W IV kwartale 2020 roku prowadzone będą intensywne działania w ramach realizacji innowacyjnej koncepcji Uczelni VR, która polegać będzie na fotogrametrycznym zeskanowaniu pomieszczeń budynków Akademii WSB, a następnie stworzeniu oprogramowania umożliwiającego jej wirtualne zwiedzanie przez osoby niepełnosprawne wraz z zestawem urządzeń tzw. telefonów VR na potrzeby obsługi klientów, którzy z powodu stanu zdrowia nie mogli dotrzeć w inny sposób na Uczelnię. Opracowane rozwiązanie będzie mogło być w przyszłości zaadoptowane do potrzeb pracy zdalnej, np. ze względu na COVID-19.
Wsparcie VR uniwersalnego projektowania przestrzeni publicznej
Inna ciekawa realizacja, która prowadzona będzie w ramach IV kwartału 2020 r., to realizacja prac nad Symulatorem Starości. Głównym Celem Symulatora starości VR będzie umożliwienie doświadczenia charakterystycznych objawów starości organizmu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii VR na potrzeby uniwersalnego projektowania przestrzeni publicznych, jako wyzwania dla gospodarki przestrzennej. Dzięki Symulatorowi Starości użytkownicy będą mogli wirtualnie doświadczyć fizycznych ograniczeń wynikających z chorób związanych z podeszłym wiekiem. Ograniczenia te zostaną uwzględnione podczas projektowania otoczenia, w taki sposób aby dana przestrzeń publiczna mogła być użyta przez wszystkich ludzi, w możliwie szerokim zakresie, bez potrzeby adaptacji lub specjalnego przeprojektowania. Użytkownik będzie ubierać gogle VR, dzięki czemu przenosić się będzie do trójwymiarowego środowiska symulacyjnego w którym użytkownik będzie miał za zadanie doświadczenie typowych życiowych sytuacji, takich jak:
- z korzystanie z bankomatu
- z korzystanie z windy
- z czytanie tablic informacyjnych
- z wizyta w urzędzie czy na uczelni
Wszystkie scenariusze będą bazować na rzeczywistych miejscach przeniesionych do środowiska symulacyjnego z wykorzystaniem technik skanowania fotogrametrycznego, dzięki czemu będą gwarantują fotorealistyczne wrażenia i realistyczne nabycie doświadczenia. Wizualizacja VR umożliwia wizualizację zaburzeń słuchu oraz wzroku i barw. Symulator umożliwi doświadczenie zaburzeń widzenia, takich jak m.in.: jaskra, zaćma, retinopatia diabetyczna, starczowzroczność. Symulacja będzie interaktywna oraz charakteryzować się będzie modułową budową umożliwiającą rozbudowanie symulatora w przyszłości.