych międzynarodowych praktyk z zakresu zrównoważonej edukacji i innowacyjnych metod dydaktycznych. Jednocześnie jest zapowiedzią zmian w obszarze doskonalenia edukacji i wdrażania innowacji edukacyjnych w Akademii WSB.

Po zakończeniu wizyty studyjnej zorganizowano cykl konsultacji eksperckich, których celem było pogłębienie, wzmocnienie i utrwalenie zdobytej wiedzy oraz doświadczeń uczestników/czek. Konsultacje stanowiły istotne wsparcie merytoryczne w procesie adaptacji zaobserwowanych dobrych praktyk do kontekstu organizacyjnego i dydaktycznego Akademii WSB.

W rezultacie zakończonego wsparcia grupa Liderów i Liderek dydaktycznych opracowała dokument prezentujący najlepsze praktyki zaobserwowane podczas wizyty studyjnej i zaproponowała wdrożenie wybranych z nich w Akademii WSB. 

Wizyty studyjne to forma wsparcia w projekcie skierowana do grupy Liderów i Liderek dydaktycznych, którzy/e po zakończeniu wsparcia w sposób kaskadowy będą przekazywać wiedzę innym nauczycielom akademickim i aktywnie angażować się w proces zmian i doskonalenia procesu dydaktyki w uczelni.

Grupa osób stoi na tle ekranu z logo Nottingham Business School.