Wyjazdy Studentów

Witamy w sekcji dotyczącej wyjazdów na studia w ramach programu Erasmus+!

Znajdziesz tu wszystkie niezbędne informacje dotyczące studiowania za granicą w ramach programu Erasmus+. Ta sekcja przeprowadzi Cię przez proces aplikacyjny, przedstawi szczegóły dotyczące dostępnych miejsc docelowych i zaoferuje praktyczne wskazówki, które pomogą Ci przygotować się do mobilności. Skorzystaj z okazji, aby poszerzyć swoje umiejętności, zanurzyć się w nowych kulturach i wzmocnić swoją globalną perspektywę dzięki programowi Erasmus+!

UCZELNIE PARTNERSKIE - STUDIA

Wybierając uczelnię na wymianę lub dalsze studia, ważne jest, aby upewnić się, że instytucja oferuje programy ściśle powiązane z Twoim kierunkiem studiów - kolumna: wymiana studencka (kierunek studiów (pobierz dokument Kierunek studiów w naszej sekcji pobierania poniżej). Zapewni to sprawniejszy proces uznawania i przenoszenia punktów za kursy.

Chociaż wybór kierunku spoza głównego kierunku studiów może zaoferować cenne doświadczenia, ważne jest, aby rozważyć to z potencjalnymi ograniczeniami w uznawaniu punktów.

Uczelnia lub instytucja przyjmująca wskazana w formularzu zgłoszeniowym może zostać zmieniona w przypadku wyboru mobilności.

Każdy student nominowany przez Akademię WSB do udziału w wymianie musi wypełnić Porozumienie o programie zajęć (Learning Agreement). Osoby nominowane są odpowiedzialne za terminowe dopełnienie formalności, zgodnie z informacjami otrzymanymi od uczelni partnerskich po zaakceptowaniu ich nominacji.

 

Kod Erasmus: PL DABROWA 01

Gabriela Węglarz - Koordynator ds. Mobilności Akademickiej

Gabriela Węglarz - Koordynator ds. Mobilności Akademickiej

Biuro Współpracy z Zagranicą – pokój 206
Tel: 32 295 93 16
E‑mail: gweglarz@wsb.edu.pl

Więcej
Marta Masłyk - Specjalista ds. Współpracy Międzynarodowej i Promocji

Marta Masłyk - Specjalista ds. Współpracy Międzynarodowej i Promocji

Biuro Współpracy z Zagranicą – pokój 206
Tel: 32 295 93 16
E‑mail: mmaslyk@wsb.edu.pl

Więcej
  • Główny nabór do programu Erasmus+ w danym roku akademickim ogłaszany jest w styczniu. Jeśli Akademia WSB dysponuje dodatkowymi środkami w ramach programu, ogłaszany jest dodatkowy nabór w lipcu/sierpniu tego samego roku akademickiego.

    Informacje o rekrutacji przekazywane są studentom:

    • drogą mailową,
    • poprzez stronę internetową Akademii WSB,
    • za pośrednictwem mediów społecznościowych.

    Kto może aplikować?

    Aplikować do programu w ramach Erasmus+ mogą studenci Akademii WSB, którzy spełniają następujące warunki:

    1. są zapisani na studia I lub II stopnia, jednolite studia magisterskie lub uczestniczą w studiach doktoranckich,
    2. w momencie składania aplikacji znajdują się co najmniej na drugim semestrze studiów I stopnia lub na pierwszym semestrze studiów II stopnia,
    3. posiadają znajomość języka obcego na poziomie wymaganym przez uczelnię przyjmującą (zgodnie z zapisami umowy międzyuczelnianej),
    4. wypełnią i prześlą formularz zgłoszeniowy online wraz z wymaganymi załącznikami w wyznaczonym terminie i formie.

    Ogólne zasady rekrutacji

    1. Ukończenie co najmniej 2 semestrów studiów
      Z programu Erasmus+ można skorzystać najwcześniej od III semestru studiów licencjackich lub II semestru studiów magisterskich.
    2. Minimalna średnia ocen – 4,0
      Średnia ocen jest obliczana przez Dziekanat i przekazywana do Biura Współpracy z Zagranicą. Do rekrutacji kwalifikowani są tylko studenci, których średnia wynosi co najmniej 4,0. Studenci z niższą średnią są automatycznie odrzucani. W przypadku niewielkiej liczby zgłoszeń spełniających wymaganie średniej 4,0, możliwe jest rozpatrzenie aplikacji studentów z niższą średnią.
    3. Znajomość języka wykładowego na poziomie B2 lub wyższym
      Kandydat musi potwierdzić znajomość języka wykładowego (zwykle angielskiego) co najmniej na poziomie B2. Studenci posiadający ważny certyfikat językowy na poziomie B2 lub wyższym są zwolnieni z testu językowego. Pozostali kandydaci muszą przystąpić do testu językowego, który stanowi drugi etap rekrutacji i odbywa się online na platformie Moodle.

    Etapy rekrutacji

    • Etap 1: preselekcja kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych,
    • Etap 2: test językowy (w przypadku braku certyfikatu upoważniającego Studenta do niekonieczności sprawdzania jego poziomu językowego),
    • Etap 3: rozmowa online (jeśli komisja uzna to za konieczne).

    Ogłoszenie wyników

    W ciągu 14 dni od zakończenia procesu rekrutacji komisja przygotowuje raport z procedury kwalifikacyjnej oraz publikuje listę osób zakwalifikowanych i listę rezerwową.

    Procedura odwoławcza

    Każdy uczestnik ma prawo odwołać się od decyzji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od jej ogłoszenia. Odwołanie należy skierować do Prorektora ds. Współpracy z Zagranicą, który rozpatruje sprawę w ciągu 14 dni. Należy pamiętać, że odwołanie musi być złożone na piśmie i zawierać: dane osobowe, uzasadnienie odwołania wraz z wyjaśnieniem, dlaczego decyzja powinna zostać ponownie rozpatrzona, ewentualne dodatkowe dokumenty mające wpływ na ocenę aplikacji (np. certyfikaty, zaświadczenia). Po złożeniu odwołania, Prorektor może utrzymać w mocy pierwotną decyzję, jeśli nie ma podstaw do jej zmiany, zmienić wyniki rekrutacji, jeśli uzna, że doszło do błędu lub pominięcia istotnych informacji lub zlecić dodatkową ocenę aplikacji, np. poprzez rozszerzenie składu Komisji Rekrutacyjnej.