Przygotowanie prezentacji w Prezi (poziom podstawowy) – szkolenie realizowane w AWSB
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do projektowania prezentacji w programie Prezi, tak aby uatrakcyjnić i podnieść efektywność percepcji omawianych treści przez studentów. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu przygotowywania prezentacji oraz opanują aplikację Prezi w stopniu umożliwiającym swobodne projektowanie prezentacji multimedialnych. W programie szkolenia: konta i licencje PREZI, nawigacja w środowisku PREZI, ustawienie szablonu i dostosowywanie tła, dodawanie tekstu, hiperłącza, opcje formatowania, praca z obrazami i kształtami, osadzanie i konwersja wideo do użytku w PREZI, wstawianie istniejących plików do PREZI, praca z ramkami i ścieżką, praca z muzyką, zapraszanie współredaktorów do prezentacji, pobieranie, osadzanie i udostępniania PREZI, przerobienie Power Point w PREZI, przygotowanie prezentacji w PREZI.
Po szkoleniu każdy uczestnik przygotuje prezentacje w ramach swoich zajęć.
Ilość godzin: 8 (1 dzień)
Przygotowanie prezentacji w Power Point (poziom zaawansowany) – szkolenie realizowane w AWSB
Szkolenie jest adresowane do nauczycieli posiadających co najmniej podstawową znajomość obsługi programu Power Point.
Błyskawiczny rozwój techniki multimedialnej łączącej informację z grafiką, animacjami oraz dźwiękiem spowodował, że nieodzownym elementem prowadzenia wykładu/ćwiczeń jest prezentacja.
W ramach szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności tworzenie prezentacji multimedialnych z zastosowaniem najnowszych efektów, możliwych do uzyskania w MS Power Point m.in.: narzędzia do opracowywania prezentacji, zarówno mało skomplikowane, jak też rozbudowane, zawierające animacje; wykorzystujące pliki filmowe i dźwiękowe. Wstawianie ikonografik, diagramów oraz ich animacja. Obiekty w prezentacji i sposoby ich formatowania. Wykresy i tabele w prezentacji i ich animacja, wykresy niestandardowe. Zmiany globalne w prezentacji – ustawienia i formatowanie wzorców slajdów, notatek – automatyzacja pracy. Budowa i wykorzystanie szablonów prezentacji.
Po szkoleniu każdy uczestnik przygotuje prezentacje w ramach swoich zajęć.
Ilość godzin: 8 (1 dzień)
Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi IT do wsparcia realizacji projektów studenckich – szkolenie realizowane w AWSB
Celem szkolenia jest włączenie do prowadzonego procesu dydaktycznego wybranych nowoczesnych rozwiązań IT wspierających realizację projektów studenckich. W ramach szkolenia uczestnicy poszerzą wiedzę i zdobędą umiejętności z zakresu nowoczesnych rozwiązań IT wspierających realizację, nadzór oraz komunikację w toku realizacji projektów studenckich. Wykładowcy dowiedzą się jak wykorzystywać informatyczne wsparcie zarządzania projektami realizowanymi przez studentów z uwzględnieniem pracy grupowej oraz zwinnych technik wspomagających realizację zadań projektowych. Ponadto szkolenie będzie uwzględniało zarządzanie i śledzenie postępów w realizacji zadań, etapów, faz i produktów cząstkowych projektu w tym, raportowanie prac i stanu projektu studentów. Przykładowy zestaw produktów, na którym szkolenie mogłoby bazować: Mingle (lub w zakresie pracy gr. Asana, Glip), Git/BitBucket, Google Docs, Moodle z szablonami i technikami pracy z projektem, Quizlet.
Ilość godzin: 8 (1 dzień)
Jak uatrakcyjnić kurs e-learningowy – szkolenie realizowane w AWSB
Rozwój technik informacyjnych, oferujących interaktywne i multimedialne programy, wymusza na nauczycielach przekształcania przedmiotów prowadzonych drogą tradycyjną, w przedmioty prowadzone w formie zdalnej i łączącej w sobie elementy tradycyjnego nauczania z e-learningiem (tzw. metoda blended learning). Celem kursu jest wykształcenia kompetencji w zakresie projektowania i realizacji komunikatów multimedialnych w formie nagrań wideo i screencastów oraz poznanie sposobów ich wykorzystania w dydaktyce. W kursie zostaną przedstawione najpopularniejsze narzędzia oraz metodyka realizacji multimedialnych materiałów dydaktycznych stanowiących podstawowy element kursów e-learningowych. Kompetencje nabyte w trakcie szkolenia przełożą się na podniesienie jakości kształcenia i doskonalenie dydaktyki akademickiej w zakresie prowadzonych na uczelni zajęć zdalnych.
Ilość godzin: 16 (2 dni)
Zastosowanie zaawansowanych narzędzi symulacyjnych w procesie kształcenia na kierunkach technicznych) – szkolenie realizowane w AWSB
Wykorzystywanie narzędzi symulacyjnych w nauczaniu zalicza się do metod aktywizujących słuchaczy. Istotą symulacji jest obrazowanie lub modelowanie, mające na celu opis, wyjaśnienie lub ocenę rzeczywistych wydarzeń i zjawisk. Symulacja jest działaniem skierowanym na rozwiązanie rzeczywistego lub hipotetycznego problemu ujętego w modelu. Realizacja zajęć z wykorzystaniem narzędzi symulacyjnych umożliwia odtwarzanie działalności, projektowania w rzeczywistych warunkach, co jest szczególnie ważne w procesie nauczania na kierunkach technicznych.
Obecnie warsztat pracy współczesnego inżyniera znacznie się zmienił w wyniku dynamicznego rozwoju programów komputerowych do symulacji procesów produkcyjnych, optymalizacji działań, wizualizacji. Chcąc wyposażyć studentów w kompetencje oczekiwane od współczesnego inżyniera na rynku pracy, konieczne jest poniesienie kompetencji z zakresu innowacyjnych umiejętności dydaktycznych i umiejętności informatycznych wykładowców. W trakcie szkolenia uczestnicy uzyskają kompetencje związane z nauczaniem obsługi informatycznych w zaawansowanych narzędzi symulacyjnych wśród studentów kierunków technicznych w zakresie: zastosowania narzędzi komputerowych i dedykowanego oprogramowania do określonych zadań inżynierskich FlexSim.
Ilość godzin: 40 (5 dni)
Szkolenia instruktorów Akademii Cisco w zakresie Academy IT Essentials
Szkolenie instruktorskie Akademii Cisco (wraz z przygotowaniem merytorycznym dla IT Essentials) przygotowuje wykładowców do pełnienia roli Certyfikowanego Instruktora Akademii Cisco.
W ramach szkolenia przekazuje się:
- wiedzę i umiejętności dotyczące prowadzenia Akademii Cisco w ośrodku dydaktyczno-szkoleniowym
- zasady utrzymywania, konfiguracji i serwisowania laboratoriów Akademii Cisco
- umiejętności obsługi globalnego portalu szkoleniowego netacad.com, zarządzania systemem e-learningowym realizowanym na tym portalu,
- wiedzę i umiejętności dotyczące realizacji kursów e-learningowych w netacad.com, narzędzi synchronicznych i asynchronicznych komunikacji z kursantami/studentami dostępnych dla instruktora,
- wiedzę i umiejętności wykorzystania materiałów kursowych dostępnych w Akademii Cisco, ich struktury, dostępnych narzędzi wirtualnych (w tym symulatora Packet Tracer).
Szkolenie zostanie przeprowadzone przy wykorzystaniu jednego z podstawowego kursów Akademii Cisco jako przykładu i wzorca prowadzenia - IT Essentials, dotyczącego technologii informacyjnych oraz wprowadzenia do pracy w charakterze technika IT. Szkolenie składa się z 3 godzinnej wizyty referencyjnej w Centrum Akademii Cisco (najbliżej położone w Bielsku-Białej): omówienie zasad prowadzenia Akademii Cisco w szkole, omówienie zasad korzystania ze wsparcia ASC, demonstracja laboratorium Akademii Cisco, rejestracja kursantów na portalu netacad.com, omówienie zasad zarządzania systemem eLearningowym, materiałów kursu Academy Orientation, materiałów kursu ITEssentials, pozostałych dostępnych na platformie kursów. Szkolenie IT Essentials on–line obejmuje wprowadzenie do technologii komputerowej, tworzenia sieci, mobilności i bezpieczeństwa.
Ilość godzin: 28
Zaawansowane pozyskiwanie informacji naukowych – szkolenie realizowane w AWSB
Szkolenie jest przeznaczone dla nauczycieli akademickich reprezentujących rożne dziedziny i dyscypliny naukowe, którzy pragną nauczyć się, w jaki sposób efektywnie wykorzystywać wyszukiwarki do pozyskiwania informacji naukowych.
Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję do zrozumienia mechanizmów funkcjonowania wyszukiwarek, zdobycia wiedzy z zakresu narzędzi wyszukiwawczych dedykowanych do zasobów naukowych, baz danych naukowych oraz statystycznych nie indeksowanych przez wyszukiwarki, a także narzędzi online i technik zarządzania informacją.
Szkolenie będzie realizowane w siedzibie uczelni w sali komputerowej z zainstalowanym oprogramowaniem przeznaczonym do wyszukiwania informacji.
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik opracuje sylabus do zajęć, w ramach których wykorzysta poznane na szkoleniu techniki pozyskiwania informacji naukowych.
Ilość godzin: 16 (2 dni)