Dr Mateusz Grzesiak jest przedsiębiorcą, psychologiem, wykładowcą i konsultantem. Posiada tytuły magistra psychologii i prawa oraz trzy doktoraty w dyscyplinach zarządzania, pedagogiki i psychologii (PsyD, USA). Jest certyfikowanym terapeutą. Aktualnie w trakcie budowy dorobku habilitacyjnego. Szkoli, uczy, prowadzi warsztaty, jest coachem i mentorem - na jego konferencjach, sesjach i wykładach pojawiło się w sumie ponad 100.000 ludzi, zdobywając wiedzę potrzebną w osiąganiu zamierzonych rezultatów osobistych i zawodowych.
Tworzy autorskie programy edukacyjne - wśród nich MBA przeznaczony dla małych i średnich przedsiębiorstw, największe w kraju kursy e-learningowe w różnych obszarach kompetencji społecznych, a także konstruuje własne narzędzia z zakresu konsultingu i rozwoju osobistego. Pracował dla największych marek, w tym Fortune 500, pomagając im zwiększyć wydajność i podnieść skuteczność w zakresie zarządzania i marketingu, m.in. Audi, Google, Coca-Cola, Aviva, Danone, Roche, BNP Paribas, Volkswagen, ING. Jest adiunktem w Katedrze Zarządzania Akademii WSB, gdzie wykłada psychologię przywództwa. Często zapraszany na uniwersytety zagraniczne (m.in. Chiny, ZEA, USA). Naukowo interesuje się kształtowaniem marki osobistej, umiejętnościami miękkimi i social mediami.
Wykładał w językach angielskim, hiszpańskim, niemieckim, portugalskim, polskim i włoskim w takich krajach jak m.in. USA, Meksyk, Wielka Brytania, Chiny, Brazylia, Niemcy, Izrael, Ekwador, Ukraina, Włochy. Jego książki są wydawane po polsku, angielsku i niemiecku. Jako przedsiębiorca będący w swojej branży liderem rynku oraz wykładowca akademicki łączy świat biznesu z rygorem nauki, oferując synergię skutecznej praktyki oraz sprawdzonej teorii w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Prowadzi firmę szkoleniową, agencję marketingową, jest inwestorem. Jego doświadczenie obejmuje między innymi psychologię, personal branding, perswazję, marketing, komunikację, zarządzanie, przywództwo, coaching, terapię, wystąpienia publiczne, rozwój osobisty. Spędził ponad 20 000 godzin na kształceniu innych. Jest autorem 27 książek, licznych artykułów naukowych i publikacji dotyczących marki osobistej, zarządzania, motywacji, sprzedaży i rozwoju osobistego, a także felietonistą i ekspertem często zapraszanym do radia i telewizji w różnych krajach na świecie.