Standardy egzaminów elektronicznych

W Akademii WSB obowiązuje Zarządzenie Rektora Akademii WSB w sprawie ustanowienia standardów przygotowania pisemnych, testowych egzaminów i zaliczeń przy użyciu platform: OnlineWSB oraz Inspera.

Przyjęty w Uczelni Standard egzaminowania elektronicznego obejmuje rekomendacje oraz wymogi metodyczne, organizacyjne i techniczne, a jego głównym celem jest doskonalenie procesu weryfikacji efektów uczenia się. 

W trakcie i po zakończeniu każdej sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej, przygotowane przez Nauczycieli egzaminy i zaliczenia zostają poddane audytowi.

Główne wytyczne dla Nauczycieli dotyczące tworzenia i przeprowadzania e-egzaminów.

I. Wymagania organizacyjne

  1. Zgłaszanie terminów egzaminów/zaliczeń do Dziekanatu przez Nauczycieli
  2. Powiadamianie pracowników Centrum Egzaminowania Elektronicznego o terminach egzaminów

    Czas zgłoszenia egzaminu/ów ustalono na minimum dwa tygodnie przed planowanym terminem egzaminu.

II. Wymagania metodyczne w zakresie bazy pytań/zestawu egzaminacyjnego: 

  1. Stworzenie Karty Informacyjnej dla studenta z zasadami egzaminu
  2. Stworzenie bazy pytań z wykorzystaniem 4 typów pytań 
  3. Randomizacja pytań 
  4. Podział na sekcje 
  5. Liczba pytań w bazie/zestawie:

           a. losowanie 10 pytań, stworzona baza pytań jest trzykrotnie większa

           b. losowanie powyżej 11 pytań, stworzona baza pytań jest dwukrotnie większa 

III. Wymagania techniczne: 

  1. Zastosowano dodatkowe techniczne okno czasowe min. 15 min 
  2. Punktacja i oceny- zastosowana skala ogólnouczelniana 
  3. Udostępniono studentowi raport studenta/wgląd w ocenę końcową 

IV. Rekomendacje, dobre praktyki: 

  1. Zastosowanie pytań problemowych/case study
  2. Stworzenie bazy pytań wcześniej niż 14 dni przed egzaminem 
  3. Pełna baza (5-krotność losowanych przez studenta pytań/zadań) 
  4. Zmiana/dodanie 10% pytań z sesji na sesję 
  5. Zastosowanie feedbacku automatycznego 
  6. Zastosowanie feedbacku w pytaniach otwartych 
  7. Wykorzystanie zaawansowanych typów pytań 
  8. Zastosowanie funkcji automatycznego czytania tekstu