Pandemia oraz związany z nią okres izolacji społecznej to sytuacja bardzo trudna, mająca cechy kryzysu zarówno rozwojowego, jak i egzystencjalnego oraz sytuacyjnego. Z badań naukowych wynika, że szczególnie dzieci i młodzież silnie odczuwają stres związany z epidemią COVID-19.
Sytuacja ta powoduje między innymi:
- destabilizację życia rodzinnego,
- zakłócenie relacji oraz izolację od rówieśników,
- konieczność zmiany nawyków i utratę bezpiecznej rutyny,
- lęk i niepewność, które wzmagają negatywne informacje dotyczące pandemii i jej skutków.
Nie bez znaczenia jest również stres związany z naturalnymi zmianami rozwojowymi, zarówno w sferze biologicznej, społecznej, jak i psychologicznej, w tym jakościowymi zmianami sposobu przeżywania i myślenia. W związku z powyższym stoi przed nami wyzwanie w zakresie efektywnego udzielania pomocy i wsparcia dzieciom, młodziezy, rodzicom i nauczycielom.
CELE i tematyka konferencji:
Podczas konferencji spróbujemy się zastanowić nad problemami, takimi jak:
- przeciążenie polskich uczniów pracą nie związaną z ich potrzebami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi,
- zły stan psychiczny uczniów, ich rodzin oraz nauczycieli,
- konieczność wsparcia tych, którzy mają wspierać i pomagać - poradni psychologiczno-pedagogicznych, psychologów, pedagogów i specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach i placówkach.
Adresaci: Konferencję adresujemy do dyrektorów, nauczycieli psychologów, pedagogów, logopedów pracujących w poradniach psychologiczno–pedagogicznych, a także w przedszkolach, szkołach i placówkach edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych i innych.
Miejsce: konferencja odbędzie stacjonarnie się w dniach 11 i 12 października 2021 r. w Ustroniu w Hotelu Jaskółka, ul. Zdrojowa 10
Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie konferencji oraz formie organizacji w zależności od aktualnych rozporządzeń związanych z pandemią.
Strona konferencji