A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Standardy egzaminów elektronicznych

W Akademii WSB obowiązuje Zarządzenia Rektora Akademii WSB w sprawie ustanowienia standardów przygotowania pisemnych, testowych egzaminów i zaliczeń przy użyciu platform: OnlineWSB oraz Inspera.

Przyjęty w Uczelni Standard egzaminowania elektronicznego obejmuje rekomendacje oraz wymogi metodyczne, organizacyjne i techniczne, a jego głównym celem jest doskonalenie procesu weryfikacji efektów uczenia się. 

W trakcie i po zakończeniu każdej sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej, przygotowane przez Nauczycieli egzaminy i zaliczenia zostają poddane audytowi.

 

Główne wytyczne dla Nauczycieli dotyczące tworzenia i przeprowadzania e-egzaminów.

I.     Wymagania organizacyjne

  1.    Zgłaszanie terminów egzaminów/zaliczeń do Dziekanatu przez Nauczycieli
  2.    Powiadamianie pracowników Centrum Egzaminowania Elektronicznego o terminach                 egzaminów 

         Czas zgłoszenia egzaminu/ów ustalono na minimum dwa tygodnie przed planowanym
         terminem egzaminu.

II.     Wymagania metodyczne w zakresie bazy pytań/zestawu egzaminacyjnego: 

  1.    Stworzenie Karty Informacyjnej dla studenta z zasadami egzaminu
  2.    Stworzenie bazy pytań z wykorzystaniem 4 typów pytań 
  3.    Randomizacja pytań 
  4.    Podział na sekcje 
  5.    Liczba pytań w bazie/zestawie:

           a. losowanie 10 pytań, stworzona baza pytań jest trzykrotnie większa

           b. losowanie powyżej 11 pytań, stworzona baza pytań jest dwukrotnie większa 

III.     Wymagania techniczne: 

  1.    Zastosowano dodatkowe techniczne okno czasowe min. 15 min 
  2.    Punktacja i oceny- zastosowana skala ogólnouczelniana 
  3.    Udostępniono studentowi raport studenta/wgląd w ocenę końcową 

IV.     Rekomendacje, dobre praktyki: 

  1.    Zastosowanie pytań problemowych/case study
  2.    Stworzenie bazy pytań wcześniej niż 14 dni przed egzaminem 
  3.    Pełna baza (5-krotność losowanych przez studenta pytań/zadań) 
  4.    Zmiana/dodanie 10% pytań z sesji na sesję 
  5.    Zastosowanie feedbacku automatycznego 
  6.    Zastosowanie feedbacku w pytaniach otwartych 
  7.    Wykorzystanie zaawansowanych typów pytań 
  8.    Zastosowanie funkcji automatycznego czytania tekstu