A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Dzień 1

16 października

09:30

Otwarcie Forum

09:40 - 10:55

Panel dyskusyjny: Uniwersytet cyfrowy – wyzwania, bariery, scenariusze przyszłości

Transformacja cyfrowa każdej organizacji to wyzwanie na poziomie infrastruktury, kultury organizacyjnej, procesów administracyjnych, zasobów ludzkich I finansowych ale także zarządzania. Czy transformacje cyfrowe uczelni wyższych mają swoją specyfikę? Na jakim etapie digitalizacji są polskie uczelnie i jak wypadamy na tle zagranicznych uniwersytetów. Jak radzić sobie z barierami cyfryzacji i unikać najczęstszych błędów w procesie zmiany? To tylko niektóre pytania na jakie poszukamy odpowiedzi w trakcie panelu.

Moderator

Dr Sabina Ratajczak

Dydaktyk, Prorektor ds. Rozwoju, Dyrektor Centrum Jakości i Innowacji w Akademii WSB, członek zespołów oceniających w międzynarodowych instytucjach akredytujących uczelnie wyższe CEEMAN, ACEEU, pasjonatka nowoczesnych metod dydaktycznych i wykorzystania technologii w edukacji osób dorosłych. W Akademii WSB odpowiedzialna za cyfryzację i wsparcie realizacji startegii w obszarze Cyfrowa AWSB.

Więcej

Paneliści

Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski

Prorektor ds. Badań Naukowych i Rozwoju Kadr Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, Prezes Zarządu Public Consulting Group Polska, Kierownik Katedry Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek międzynarodowych stowarzyszeń badawczych (AAM, EURAM, IFERA, PGV). Specjalizuje się naukowo i biznesowo w zarządzaniu procesami cyfryzacji uczelni, w tym implementacją systemów informatycznych wspomagających procesy zarządcze i dydaktyczne uczelni.

W 2004 roku utworzył pierwszy w Polsce program master double degree z amerykańskim Clark University. Pracuje również jako visiting profesor, prowadził wykłady i badania w kilkudziesięciu uniwersytetach na świecie m.in. Clark University, Universidad de Alcala, Universidad del Occidente, Universite de Grenoble, Temple University. Uczestniczył w realizacji kilkudziesięciu programów międzynarodowych finansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Uczestniczy w pracach kilku międzynarodowych organizacji naukowych: American Academy of Management, International Family Enterprises Research Association, Reseau Pays du Groupe de Vysegrad (Komitet Sterujący) oraz European Academy of Management. Przedstawiciel polskich organizacji w akredytacjach i stowarzyszeniach międzynarodowych m.in. NCFMEA, ENQA, NEASC, CEEMAN, FEDE.

Więcej

Dr Krzysztof Wojewodzic

Przedsiębiorca i naukowiec. W latach 2020-2023 pozyskał granty i prowadził badania nad AI w edukacji w kwocie ponad 28mln PLN. Prezes i większościowy udziałowiec Escola S.A. – 10. najszybciej rosnącej spółki w Polsce wg. Deloitte Fast 50 (2022) i 170 najszybciej rosnącej spółki w Europie wg. Financial Times (2022). Przewodniczący dziedziny „Edukacja” w Enterpreneurs Organization – największej w świecie organizacji zrzeszającej Przedsiębiorców. Krzysztof chętnie dzieli się wiedzą prowadząc kanał YouTube i podcast Escola Mobile oraz MyEO Education. Występował, m.in. na World Economic Forum w Davos (2018) oraz na Global Leadership Conference w Cape Town (2023). 

Więcej

Dr hab. Paweł Poszytek

Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, dyrektor Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Członek grup doradczych i konsultacyjnych przy Komisji Europejskiej. W latach 2005-2007 członek zarządu europejskiego stowarzyszenia EALTA działającego na rzez podnoszenia jakości w testowaniu biegłości językowej. Koordynator projektu Rady Europy „Country Profile”. Od 2014 ekspert programu „Horyzont 2020”. Autor artykułów dotyczących zarządzania oraz edukacji językowej wydawanych w Polsce i za granicą, w tym przez tak renomowane wydawnictwa jak Cambridge University Press, Multilingual Matters oraz MDPI. Autor opublikowanej w 2021 książki The Competences 4.0 as Facilitators in the Realisation, Management and Sustainability of Erasmus+ Projects in the Times of the COVID-19 Pandemic. Członek Rady Naukowej International Institute for Interdisciplinary Studies, USA. Członek grupy roboczej ds. sztucznej inteligencji przy gov.tech/KPRM. Oficjalny delegat Worldskills Poland oraz wice-przewodniczący Mazowieckiej Rady Przemysłu Przyszłości. Muzyk, kompozytor, autor oraz członek ZAiKS

Więcej

Małgorzata Lelińska

Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (ekomonia), Studium Pedagogicznego w Szkole Głównej Handlowej, studiowała Gender Studies na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Od 2006 r. pracuje w Konfederacji Lewiatan, jest Dyrektorką Departamentu Funduszy Unijnych i Edukacji Cyfrowej. Reprezentantka środowisko przedsiębiorców w systemie wdrażania funduszy unijnych. Od 2021 r. jest koordynatorką Rady ds. EdTech w Lewiatanie i buduje ten obszar ekspertyzy i zaangażowania organizacji. Na co dzień blisko współpracuje z firmami z tego sektora.

Specjalizuje się w tematyce wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiada za monitorowanie i opiniowanie systemu wdrażania EFS, w szczególności w zakresie wsparcia przedsiębiorców, finansowania rozwoju umiejętności i kwalifikacji, edukacji, szkolnictwa wyższego Zajmuje się także projektami z obszaru edukacji, równości na rynku pracy, aktywizacji osób z niepełnosprawnościami.

Więcej

10:55 - 11:25

Mikropoświadczenia jako narzędzie do budowania kultury Lifelong learning w uczelni.

Według  „2023 EDUCAUSE Horizon Report. Teaching and Learning” wśród najbardziej dynamicznie rozwijających się trendów edukacyjnych ostatnich lat i jednocześnie mających największy wpływ na edukację w przyszłości są mikropoświadczenia  (tzw. microcredentials). Są odpowiedzią na potrzebę szybkiego uzupełniania kwalifikacji ale też oczekiwania większej elastyczności w procesie tworzenia przez studentów swoich ścieżek kształcenia. Coraz więcej zagranicznych uczelni rozwija krótkie formy edukacyjne, w Polsce to wciąż mało widoczny trend. Wystąpienie pozwoli uczestnikom dowiedzieć się czym są mikropoświadczenia i dlaczego są nieodłącznym elementem budowania oferty edukacyjnej Uniwersytetu XXI wieku. Będzie to także okazja do zaprezentowania doświadczeń Politechniki Łódzkiej w tym obszarze.
Wszystkich zainteresowanych praktyczną wiedzą z zakresu budowania microcredentials zapraszamy na warsztat, który odbędzie się w drugi dzień Forum.

Dr Dorota Piotrowska, profesor PŁ

jest profesorem uczelnianym, pracownikiem naukowym i nauczycielem akademickim Politechniki Łódzkiej, gdzie pełni również funkcję Dyrektora Centrum Współpracy Międzynarodowej, Pełnomocnika Rektora ds. Umiędzynarodowienia, Koordynatora Uczelnianego Programu Erasmus + oraz Koordynatora Instytucjonalnego ECIU European University.

W ramach pracy akademickiej koordynuje liczne projekty z zakresu szeroko pojętej internacjonalizacji - umowy o podwójnym dyplomie, międzynarodowe projekty partnerskie, akredytacje i międzynarodowe rankingi - projekty mobilności programowej i instytucjonalnej dla studentów i kadry akademickiej. Wprowadziła również wiele innowacyjnych strategii nauczania i uczenia się, skutecznych systemów zapewniania jakości i innowacyjnych modeli zarządzania uniwersytetem.

W swojej działalności naukowej prowadziła i nadzorowała liczne projekty poświęcone zarządzaniu strategicznemu w instytucjach szkolnictwa wyższego, zarządzaniu zmianą, badaniom nad dynamicznymi modelami rozwoju europejskich i światowych instytucji szkolnictwa wyższego.

Jest ekspertem wspierającym Ministra Edukacji i Nauki w zakresie mikrokredytów, Inicjatywy Uniwersytetów Europejskich, Krajowego Systemu Kwalifikacji. Pełni również funkcję eksperta Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP).

Więcej

11:25 - 11:55

Uwzględnianie celów zrównoważonego rozwoju (SDG) na uniwersytetach

Wystąpienie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski

Profesor Molthan-Hill podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat włączenia celów zrównoważonego rozwoju do podstawy programowej różnych wydziałów jako liderka Zielonej Akademii NTU. Podsumuje również zalecenia zawarte w wytycznych QAA i ADVANCE HE dotyczących edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, w których była członkiem rady doradczej.

Szczególny nacisk zostanie położony na łagodzenie zmian klimatycznych i adaptację, aby przygotować naszych studentów na trudne czasy. A także na tym, jak zwiększyć wiedzę na temat klimatu wśród wszystkich pracowników, od nauczycieli akademickich po kierownictwo wyższego szczebla, aby mogli oni wpływać na przyszłe zmiany.

Prof. dr Petra Molthan-Hill

jest współprzewodniczącą grupy roboczej ONZ PRME ds. zmian klimatycznych, profesorem w NTU (Wielka Brytania), autorką "Handbook of Carbon Management. A Step-by-Step Guide to High-Impact Climate Solutions for Every Manager in Every Function" oraz redaktorką "Sustainable Management. A Complete Guide for Faculty and Students" (wydanie 3). Jest międzynarodowym, wielokrotnie nagradzanym ekspertem w dziedzinie narzędzi łagodzenia zmian klimatu, prowadzi "Szkolenie w zakresie wiedzy o klimacie -CLT-ECOS" rozpowszechniane na całym świecie we współpracy z QS Impact i UN PRME oraz współpracowała z MŚP i wieloma innymi organizacjami, takimi jak NHS, w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. W latach 2013-2021 kierowała Zieloną Akademią w NTU, integrując wraz ze swoim zespołem cele zrównoważonego rozwoju z programem nauczania każdej dyscypliny na wszystkich wydziałach.

NTU jest światowym liderem w dziedzinie edukacji zrównoważonego rozwoju od ponad dekady, co potwierdzają sukcesy w rankingach takich jak People and Planet oraz UI Green Metric. NTU jest pierwszym uniwersytetem na świecie, który zaczął wdrażać Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs) we wszystkich swoich ofertach edukacyjnych, a zrobił to już w 2015/16.

Więcej

12:20 - 13:20

Nauka o uwadze i zaangażowaniu w kontekście uczenia się studentów

Wystąpienie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski

Istnieje wiele mitów na temat rzekomo coraz krótszego czasu skupienia uwagi - ale co na to nauka? Neuronauka, ekonomia behawioralna i psychologia konsumencka oferują wgląd w to, jak zarządzamy swoją uwagę. Co więcej, nasza zdolność do skupienia się i koncentracji wydaje się być powiązana z naszymi zdolnościami do alokowania siły woli i wpływania na sposób podejmowania decyzji.

Podczas tej sesji dowiesz się, co obecne wyniki badań naukowych mówi o tym, jak uwaga, siła woli i podejmowanie decyzji oddziałują na siebie i jak wpływa to na projektowanie środowisk cyfrowych i edukacyjnych. Dowiesz się także: jak funkcje pamięciowe związane z obciążeniem poznawczym wpływają na uwagę, jak zarządzamy uwagą oraz jak angażować uw

Julie Dirksen

Jest autorką książki Design For How People Learn i konsultantką ds. strategii uczenia się, koncentrującą się na włączaniu nauk behawioralnych do interwencji edukacyjnych. Ukończyła studia magisterskie w zakresie technologii systemów instruktażowych na Indiana University i była adiunktem w Minneapolis College of Art and Design oraz jest mistrzem Learning Guild Guildmaster.

julie@usablelearning.com 

Więcej

13:20 - 14:20

Jak stworzyć wysokiej jakości środowisko nauczania online?

Wystąpienie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski

Dr Peter Shea przedstawi przegląd ramowego modelu edukacji online. Pandemia COVID-u zwiększyła świadomość konieczności zapewnienia jakości w dostarczaniu alternatywnych form nauki do tradyjnych zajęć stacjonarnych Dr Shea pracuje w dziedzinie nauki online od ponad 20 lat, przeprowadzał badania na poziomie krajowym i stanowym adresowane do studentów i wykładowców uczestniczących w edukacji online. Podczas tej sesji omówiony zostanie model społeczności badawczej (Community of Inquiry) oraz jego zastosowanie do projektowania instrukcji w edukacji online. Uczestnicy wyjdą z większym zrozumieniem procesów instruktażowych, społecznych, poznawczych i proceduralnych niezbędnych do tworzenia wysokiej jakości środowisk edukacji online.

Dr Peter Shea

Jest profesorem na Wydziale Teorii i Praktyki Edukacyjnej, wspólnie z Wydziałem Informatyki na Uniwersytecie w Albany w stanie Nowy Jork. Jego badania koncentrują się na nauczaniu i uczeniu się online i za pośrednictwem technologii w szkolnictwie wyższym. Jest autorem 75 artykułów w czasopismach, rozdziałów w książkach, monografii na temat nauczania online oraz współautorem książki "The Successful Distance Learning Student". Wcześniej pełnił funkcję dyrektora SUNY Learning Network, wówczas jednego z największych systemów nauczania online w Stanach Zjednoczonych, gdzie nadzorował jednostki odpowiedzialne za rozwój wydziałów, projektowanie instrukcji, wsparcie studentów i infrastrukturę technologiczną. Jest współodbiorcą kilku krajowych nagród, w tym EDUCAUSE Award for Systemic Progress in Teaching and Learning dla State University of New York oraz Sloan Consortium Awards for Excellence in Faculty Development and Online Learning Programs. W 2011 roku otrzymał tytuł Sloan-C Fellow. Obecnie jest również redaktorem naczelnym czasopisma naukowego Online Learning Consortium, które jest jednym z najwyżej ocenianych czasopism w dziedzinie technologii edukacyjnych. Jego obecne badania dotyczą obecności w nauczaniu i uczeniu się online oraz badają nierówności w wynikach nauczania online.

Więcej

 Dobre praktyki

Sesja prezentująca ciekawe projekty, wdrożenia, rozwiązania. Każde wystąpienie obejmuje 20 minutową prezentację i 10 minut odpowiedzi na pytania uczestników.


14:35 - 15:35

Wykładowcy vs ChatGPT - możemy żyć razem

Tematem często pojawiającym się na korytarzach uczelni oraz w zaciszu gabinetów Rektorów jest sztuczna inteligencja oraz ChatGPT. Zazwyczaj są to głosy związane z obawą i z pytaniami odnoszącymi się do sposobów weryfikacji efektów kształcenia studentów. Podejmę się próby pokazania, że możemy żyć razem, a nawet niejednokrotnie zmuszani byliśmy do zmiany sposobu kształcenia i wprowadzania nowych metod by poradzić sobie z poprzednimi wyzwaniami, które nawet w mojej krótkiej karierze akademickiej miałem okazję doświadczać. Pokażę kilka narzędzi, dzięki którym nadal będziemy w stanie zapewniać adekwatność oceny do posiadanej wiedzy przez studenta.

Dr Tomasz Siemek

 Obecnie Dyrektor Handlowy, Prezes Zarządu i założyciel Cloudteam. CloudTeam jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w branży IT w Polsce, która specjalizuje się w Cloud Computingu, zarówno w zakresie usług doradczych, jak i szkoleniowych. Działając w całej Polsce, zapewnia szkolenia Amazon Web Services (AWS) dla CIO, architektów, operatorów systemów oraz programistów. Zakres usług obejmuje również technologie takie jak Microsoft Azure, Microsoft 365, Google Cloud i inne rozwiązania oferowane przez Microsoft, Citrix, Comptia, Veeam i WMware.   Mentor, całe swoje życie związał z edukacją i kształceniem osób. Studia doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest również absolwentem Said Business  School of Oxford. Jeden z twórców narzędzia Cloudla.bs, (globalnego narzędzia do dystrybucji laboratoriów wirtualnych). Prywatnie uzależniony od sportu i zdobywania nowych kompetencji w służbie komunikacji międzyludzkiej.  Licencjonowany mediator i twórca pierwszych wytycznych dotyczących metodyki szkoleniowej dla takich firm jak Microsoft i Novell. Jako jedno z największych osiągnięć uznaje umieszczenie rozwiązania wypracowanego przez firmę Cloudteam, którą założył w 2003 roku,  na liście zalecanych narzędzi online przez Ministerstwo Edukacji Narodowej

Więcej

Entuzjazm, wzrost motywacji, dezorientacja, przeciążenie – te i inne strony pilotażowego wdrożenie dwóch innowacyjnych metod kształcenia na klasycznym uniwersytecie

Chciałabym podzielić się z Państwem doświadczeniem nabytym w trakcie jednego, bardzo pracowitego roku akademickiego. W ramach projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni podjęliśmy się wyzwania pilotażowego wdrożenia dwóch metod kształcenia: metody problemowej (problem-based learning) i metody odwróconej klasy (flipped classroom) do wybranych przedmiotów na wszystkich wydziałach Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. W swoim wystąpieniu chciałabym przybliżyć formułę szkoleń, które przygotowały dydaktyków do tego zadania oraz opowiedzieć, co udało nam się osiągnąć i na jakie przeszkody natrafiliśmy w kontekście efektywnego zastosowania obu metod z uwzględnieniem perspektywy zarówno dydaktyków, jak i studentów.

dr Agnieszka Kamisznikow

Anglistka, metodyczka, dydaktyk akademicki z 10-letnim doświadczeniem, kieruje Biurem Jakości Kształcenia na UAM. Absolutnie przekonana, że o „jakości kształcenia” decyduje to, co dzieje się w przestrzeni konkretnych zajęć między nauczycielem a studentami. Stąd - jej zdaniem - wszelkie działania „projakościowe” powinny skupiać się przede wszystkim na doskonaleniu tego właśnie środowiska. Ekspertka w zakresie projektowania dydaktycznego: prawidłowego definiowania efektów uczenia się, właściwego doboru do nich metod oceniania (właśnie ta kolejność jest istotna) i wreszcie metod kształcenia – dobrze jeśli innowacyjnych, ale przede wszystkim świadomie dobranych, umożliwiających realizację przyjętych założeń. Pomysłodawczyni i realizatorka pilotażowej jakościowej ewaluacji zajęć na UAM jako alternatywy dla ankiet.

Więcej

20 lat doświadczenia w realizacji kształcenia online - dobre praktyki DOBA Business School 

W  wystąpieniu zostaną poruszone kwestie kluczowych wymagań i warunków koniecznych do zapewnienia wysokiej jakości nauki online, które są zgodne z międzynarodowymi standardami jakości kształcenia online. DOBA Business School systematycznie rozwija kształcenie online nie tylko w obszarze dydaktycznym ale także organizacyjnym. Uczelnia  otrzymała prestiżowy certyfikat EOCCS (System Certyfikacji Kursów Online) za wysoką jakość realizację nauki online. Certyfikat ten został przyznany przez najważniejsze europejskie stowarzyszenie szkół biznesu, EFMD (European Foundation for Management Development).

Ass. Prof. Dr. Marko Divjak

badacz i adiunkt w DOBA Business School. Jest psychologiem i posiada tytuł doktora psychologii. Prowadzi kursy metodologiczne (badania rynku, metody badań biznesowych, seminarium projektowe) oraz kursy związane z komunikacją (strategie i techniki sprzedaży, modele i narzędzia skutecznej komunikacji w organizacjach, komunikacja i umiejętności interpersonalne). Nieustannie poszukuje innowacyjnych podejść pedagogicznych w nauczaniu online i jest zaangażowany w przekazywanie najlepszych praktyk innym kolegom. Jego zainteresowania badawcze związane są przede wszystkim z nauczaniem online w ogóle, psychologiczną charakterystyką studentów w środowisku nauczania online oraz rozwojem i pomiarem umiejętności przekrojowych (miękkich), w szczególności pracy zespołowej, przywództwa, komunikacji i/lub umiejętności interpersonalnych. Interesuje się również koncepcjami psychologii pozytywnej i zastosowaniem tych koncepcji w kontekście uczenia się i organizacji.

Więcej

Projektowanie wsparcia cyfrowego dla przedstawicieli różnych pokoleń 

Uczelnie wyższe to organizacje, w których na co dzień spotykają się i współpracują ze sobą przedstawiciele wszystkich czterech pokoleń –  pokolenia Baby Boomers, Generacji  X, Generacji Y oraz Generacji Z. Różnorodność generacji przekłada się na różnorodności doświadczeń i kompetencji cyfrowych. Dlatego projektując wsparcie techniczne i cyfrowe dla wykładowców oraz studentów, musimy wziąć pod uwagę ich różne potrzeby i style korzystania z narzędzi cyfrowych.  

Marta Kozak-Gołębiowska

Instructional designer, learning designer, wykładowca, dyrektor Działu edukacji cyfrowej Akademia Finansów i Biznesu Vistula. Od 2006 r. związana z branżą szkoleń e-learning. Brała udział w tworzeniu szkoleń dla dużych organizacji, takich jak PKN ORLEN, Bank BGŻ BNP Paribas S.A., ARiMR. Pracowała w ogólnopolskich projektach e-learningowych, np. Akademia PARP. W Akademii Finansów i Biznesu Vistula wraz z zespołem wykładowców oraz specjalistów e-learning prowadzi Studia Online oraz zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych technologii edukacyjnych. Prowadzi także tradycyjne zajęcia dla studentów z zakresu komunikacji interpersonalnej, komunikacji międzykulturowej oraz kompetencji miękkich.

Więcej

Analityka procesu jakości kształcenia z perspektywy dobrych praktyk zarządzania – jak wykorzystać wskaźniki do zarządzania procesem kształcenia?

Podczas wystąpienia przedstawione będą grupy wskaźników będących częścią wewnętrznego systemu jakości kształcenia. Grupy te odpowiednio do 3 poziomów zarządzania procesem kształcenia (poziom uczelni, poziom programu kształcenia, poziom przedmiotu) ułatwiają podejmowanie decyzji zarządczych, monitoring i ewaluację programów kształcenia. Dostarczają niezbędnych informacji do uzyskania akredytacji krajowych i międzynarodowych. Powinny też wspierać realizację strategii uczelni. Stąd celem wystąpienia jest ukazanie możliwości wykorzystania różnych danych (wskaźników) zbieranych przez uczelnię do zarządzania procesem kształcenia.  Zapraszam wszystkich zainteresowanych doskonaleniem tego procesu oraz obserwującymi trendy w analityce danych związanych z jakością kształcenia, w tym nauczycieli akademickich, dziekanów, rektorów, pełnomocników ds. jakości kształcenia.

dr hab. Justyna M. Bugaj

Profesor w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Politechniki Częstochowskiej. Autorka licznych publikacji z nauk o zarządzaniu i jakości dotyczących strategicznego zarządzania uczelniami i w uczelniach, zarządzania rozwojem nauczycieli akademickich (dydaktycznym, naukowym i organizacyjnym) i zarządzania jakością kształcenia. Uczestniczyła w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, włączając w to UNA Europa (1EUROPE), Sustainable Quality Enhancement in Higher Education Learning and Teaching (SQELT), Learning and Teaching Space in Higher Education (LTSHE) oraz kierowała projektami krajowymi i międzynarodowymi w tym Mistrzowie Dydaktyki (2 edycje). W ostatnim czasie publikuje z obszaru strategicznego zarządzania uniwersytetem, zarządzania rozwojem pracowników oraz zajmuje się popularyzacją nauki.

Więcej

Co Moodle mówi nam o studentach?

Jak nasi studenci korzystają z kursu? Czy pracują regularnie? Czy skorzystali z materiałów, które im udostępniliśmy? Kiedy i jak długo rozwiązywali testy i quizy w naszym kursie? Te i podobne pytania zadajemy sobie prowadząc zajęcia zdalne. Podczas prelekcji zaprezentuję różne raporty i statystyki dostępne w kursie prowadzonym na platformie Moodle - zarówno te dobrze znane, jak i te rzadziej przez wykładowców wykorzystywane.

Przemysław Stencel

Dydaktyk e-learningu, e-nauczyciel i trener e-nauczycieli. Właściciel firmy Edukacja-Online.pl, współorganizator cyklicznej konferencji MoodleMoot PL, prowadzi blog Poznaj Moodle. Zajmuje się e-learningiem od 1999 roku, od 2002 roku pracuje z platformą Moodle jako administrator, e-nauczyciel oraz trener e-nauczycieli. Kierował jednostkami e-learningu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet SWPS), a wcześniej w Wyższej Szkole Lingwistycznej. Członek-Założyciel Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego.

Więcej

15:40

Podsumowanie i zamknięcie I dnia konferencji

Agenda do pobrania: