Z myślą o studentach Akademii WSB przygotowaliśmy informacje wspierające proces edukacji zdalnej z wykorzystaniem platform m.in. Clickmeeting, ZOOM oraz MS Teams.
Helpdesk pracownicy naukowo-dydaktyczni
Tutaj znajdziecie Państwo szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania platform webinarowych dla wykładowców Akademii WSB. Przygotowaliśmy zestaw filmów instruktażowych (tutorial) oraz instrukcje tekstowe (manual), które systematycznie będziemy uzupełniać zgodnie z zapotrzebowaniem.
1. Wymagania sprzętowe (warunek konieczny do prowadzenia zajęć online)
- Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
- Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
- Łącze internetowe (najlepiej światłowód, podłączenie za wykorzystaniem kabla LAN)
UWAGA! w związku z licznymi przypadkami barku kompatybilności przeglądarki Internet Explorer zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple)
Prosimy sprawdzić siłę łącza poprzez wejście i przeprowadzenie testu na stronę www.speedtest.pl (zostaniecie Państwo poproszeni o podanie danych podczas rozmowy telefonicznej)(minimalne parametry: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms)
2. Obowiązki wykładowcy w zakresie nagrania
- Kadr kamery powinien być ustawiony na jednolitym tle (najlepiej jasna ściana)
- Tłem nagrania nie może być okno
- Pamiętamy o odpowiednim doświetleniu miejsca nagrywanego (szczególnie
- w godzinach wieczornych powinniśmy włączyć dodatkowe oświetlenie)
- Prosimy o unikanie zbędnych sygnałów akustycznych podczas nagrania (np. odgłos prac budowlanych czy odgłosów spoza miejsca nagrania)
- Prowadzący powinien mieć kamerę przed sobą "en face"
3. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie ClickMeeting ?
- Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za planowanie zajęć dostępne są poniżej
- Otrzymacie Państwo na adres e-mail link do „pokoju wirtualnego” (w przypadku braku kontaktu ze strony Akademii WSB na dzień przed Państwa planowanymi zajęciami prosimy o kontakt telefoniczny z działem wsparcia technicznego). Dane telefonów dostępne poniżej )
- Po otrzymaniu wiadomości z linkiem aktywacyjnym należy wejść pod wskazany w linku adres i podać swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail
- W kolejnym kroku należy wybrać opcję „Przygotuj zajęcia” (UWAGA! Nie wybieramy opcji „rozpocznij zajęcia”)
- Po wejściu do pokoju powinniśmy włączyć kamerę i mikrofon, wgrać prezentację a następnie zgodnie z planem, punktualnie rozpocząć zajęcia klikając na przycisk „POWER” w lewym, dolnym rogu przeglądarki (przycisk powinien zmienić kolor z zielonego na czerwony)
- W zapoznaniu się z możliwościami prowadzenia zajęć na platformie Clickmeeting pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne - KLIKNIJ LINKI PONIŻEJ:
a) Instrukcja dla wykładowców do platformy ClickMeeting (manual)
b) Dla wykładowców - jak prowadzić zajęcia na platformie ClickMeeting?, autor: Domink Penar (tutorial)
c) Clickmeeting- przyjaciel wykładowcy, autor: Michał Dziekoński (tutorial) - (+prezentacja)
4. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie ZOOM.us ?
- Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za planowanie zajęć dostępne są poniżej
- Następnie należy założyć konto e-mail w domenie Akademii WSB (np. imięnazwisko_online@wsb.edu.pl) w tym celu należy podjąć kontakt z wyznaczonym pracownikiem Działu IT – dpopiolek@wsb.edu.pl lub tstrozycki@wsb.edu.pl (tel. 32 295 93 53).
- Prosimy o zgłaszanie potrzeby założenia konta z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – najpóźniej na 7 dni przed zajęciami
- Po założeniu konta e-mail kolejnym krokiem jest aktywacja konta na platformie ZOOM. W tym celu należy wejść na stronę www.zoom.us i wykorzystując adres e-mail w domenie Akademii WSB (……@wsb.edu.pl) postępować zgodnie z instrukcją
- Po założeniu konta wykładowca tworzy wydarzenie oraz przesyła wygenerowany link do działu planowania. Link zostaje udostępniony studentom za pośrednictwem poczty internetowej lub dedykowanej strony internetowej z planem zajęć
- W założeniu konta a także jego obsłudze pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne, KLIKNIJ W LINK PONIŻEJ:
a) ZOOM Jak założyć własne konto na platformie ZOOM.us?, autor: Dominik Penar (manual)
b) Jak wygenerować link do zajęć dla studentów na platformie ZOOM?
b) Jak prowadzić zajęcia na platformie ZOOM?, autor: Dominik Penar (tutorial)
c) ZOOM czy ClickMeeting? Webinarium Michała Dziekońskiego (+prezentacja), autor: Michał Dziekoński
5. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie MS Teams?
- Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za planowanie zajęć dostępne są poniżej
- Następnie należy założyć konto e-mail w domenie Akademii WSB (np. imięnazwisko_online@wsb.edu.pl) w tym celu należy podjąć kontakt z wyznaczonym pracownikiem Działu IT dpopiolek@wsb.edu.pl lub tstrozycki@wsb.edu.pl (tel. 32 295 93 53).
- Prosimy o zgłaszanie potrzeby założenia konta z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – najpóźniej na 7 dni przed zajęciami
- Po założeniu konta wykładowca tworzy wydarzenie oraz przesyła wygenerowany link do działu planowania. Link zostaje udostępniony studentom za pośrednictwem poczty internetowej lub dedykowanej strony internetowej z planem zajęć. Wykładowca może indywidualnie zaprosić studentów poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazane konta studenckie.
- W założeniu konta a także jego obsłudze pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne, KLIKNIJ LINK PONIŻEJ:
a) Podstawy użytkowania MS Teams, autor: Tycjan Stróżycki (manual)
b) MS Teams postawy, autor: dr inż. Paweł Sobczak (tutorial)
c) MS Teams poradnik dla wykładowcy, autor: dr inż. Paweł Sobczak (tutorial)
6. Wsparcie w zakresie platformy moodle: TUTAJ (kliknij)
7. Kontakt do koordynatorów ds. kształcenia zdalnego IT
(testowanie pokoi wirtualnych przez wykładowców, wsparcie techniczne):
- tel. 725 558 870 (główny telefon wsparcia działu IT)
- tel. 887 555 300
- tel. 885 588 449
- tel. 887 555 200
Wsparcie IT: akawaler@wsb.edu.pl (weekendy), mgruszka@wsb.edu.pl (poniedziałek-piątek)
8. Koordynatorzy pokoi wirtualnych na platformie Clickmeeting
UWAGA! W celu rezerwacji pokoi wirtualnych na platformie Clickmeeting, ZOOM, Teams itp. należy kontaktować się z:
- Dąbrowa Górnicza - studia I i II stopnia - z Działem Planowania Studiów Akademii WSB - tel 32 295 93 25, webinaria@wsb.edu.pl
- Dąbrowa Górnicza/Olkusz/Kraków/Żywiec/ - studia podyplomowe - z Centrum Studiów Podyplomowych Akademii WSB - tel. 32 295 93 11 , mmalczewska@wsb.edu.pl
- Wydział zamiejscowy w Cieszynie - tel. 885 588 100, e-mail: rbogaczyk@wsb.edu.pl
- Wydział zamiejscowy w Krakowie - tel. 885 588 800, e-mail: bgarbocz@wsb.edu.pl
- Wydział zamiejscowy w Olkuszu - tel. 725 777 999, e-mail: skorzeniowski@wsb.edu.pl
- Wydział zamiejscowy w Żywcu- tel. 725 558 880, e-mail: ttwardowski@wsb.edu.pl
Koordynacja pokoi wirtualnych (poniedziałek-piątek): Michał Gruszka, mgruszka@wsb.edu.pl, tel. 885 588 449
Koordynacja pokoi wirtualnych (sobota-niedziela): Dominik Penar, dpenar@wsb.edu.pl, tel. 725 558 870
I linia wsparcia (opiekunowie kont)
- Konta KONTYNENTY (Europa, Azja, Afryka, Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Australia) - studia podyplomowe
- Rafał Kotarba - rkotarba@wsb.edu.pl, Rafał Pakuła - rpakula@wsb.edu.pl
- Konta ZWIERZĘTA (Lew, Kot, Lis, Orzeł, Pies, Byk)
- Grzegorz Adam gadamwsb.edu.pl
- Konta KOLORY (Brązowy, Czerwony- wz. Żywiec, Niebieski- wz. Cieszyn, Złoty, Srebrny, Zielony- wz. Kraków)
- Alina Jagusiak - ajagusiak@wsb.edu.pl,Maciej Sadowski msadowski@wsb.edu.pl
- Konta KWIATY (Róża, Mak, Bez, Storczyk, Krokus, Tulipan)
- Łukasz Mencner - lmencner@wsb.edu.pl Dorota Walczak- Waler
- Konta MIASTA (Gdańsk- wz. Cieszyn, Poznań, Lublin, Kraków- wz. Kraków, Warszawa- wz. Olkusz, Katowice- wz. Cieszyn)
-Janusz Wroński jwronski@wsb.edu.pl Magdalena Staszkiewicz mstaszkiewicz@wsb.edu.pl
9. Koordynatorzy pokoi wirtualnych na platformie ZOOM oraz MS Teams
- Grzegorz Adam - gadam@wsb.edu.pl
- Sebastian Korzeniowski - skorzeniowski@wsb.edu.pl
- Dominik Penar - dpenar@wsb.edu.pl
10. Planowanie zajęć i rezerwacja pokoi wirtualnych (platforma clickmeeting, zoom, ms teams)
- plowacka@wsb.edu.pl; bwroniszewska@wsb.edu.pl; mbudzinski@wsb.edu.pl – studia I i II stopnia realizowane w Wydziale w Dąbrowie Górniczej lub Olkuszu,
- rbogaczyk@wsb.edu.pl – studia realizowane w Wydziale w Cieszynie,
- bgarbocz@wsb.edu.pl - studia realizowane w Wydziale w Krakowie,
- ttwardowski@wsb.edu.pl - studia realizowane w Wydziale w Żywcu,
- mmalczewska@wsb.edu.pl – studia podyplomowe,
- dwalczak@wsb.edu.pl; akocwin@wsb.edu.pl – studia doktoranckie, Seminarium Doktorskie, Szkoła Doktorska.