Wykaz zajęć realizowanych w formie on-line

  • Komunikat Prorektora ds. nauki i kształcenia Akademii WSB

    Szanowni Państwo, 

    Pracownicy Akademii WSB intensywnie pracują nad realizacją kształcenia w formie zdalnej. Otrzymujecie Państwo sukcesywnie zadania i materiały do studiowania, poprzez wiadomości e-mail, udostępniane wykłady realizowane 'na odległość' w postaci synchronicznej i asynchronicznej, z wykorzystaniem platformy Moodle, aplikacji do webinarów ClickMeeting, laboratoriów wirtualnych, kompleksowego pakietu Microsoft Office 365, w tym Microsoft Teams, testujemy także aplikacje i oprogramowanie do prowadzenia zdalnego nauczania, telekonferencji, e-konsultacji takie jak np. Skype, Messenger czy Whereby.

    Zapewniam, że każda grupa studentów zrealizuje w pełni program kształcenia zaplanowany w bieżącym semestrze.

    Bardzo Państwa proszę o wyrozumiałość, ponieważ jesteśmy uzależnieni od różnych aspektów technicznych, na które nie mamy wpływu, a które wpływają na proces wdrażania zdalnego nauczania; są to np. przeciążenia serwerów dostawców usług, zarówno dostarczających nam oprogramowanie jak i dostawców Internetu, to przeciążenie sieci zarówno tej, z której korzysta Uczelnia, ale także tych, z których korzystają Studenci. To również skala wyrażająca się w tysiącach kursów e-learningowych, które musimy przygotować dla Państwa w krótkim czasie w ramach kilkunastu kierunków studiów, kilku Wydziałów Zamiejscowych oraz ponad 100 kierunków studiów podyplomowych.

    Wykonujemy olbrzymią pracę, aby dostarczyć Państwu dobrej jakości materiały do studiowania, wykładowcy potrzebują jednak czasu na opracowanie kolejnych treści. Wielkość przedsięwzięcia, z którym się mierzymy jest ogromna.
    Proszę zatem o Państwa wyrozumiałość i cierpliwość.

    Z pozdrowieniami, 
    dr hab. Katarzyna Szczepańska-Woszczyna, prof. AWSB
    Prorektor ds. nauki i kształcenia
    Dziekan Wydziału Nauk Stosowanych

  • Helpdesk

    Z myślą o studentach Akademii WSB przygotowaliśmy informacje wspierające proces edukacji zdalnej z wykorzystaniem platform m.in. Clickmeeting, ZOOM oraz MS Teams.

    Helpdesk pracownicy naukowo-dydaktyczni


    Tutaj znajdziecie Państwo szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania platform webinarowych dla wykładowców Akademii WSB. Przygotowaliśmy zestaw filmów instruktażowych (tutorial) oraz instrukcje tekstowe (manual), które systematycznie będziemy uzupełniać zgodnie z zapotrzebowaniem. 

    1. Wymagania sprzętowe (warunek konieczny do prowadzenia zajęć online)

    • Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
    • Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
    • Łącze internetowe (najlepiej światłowód, podłączenie za wykorzystaniem kabla LAN)

    UWAGA! w związku z licznymi przypadkami barku kompatybilności przeglądarki Internet Explorer zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple)

    Prosimy sprawdzić siłę łącza poprzez wejście i przeprowadzenie testu na stronę www.speedtest.pl (zostaniecie Państwo poproszeni o podanie danych podczas rozmowy telefonicznej)(minimalne parametry: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms) 

     2. Obowiązki wykładowcy w zakresie nagrania

    • Kadr kamery powinien być ustawiony na jednolitym tle (najlepiej jasna ściana)
    • Tłem nagrania nie może być okno
    • Pamiętamy o odpowiednim doświetleniu miejsca nagrywanego (szczególnie
    • w godzinach wieczornych powinniśmy włączyć dodatkowe oświetlenie)
    • Prosimy o unikanie zbędnych sygnałów akustycznych podczas nagrania (np. odgłos prac budowlanych czy odgłosów spoza miejsca nagrania)
    • Prowadzący powinien mieć kamerę przed sobą "en face"

    3. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie ClickMeeting ?

    • Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za planowanie zajęć dostępne są poniżej
    • Otrzymacie Państwo na adres e-mail link do „pokoju wirtualnego” (w przypadku braku kontaktu ze strony Akademii WSB na dzień przed Państwa planowanymi zajęciami prosimy o kontakt telefoniczny z działem wsparcia technicznego). Dane telefonów dostępne poniżej )
    • Po otrzymaniu wiadomości z linkiem aktywacyjnym należy wejść pod wskazany w linku adres i podać swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail
    • W kolejnym kroku należy wybrać opcję „Przygotuj zajęcia” (UWAGA! Nie wybieramy opcji „rozpocznij zajęcia”)
    • Po wejściu do pokoju powinniśmy włączyć kamerę i mikrofon, wgrać prezentację a następnie zgodnie z planem, punktualnie rozpocząć zajęcia klikając na przycisk „POWER” w lewym, dolnym rogu przeglądarki (przycisk powinien zmienić kolor z zielonego na czerwony)
    • W zapoznaniu się z możliwościami prowadzenia zajęć na platformie Clickmeeting pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne - KLIKNIJ LINKI PONIŻEJ:

    a) Instrukcja dla wykładowców do platformy ClickMeeting (manual)

    b) Dla wykładowców - jak prowadzić zajęcia na platformie ClickMeeting?, autor: Domink Penar  (tutorial)

    c) Clickmeeting- przyjaciel wykładowcy, autor: Michał Dziekoński (tutorial) - (+prezentacja)

    4.  W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie ZOOM.us ?

    • Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć).  Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za planowanie zajęć dostępne są poniżej
    • Następnie należy założyć konto e-mail w domenie Akademii WSB (np. imięnazwisko_online@wsb.edu.pl) w tym celu należy podjąć kontakt z wyznaczonym pracownikiem Działu IT – dpopiolek@wsb.edu.pl lub tstrozycki@wsb.edu.pl (tel. 32 295 93 53). 
    • Prosimy o zgłaszanie potrzeby założenia konta z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – najpóźniej na 7 dni przed zajęciami
    • Po założeniu konta e-mail kolejnym krokiem jest aktywacja konta na platformie ZOOM.  W tym celu należy wejść na stronę www.zoom.us i wykorzystując adres e-mail w domenie Akademii WSB (……@wsb.edu.pl) postępować zgodnie z instrukcją
    • Po założeniu konta wykładowca tworzy wydarzenie oraz przesyła wygenerowany link do działu planowania. Link zostaje udostępniony studentom za pośrednictwem poczty internetowej lub dedykowanej strony internetowej z planem zajęć
    • W założeniu konta a także jego obsłudze pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne, KLIKNIJ W LINK PONIŻEJ:

    a) ZOOM Jak założyć własne konto na platformie ZOOM.us?, autor: Dominik Penar (manual)

    b) Jak wygenerować link do zajęć dla studentów na platformie ZOOM?

    b) Jak prowadzić zajęcia na platformie ZOOM?, autor: Dominik Penar (tutorial)

    c) ZOOM czy ClickMeeting? Webinarium Michała Dziekońskiego (+prezentacja), autor: Michał Dziekoński

    5. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie MS Teams?

    • Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć).  Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych  za planowanie zajęć dostępne są poniżej
    • Następnie należy założyć konto e-mail w domenie Akademii WSB (np. imięnazwisko_online@wsb.edu.pl) w tym celu należy podjąć kontakt z wyznaczonym pracownikiem Działu IT  dpopiolek@wsb.edu.pl lub tstrozycki@wsb.edu.pl (tel. 32 295 93 53). 
    • Prosimy o zgłaszanie potrzeby założenia konta z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – najpóźniej na 7 dni przed zajęciami
    • Po założeniu konta wykładowca tworzy wydarzenie oraz przesyła wygenerowany link do działu planowania. Link zostaje udostępniony studentom za pośrednictwem poczty internetowej lub dedykowanej strony internetowej z planem zajęć. Wykładowca może indywidualnie zaprosić studentów poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazane konta studenckie.
    • W założeniu konta a także jego obsłudze pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne, KLIKNIJ LINK PONIŻEJ:

    a) Podstawy użytkowania MS Teams, autor: Tycjan Stróżycki (manual)

    b) MS Teams postawy, autor: dr inż. Paweł Sobczak (tutorial)

    c) MS Teams poradnik dla wykładowcy, autor: dr inż. Paweł Sobczak (tutorial)

    6. Wsparcie w zakresie platformy moodle: TUTAJ (kliknij)

    7. Kontakt do koordynatorów ds. kształcenia zdalnego IT
    (testowanie pokoi wirtualnych przez wykładowców, wsparcie techniczne):

    1. tel. 725 558 870  (główny telefon wsparcia działu IT)
    2. tel. 887 555 300
    3. tel. 885 588 449
    4. tel. 887 555 200

    Wsparcie IT:  akawaler@wsb.edu.pl (weekendy), mgruszka@wsb.edu.pl (poniedziałek-piątek)  

    8. Koordynatorzy pokoi wirtualnych na platformie Clickmeeting

    UWAGA! W celu rezerwacji pokoi wirtualnych na platformie Clickmeeting, ZOOM, Teams itp. należy kontaktować się z:

    • Dąbrowa Górnicza - studia I i II stopnia - z Działem Planowania Studiów Akademii WSB - tel 32 295 93 25, webinaria@wsb.edu.pl 
    • Dąbrowa Górnicza/Olkusz/Kraków/Żywiec/ - studia podyplomowe - z Centrum Studiów Podyplomowych Akademii WSB - tel. 32 295 93 11 , mmalczewska@wsb.edu.pl
    • Wydział zamiejscowy w Cieszynie - tel. 885 588 100, e-mail: rbogaczyk@wsb.edu.pl
    • Wydział zamiejscowy w Krakowie - tel. 885 588 800, e-mail: bgarbocz@wsb.edu.pl 
    • Wydział zamiejscowy w Olkuszu - tel. 725 777 999, e-mail: skorzeniowski@wsb.edu.pl 
    • Wydział zamiejscowy w Żywcu- tel. 725 558 880, e-mail: ttwardowski@wsb.edu.pl

    Koordynacja pokoi wirtualnych (poniedziałek-piątek): Michał Gruszka, mgruszka@wsb.edu.pl, tel. 885 588 449

    Koordynacja pokoi wirtualnych (sobota-niedziela): Dominik Penar, dpenar@wsb.edu.pl, tel. 725 558 870 

    I linia wsparcia (opiekunowie kont)

    • Konta KONTYNENTY (Europa, Azja, Afryka, Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Australia) - studia podyplomowe
      - Rafał Kotarba - rkotarba@wsb.edu.pl, Rafał Pakuła - rpakula@wsb.edu.pl 
    • Konta ZWIERZĘTA (Lew, Kot, Lis, Orzeł, Pies, Byk)
      - Grzegorz Adam gadamwsb.edu.pl
    • Konta KOLORY (Brązowy, Czerwony- wz. Żywiec, Niebieski- wz. Cieszyn, Złoty, Srebrny, Zielony- wz. Kraków)
      - Alina Jagusiak - ajagusiak@wsb.edu.pl,Maciej Sadowski msadowski@wsb.edu.pl
    • Konta KWIATY (Róża, Mak, Bez, Storczyk, Krokus, Tulipan)
      - Łukasz Mencner - lmencner@wsb.edu.pl  Dorota Walczak- Waler 
    • Konta MIASTA (Gdańsk- wz. Cieszyn, Poznań, Lublin, Kraków- wz. Kraków, Warszawa- wz. Olkusz, Katowice- wz. Cieszyn)
      -Janusz Wroński jwronski@wsb.edu.pl   Magdalena Staszkiewicz mstaszkiewicz@wsb.edu.pl

    9. Koordynatorzy pokoi wirtualnych na platformie ZOOM oraz MS Teams

    • Grzegorz Adam - gadam@wsb.edu.pl 
    • Sebastian Korzeniowski - skorzeniowski@wsb.edu.pl
    • Dominik Penar - dpenar@wsb.edu.pl 

    10. Planowanie zajęć i rezerwacja pokoi wirtualnych (platforma clickmeeting, zoom, ms teams) 

    • plowacka@wsb.edu.pl; bwroniszewska@wsb.edu.pl; mbudzinski@wsb.edu.pl – studia I i II stopnia realizowane w Wydziale w Dąbrowie Górniczej lub Olkuszu,
    • rbogaczyk@wsb.edu.pl – studia realizowane w Wydziale w Cieszynie,
    • bgarbocz@wsb.edu.pl - studia realizowane w Wydziale w Krakowie,
    • ttwardowski@wsb.edu.pl - studia realizowane w Wydziale w Żywcu,
    • mmalczewska@wsb.edu.pl – studia podyplomowe,
    • dwalczak@wsb.edu.pl; akocwin@wsb.edu.pl – studia doktoranckie, Seminarium Doktorskie, Szkoła Doktorska.