11 LUTEGO, 11:00 - 12:30
Talent wygrywa mecz. Praca zespołu wygrywa mistrzostwa. Budowanie mistrzowskiego zespołu
SZKOLENIE STACJONARNE
Ci, którzy uprawiają sporty zespołowe pewnie dobrze znają stwierdzenie, że mistrzowski zespół pokona drużynę mistrzów. To prawda, bo ile już razy zdarzyło się, że drużyna składająca się z samym gwiazd okazywała się gorsza w starciu z dobrze zbudowanym zespołem, nawet o mniejszych umiejętnościach. Jednym z głównych celów trenerów w grach drużynowych jest budowanie zgranego zespołu. Dużą rolę odgrywa spoistość grupy, która dotyczy tego, w jaki sposób układają się relacje między członkami zespołu zarówno na gruncie towarzyskim, jak i na boisku. Generalnie można stwierdzić, że im większa jest spójność zespołu, tym lepsza gra i jakość drużyny. Jak zasady budowania zgranych i mistrzowskich drużyn przełożyć na biznes? O tym opowiedzą: Jakub Lewandowski, były trener mentalny Reprezentacji Polski AMP Futbol oraz Marek Dragosz, były selekcjoner reprezentacji Polski w ampfutbolu, trener piłki nożnej z uprawnieniami UEFA.
Jakub Lewandowski
Trener, coach ICC i ICF, trener mentalny i mówca motywacyjny. Specjalista w zakresie sprzedaży, budowania zespołów i motywacji. Autor i współautor unikatowych narzędzi, koncepcji treningów i warsztatów w zakresie strategii prowadzenia firm, zarządzania personelem oraz zarządzania sprzedażą. Prowadzi coaching biznesowy i indywidualne procesy mentoringowe. Były trener mentalny Reprezentacji Polski AMP Futbol. Współautor i inicjator projektów rozwojowych prywatnych uczelni wyższych w Polsce. Wykładowca na studiach podyplomowych i studiach MBA w prywatnych uczelniach wyższych.
Największe sukcesy:
Prywatne - szczęśliwa, zdrowa, wspierająca się Rodzina - wspaniała żona i trzej synowie. Harmonia życia rodzinnego i zawodowego. Zawodowe - stworzenie fantastycznego zespołu, w którym pracują prawdziwi pasjonaci, którzy pozwalają innym odkrywać to, co w nich najlepsze i najbardziej wartościowe. W 2022 r. został uhonorowany przez Prezydenta RP za zasługi dla rozwoju i upowszechniania sportu osób niepełnosprawnych, za osiągnięcia w pracy szkoleniowej i trenerskiej Brązowym Krzyżem Zasługi.
Więcej
Marek Dragosz
Były selekcjoner reprezentacji Polski w ampfutbolu, trener piłki nożnej z uprawnieniami UEFA. Specjalista treningu bramkarskiego, konsultant szkolenia bramkarzy w wielu europejskich i afrykańskich klubach piłkarskich. Pracował z uczestnikami mistrzostw świata i kontynentalnych. Swoimi doświadczeniami dzielił się w ponad stu krajach. Poszukując wiedzy i inspiracji odwiedził ponad 30 topowych klubów piłkarskich w całej Europie. Z ampfutbolową reprezentacją narodową zdobył dwukrotnie brązowe medale Mistrzostw Europy oraz czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata. Mówca motywacyjny.
Organizator imprez i akcji charytatywnych związanych z dziećmi i sportem. Fundator "Keepers Foundation", pomagającej potrzebującym dzieciom w Polsce oraz młodym zawodnikom i trenerom na całym świecie. Certyfikowany Solution-Focused Coach ICE. Propaguje trening i terapię zorientowane na rozwiązania. W Coventry University i Sussex Center ukończył kursy związane z zarządzaniem zdrowiem mentalnym i stresem.
Prelegent szkoleń i kursów m.in. w Polsce, USA, Niemczech, Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Irlandii, Słowacji, Indonezji, Malezji, Tajlandii, Singapurze, Kenii, Nigerii, Kamerunie, Burkina Faso, Ugandzie, Rwandzie, Mali, Gambii, Sierra Leone, RPA, Botswanie, Gwinei, Pakistanie oraz na Dominikanie. Uczestnik stażów m.in. w takich klubach jak Benfica Lizbona, Panathinaikos Ateny, Red Bull Salzburg, FC Porto, Chievo Verona, TSG 1899 Hoffenheim. Posiadacz certyfikatów szkoleniowych federacji piłki nożnej Holandii, Anglii i Irlandii, uczestnik UEFA Study Group Scheme w Gandawie. Wraz z Polskim Związkiem Piłki Nożnej organizował seminaria dla trenerów pracujących w kobiecym futbolu. Laureat nagrody "Jasna Strona Futbolu" w plebiscycie na najlepszego trenera Małopolski w 2014 oraz 2021 roku. Zdobywca wyróżnienia "Solidarni w Sporcie" w 2017 roku. Współpracownik fachowych wydawnictw i portali tematycznych zajmujących się piłką nożną w wielu krajach świata oraz ekspert i komentator programów radiowych i telewizyjnych.
Za wybitne zasługi dla rozwoju i upowszechniania sportu osób niepełnosprawnych, za promowanie Polski na arenie międzynarodowej odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Więcej
11 LUTEGO, 13:00 - 14:00
Co wiemy a czego nie wiemy o pracy przyszłości?
SZKOLENIE STACJONARNE
Pandemia z pewnością zredefiniowała sposób w jaki wykonujemy pracę, ale czy praca zdalna i jej różne warianty to najpewniejszy scenariusz przyszłości?
Z pewnością nie, choć to bardzo silny trend - opowiem o ciekawych zjawiskach związanych z pracą zdalną, zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. Jest także wiele innych czynników i obserwowanych trendów, które będą miały istotny wpływ na to jak będziemy pracować, gdzie będziemy pracować ale też zadamy sobie pytanie czy w przyszłości będziemy wykonywac pracę tak jak ma to miejsce teraz?
W trakcie spotkania pokażę możliwe scenariusze pracy przyszłości - te bliższe i te dalsze, nowe zjawiska, modele pracy, to w jaki sposób nowoczesne technologie mogą zmienić nasze środowisko pracy. Pokażę najnowsze trendy HR w oparciu o międzynarodowe raporty i badania.
Sabina Ratajczak
dr Sabina Ratajczak
wykładowca akademicki, psycholog, pasjonatka nowych technologii i innowacji. Prorektor ds. Rozwoju i dyrektor Centrum Jakości i Innowacji w Akademii WSB. Prowadzi zajęcia z zakresu przywództwa, rozwoju zespołów, design thinking oraz rozwoju odporności psychicznej pracowników.
Więcej
12 LUTEGO, 12:00 - 13:15
Doceń siebie, doceń innych
SZKOLENIE ONLINE
Wiele osób ma problemy z poczuciem własnej wartości. Skąd się one biorą? Odpowiedź jest bardzo prosta - zazwyczaj z dzieciństwa. Niektóre nasze cechy nie spodobały się rodzicom, a my jako dzieci musieliśmy się na to zgodzić. Na szczęście możemy to zmienić jako dorośli. Powinniśmy uznać siebie za wyjątkową jednostkę zasługującą na szacunek i miłość. Jak do tego dojrzeć i to zrobić? I jak doceniać innych?
Katarzyna Miller
Najsłynniejsza polska psycholożka. Charyzmatyczna, odważna, dowcipna i pogodna, ale też szczera do bólu. Psychoterapeutka z kilkudziesięcioletnią praktyką terapeutyczną. Filozofka, poetka i piosenkarka.
Ukończyła psychologię i filozofię na UW. Treningu psychologicznego i prowadzenia psychoterapii uczyła się w Ośrodku Synapsis od prof. dr. hab. Kazimierza Jankowskiego, a następnie od rzeszy nauczycieli polskich i zagranicznych (w tym Carla Rogersa). Wykładowczyni na licznych warsztatach rozwojowych dla kobiet. Felietonistka miesięcznika „Zwierciadło”. Autorka i współautorka wielu bestsellerowych poradników, m.in. Chcę być kochana tak, jak chcę, Nie bój się życia, Być córką i nie zwariować, Kup kochance męża kwiaty.
Więcej
12 LUTEGO, 13:00 - 14:30
Realizacja auditów zdalnych - praktyczne doświadczenia i rekomendacje
SZKOLENIE ONLINE
Audit zdalny nie musi odbiegać znacząco od audytów realizowanych w siedzibie klienta poza faktem, że kontakt z Auditorem jest realizowany za pośrednictwem technologii – oczywiście takich, które zapewniają obu stronom tak bardzo oczekiwane bezpieczeństwo. Audit zdalny obejmuje przegląd dokumentów, zapisów i innych dowodów potwierdzających funkcjonowanie systemu zarządzania Klienta, jak również koncentruje się na rozmowach z auditowanymi oraz prezentacji uzyskanych wyników przy wykorzystaniu nowych technologii. Podczas warsztatu prowadzący przedstawi praktyczne doświadczenia wynikające z realizacji aditów zdalnych a także rekomendacje, które warto wdrożyć w pracę Auditora.
Andrzej Żukowski
Senior Manager ds. Edukacji TUV NORD Polska. Trener i wykładowca w zakresie systemów zarządzania, z ponad 25 letnim doświadczeniem dydaktycznym. Uznany przez International Register of Certificated Auditors (IRCA) w Londynie jako Wykładowca Wiodący w zakresie Quality Management Systems. Współpracuje jako trener i wykładowca z wieloma uczelniami w kraju, w tym m.in. z Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej. Od ponad 20 lat przeprowadza audity certyfikacyjne, nadzoru i recertyfikacyjne, jako certyfikowany Lead Auditor TUV NORD CERT GmbH.
Więcej
13 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Jak być olimpijczykiem biznesu?
SZKOLENIE STACJONARNE
Jednym z najważniejszych warunków działania w biznesie jest przekonanie, że realizacja wybranego celu jest możliwa oraz, że jest się osobą która ten cel zrealizuje, mimo napotkanych przeszkód. Jedyne ograniczenia czają się w umyśle. Umiejętność dokształcania się, pęd do wiedzy i ciekawość to podstawa tego, by zostać olimpijczykiem biznesu. Dla osoby chcącej rozwijać się emocjonalnie, naukowo i biznesowo granice nie istnieją, a bez nich można osiągnąć bardzo wiele. Ważne, by wraz z chęcią zdobywania nowych umiejętności w parze szła pokora, dzięki której w wielu aspektach można stać się jeszcze się lepszym.
Robert Korzeniowski
polski lekkoatleta, chodziarz, czterokrotny mistrz olimpijski, trzykrotny mistrz świata i dwukrotny mistrz Europy, były rekordzista świata w chodzie sportowym, najbardziej utytułowany polski sportowiec pod względem zdobytych tytułów mistrza olimpijskiego.
Więcej
13 LUTEGO, 17:30 - 19:00
Szkoła 2023 roku - anachronicznie nowoczesna czy nowocześnie anachroniczna?
SZKOLENIE ONLINE
Jaka jest współczesna szkoła - anachroniczna czy podążająca z duchem czasu? Co może zrobić nauczyciel, by w szkole „być na czasie”? Jak powinna być zorganizowana nauka w dzisiejszej szkole? Czego i z czego powinno się uczyć? Jak zejść z obłoków na ziemię – bo nie wszystko da się w szkole zmienić, ale… zmiany są możliwe.
Katarzyna Zioła - Zemczak
Wykładowca Akademii WSB. Polonistka, oligofrenopedagog, konsultant w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej; od lat organizująca doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego, koordynatorka sieci współpracy "Uczeń z zagranicy"; na stałe współpracująca z Centrum Pedagogicznym w Czeskim Cieszynie; nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem, autorka licznych pomocy dydaktycznych z zakresu nauczania języka polskiego.
Więcej
13 LUTEGO, 18:00 - 19:00
Naucz się mówić do ludzi. Codziennie bywasz osobą publiczną, choć o tym nie wiesz
SZKOLENIE ONLINE
Jak korzystać z technik wystąpień publicznych tak, by w angażujący sposób prezentować nawet pozornie nieciekawe tematy i z łatwością utrzymać uwagę odbiorców podczas wystąpień, prezentacji, spotkań i negocjacji biznesowych? Jak mówić pewnie i skutecznie? Jak skutecznie wywierać wpływ na publiczność oraz przekonać ją do swojego stanowiska? Zbuduj markę osobistą dzięki skutecznej autoprezentacji i raz na zawsze pokonaj lęk przed wystąpieniami.
Marek Czyż
Dziennikarz, prezenter telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych. Pracę dziennikarza rozpoczął w Radiu Top, kolejno przez ponad 12 lat pracował bez przerwy w TVP prowadząc między innymi: Monitor Wiadomości i Gość Jedynki w TVP1, programy poświęcone wejściu Polski do Unii Europejskiej, programy publicystyczne w TVP3 i Aktualności w TVP Katowice.
W TVP pracował także w zagranicznej redakcji TAI oraz jako śląski reporter TVP. Od 2011 r. pracował w TVP Info gdzie do połowy lutego 2016 współprowadził Poranek Info. Z TVP odszedł w sierpniu 2016 r. Od 9 listopada 2016 r. do 30 listopada 2018 r. współprowadził wraz z Beatą Tadlą, serwis informacyjny Nowa TV – 24 godziny. Obecnie wydawca i twórca serwisów Czyż Tak oraz Dziennik Metropolii, a także szef działu informacji Radia ZET. Prywatnie od ponad 20 lat szczęśliwy mąż i ojciec.
Więcej
14 LUTEGO, 17:00 - 18:30
HR jako partner biznesu - wyzwania na rok 2023
SZKOLENIE ONLINE
Z raportów dotyczących trendów na rynku pracy wynika, że polski rynek pracy jest bardzo dynamiczny. Pracodawcy szukają pracowników i próbują odpowiedzieć na ich płacowe żądania, ale niestety – rosnąca inflacja uniemożliwia traktowanie wysokości oferowanej pensji jako wyznacznika atrakcyjności oferty pracy. Największym wyzwaniem dla HR w nadchodzącym roku będzie więc opracowanie spójnego planu przyciągania nowych kandydatów oraz utrzymywania obecnych, ze szczególnym naciskiem na niepłacowe benefity. Jakie jeszcze wyzwania czekają na HR’owców?
Agnieszka Bednarska
Interim HR Manager z dwudziestoletnim doświadczeniem biznesowym. Psycholog biznesu. Specjalizuje się we wdrożeniach modelu i standardów pracy HR Business Partnerów w polskich firmach. Doradca, praktyk i psycholog biznesu Grupy HR Masters. Wspiera klientów w budowaniu skutecznej polityki personalnej i organizacji struktur HR. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner, pomysłodawca 3-poziomowego programu certyfikacji zawodu HR Business Partnera, organizator wydarzeń branżowych śląskiego oddziału PS HRBP.
Więcej
14 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Negocjacje w biznesie
SZKOLENIE ONLINE
Negocjacje to proces, w którym dwie strony o częściowo rozbieżnych, a częściowo zbieżnych interesach dążą do osiągnięcia porozumienia. Sytuacje, w której korzyść jest uzyskiwana wyłącznie przez jedną stronę, można nazwać quasi-negocjacjami, manipulacjami lub perswazją mającą na celu wymuszenie. Negocjacje w biznesie podlegają tym samym regułom. Jakie są zasady prowadzenia negocjacji? Czego nie robić w negocjacjach? Jakie cechy powinien mieć dobry negocjator? Na te i wiele innych pytań odpowie prowadzący szkolenie.
prof. dr hab. Marek Szopa
Profesor nauk fizycznych. Od wielu lat propaguje oparte na dowodach podejście do rozwoju organizacji i zarządzania. Specjalista w zakresie twórczego myślenia i lateralnych technik rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji w oparciu o teorię gier. Autor oryginalnych gier symulacyjnych realizowanych w instytucjach gospodarczych. Autor ponad 70 publikacji naukowych, podręczników akademickich z teorii gier i negocjacji oraz artykułów popularnych. Jego doświadczenia to kilkanaście tysięcy godzin usług rozwojowych obejmujących m.in.: prowadzenie szkoleń i konsultacji negocjacyjnych dla: Min. Gospodarki (przygotowanie do negocjacji akcesyjnych UE), PISM, Szkoły Negocjacji House of Skills, Can Pack, Allianz. Pracował na uniwersytetach w Kolonii i Leuven. Współpracuje z zachodnimi firmami konsultingowymi. Propagator naukowego podejścia do zarządzania. Wybrane doświadczenie: szkolenia z podejmowania decyzji m.in. dla: KPRP, KPRM i wielu ministerstw; prowadzenie warsztatów strategicznych oraz konsultacji dla zarządów dużych firm; tworzenie i realizację programów rozwojowych dla kadry menedżerskiej i pracowników banków; współautor standardu usług rozwojowych SUS 2.0 PIFS, konsultant systemu BUR PARP; autor polskiej wersji narzędzia do badania kultury organizacji Profil Wartości Motywacyjnych Gravesa. Pełnione role i funkcje: Prezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu; Członek Zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych; przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Negocjacji; Wykładowca i autor programów dla szkół i uczelni; Certyfikowany konsultant rozwoju organizacyjnego Advisio, konsultant MindSonar; Członek Rady Wydawniczej Independent Journal of Management and Production; Ekspert Naukowo-Technologiczny oraz Gospodarczo-Biznesowy NCBR.
Więcej
14 LUTEGO, 17:30 - 19:00
Prawo w świecie sztucznej inteligencji
SZKOLENIE ONLINE
Pojęcie „sztuczna inteligencja” cieszy się coraz większą popularnością i nic dziwnego, bo w otaczającym nas świecie coraz częściej spotykamy się z przypadkami jej zastosowania a systemy - określane z angielska dwuliterowym skrótem AI - wkraczają do coraz to nowych obszarów naszego życia. Choć nierzadko bywamy wręcz zadziwieni, z jaką szybkością potrafimy jako cywilizacja dokonywać zmian w świecie technologii, często nie nadążamy ze zmianami w innych obszarach, takich jak choćby jest prawo.
Wspomniane prawo, które jest narzędziem inżynierii społecznej, może albo kreować rzeczywistość albo też starać się znaleźć ramy dla nowych sytuacji, jakie rodzi aktywność ludzka, przy czym w odniesieniu do nowych technologii, w tym także do zastosowań sztucznej inteligencji prawodawca przede wszystkim musi poszukiwać sposobów na wypełnienie luk w systemie normatywnym. Ochrona danych osobowych, praw autorskich czy regulacja odpowiedzialności za działania systemów autonomicznych to jedne z wielu wyzwań, którym sprostać musi prawo.
Szkolenie „Prawo w świecie sztucznej inteligencji” ma zadanie zapoznać jego Uczestników z tym, w jaki sposób obecnie regulowane jest funkcjonowanie systemów opartych o sztuczną inteligencję oraz jakie zagadnienia wymagają regulacji. Ponieważ prawo dotyka nas wszystkich w naszej codzienności szkolenie adresowane jest nie tylko do prawników, ale wszystkich, którzy ciekawi są jak prawo dostosowuje się do wyzwań stawianych przez nowe technologie.
dr Patryk Kuzior
Adiunkt w Akademii WSB, Naczelnik Wydziału Nadzoru Właścicielskiego i Kontroli Wewnętrznej w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej. Doktor nauk - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Fachową wiedzę uzupełniał m.in. podczas certyfikowanych kursów dotyczących różnych zagadnień prawnych oraz nowych technologii, organizowanych przez takie zagraniczne uczelnie jak m.in.: Harvard University, New York University, University of Michigan, University of Queensland, University of Tartu, University of Jyväskylä oraz Waseda University. Jest autorem wielu publikacji naukowych i fachowych, w tym dotyczących prawa administracyjnego, funkcjonowania administracji publicznej, otwartych danych oraz dostępu do informacji publicznej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte w administracji rządowej i samorządowej na stanowiskach związanych ze stosowaniem prawa, w tym na wyższych stanowiskach kierowniczych oraz blisko dziesięcioletnie w nadzorowaniu spółek kapitałowych. Był zaangażowany w procesy legislacyjne związane z reformowaniem administracji publicznej i uczestniczył w pracach różnych gremiów doradczych funkcjonujących przy organach administracji publicznej, m.in. także jako ekspert Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Europejskiego Kolegium Policyjnego (CEPOL). Ekspertem kilku wydawnictw prawniczych, w tym C.H.Beck, publicysta prawny Dziennika Gazeta Prawna a także czynny trener. Pasjonuje się cyfryzacją i lotnictwem, jest e-rezydentem Republiki Estonii.
Więcej
14 LUTEGO, 17:30 - 18:30
Gdzie mieszka mowa? Neurologiczne aspekty powstania mowy
SZKOLENIE ONLINE
Jakie struktury anatomiczne warunkują rozwój mowy? Czy istnieje związek mózg – język? Dlaczego wciąż aktualna jest dyskusja nad mózgową organizacją systemu językowego? Czyli co logopeda wiedzieć powinien.
Karina Malajka
Pasjonat - specjalista neurologopedii, której obszary zainteresowania to: afazja, dyzartria, dysfagia, diagnoza i neurorehabilitacja Pacjentów z zaburzeniami mowy i języka na skutek uszkodzenia, chorób i niedorozwoju układu nerwowego oraz wczesna interwencja logopedyczna – dedykowana niemowlętom.
Poza pracą z Pacjentami placówek medycznych (Oddziały Udarowe i Neurologiczne) oraz terapeutycznych (Ośrodek Rehabilitacyjno – Wychowawczy dla Dzieci Niepełnopsprawnych) jest wykładowcą akademickim. Współpracowała z UŚ i wciąż z Akademią WSB. Głodna doświadczeń i wiedzy poszerza ją uczestnicząc w kursach, szkoleniach, konferencjach.
Więcej
14 LUTEGO, 17:30 - 19:00
Walentynkowo o relacjach: co mówi nauka i praktyka o relacjach w świecie 5.0? – warsztaty w formie grywalizacji / knowledge-based-learning
SZKOLENIE STACJONARNE
W walentynkowe popołudnie zapraszamy na inspirujący warsztat poświęcony relacjom w epoce 5.0. Dowiemy się o czynnikach kształtujących silne relacje międzyludzkie, ale i biznesowe oraz o tym w jaki sposób pandemia oraz świat hybrydowy (offline / online) wpłynęły na relacje w życiu i biznesie. W drugiej części spotkania, w formule aktywnej (knowledge-based-learning) zapoznamy się – zespołowo - z kartami trendów wpływających na relacje międzyludzkie i biznesowe. Dodatkowo - w formule inspirującej grywalizacji - rozstrzygniemy, który zespół najlepiej uzasadnił konkretną grupę trendów, dla zwycięzców oczywiście będziemy mieli nagrody. Na spotkanie na żywo zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane światem relacji, można przybyć także we dwójkę, wspólnie ze swoimi partnerami życiowymi…
Michał Dziekoński
Pełnomocnik Rektora ds. Klubu MBA w Akademii WSB. Dyrektor zarządzający Business Games Institute – firmy tworzącej i wykorzystującej symulacje i gry strategiczne w szkoleniach i rozwoju pracowników. Z myśleniem strategicznym związany od początku kariery zawodowej, przez kilkanaście lat zarządzał marketingiem strategicznym w Grupie Siemens, obecnie działa dodatkowo jako interim manager i konsultant, tworząc systemy planowania i mierzenia efektów marketingu i sprzedaży dla firm. Posiada certyfikaty MBA Oxford Brookes University, the Advanced Certificate in Marketing (CIM) oraz Marketing Training (Orlando, USA).
Więcej
15 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Skuteczny proces oceny pracownika oparty na kompetencjach jako ważny czynnik motywacyjny
SZKOLENIE ONLINE
System ocen okresowych to jedno z podstawowych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Jest też skutecznym narzędziem motywującym pracowników do coraz lepszej, efektywniejszej pracy i ciągłego rozwoju zawodowego - podnoszenia kwalifikacji, doskonalenia umiejętności oraz kształtowania i realizacji indywidualnej ścieżki rozwoju zawodowego. Przeprowadzone badania wykazały istnienie u znaczącej liczby pracowników ścisłego związku pomiędzy przeprowadzanymi ocenami okresowymi a wzrostem motywacji do pracy i dalszego rozwoju zawodowego.
Sylwia Gatnar
Dyrektor Zarządzająca w firmie PREVAC, Dyrektor Zarządzająca śląskiego Oddziału PMI PC oraz właścicielka firmy szkoleniowej SOsimply. Od 8 lat czynnie związana z procesami biznesowymi oraz zarządzaniem projektami głównie w sektorze nowoczesnych technologii. Na swoim koncie zawodowym ma liczne projekty dla klientów krajowych oraz zagranicznych, projekty wdrożeniowe w obszarze procesów biznesowych w organizacjach, a także godziny praktyki na sali szkoleniowej. Certyfikowany Project Manager (PRINCE2P) oraz Risk Manager (MoR), doktorantka Szkoły Doktorskiej Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, wykładowca akademicki, trener, coach. Autorka licznych artykułów z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Więcej
15 LUTEGO, 17:00 - 18:00
Dziecko dyspraktyczne w terapii integracji sensorycznej
SZKOLENIE ONLINE
Dyspraksja w teorii integracji sensorycznej jest definiowana jako trudności planowania i wykonywania w prawidłowej sekwencji niewyuczonych, nieuwewnętrznionych zachowań motorycznych. Dziecko z dyspraksją rozwojową jest zdezorganizowane w wielu aspektach swojego zachowania i musi ciągle uczyć się każdego wariantu zadania, jak gdyby było to całkowicie nowe zadanie. Charakterystyczne dla tych dzieci są niezgrabność ruchowa, częste upadki i siniaki; często uderzają w przedmioty; potrzebują więcej pomocy niż większość innych dzieci w tym samym wieku; często mają trudności w układaniu puzzli, wycinaniu, kolorowaniu i klejeniu a także w korzystaniu ze sprzętu na placu zabaw. Dzieci dyspraktyczne wymagają pomocy zarówno w opracowaniu planu działania, jak i jego skutecznej realizacji.
Katarzyna Świstuń
Terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki I i II stopnia, diagnosta FASD , pedagog o specjalności opiekuńczo- wychowawczej i resocjalizacyjnej, oligofrenopedagog, nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, certyfikowany terapeuta Empathy Dolls. Założycielka i prezes Stowarzyszenia Centrum Terapii Dziecięcej “TĘCZA” w Knurowie. Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie. W swojej pracy kieruje się dewizą A.J Ayres „Myśląc, że dziecko wyrośnie ze swego problemu, pozbawiamy je możliwości skorzystania z fachowej pomocy w momencie, w którym przyniosłaby ona najlepsze skutki”.
Więcej
15 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Hacking, wycieki danych osobowych, oszustwa internetowe, a kryminalistyka - jak poprawnie dokumentować zdarzenie
SZKOLENIE ONLINE
Rozwój społeczeństwa informacyjnego, połączonego z doskonaleniem i upowszechnieniem rozwiązań informatycznych, telekomunikacyjnych przekłada się na przenoszenie określonych obszarów ludzkiej działalności ze świata realnego w cyberprzestrzeń. Dotyczy to również różnego rodzaju przestępstw związanych z kradzieżą danych osobowych, oszustwami internetowymi czy hackingiem. W obecnej rzeczywistości niektóre przestępstwa dokonywane są w ciągu 3 milisekund (0.03 sekundy). Kryminolodzy w USA oceniają, że klasyczny napad z bronią w ręku kosztuje bank średnio 8000 $ USA, zaś jedno udane oszustwo komputerowe - 500 000 $. Jak – w przypadku zaistnienia przestępstwa w sieci – prawidłowo dokumentować zdarzenie? O tym opowie biegły sądowy z zakresu informatyki śledczej i monitoringu wizyjnego, wykładowca Akademii WSB – dr inż. Krystian Mączka.
dr inż. Krystian Mączka
Biegły sądowy z zakresu informatyki śledczej przy Sądzie Okręgowym w Katowicach, wykładowca akademicki, adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, specjalista z zakresu przestępstw komputerowych. Od lat zajmujący się m.in. problemami bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych, zabezpieczaniem i odzyskiem danych, analizą nośników, problemami szyfrowania, monitoringiem. Autor wielu publikacji z zakresu zastosowań metod sztucznej inteligencji. Posiada Certyfikat X-Ways Forensic, Certyfikowany Informatyk Śledczy, Microsoft Certified Professional oraz Auditora Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Więcej
15 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Członek rady nadzorczej – zabawa bez ryzyka?
SZKOLENIE ONLINE
Rada Nadzorcza zobowiązana jest do stałego nadzoru nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. Jest bowiem reprezentantem właścicieli, którzy powierzyli zarządowi zarządzanie ich majątkiem. Wśród kompetencji Rady Nadzorczej wymienić można m.in. powoływanie i odwoływanie członków zarządu, wybór audytora zewnętrznego czy ocenę rocznych sprawozdań finansowych. Rada nadzorcza składa się co najmniej z trzech, a w spółkach publicznych co najmniej z pięciu członków, powoływanych i odwoływanych przez walne zgromadzenie. Czy warto zostać członkiem Rady Nadzorczej? Kto może zostać jej członkiem? I jakie czekają na niego zadania?
Piotr Łysko
Założyciel i partner w Kancelarii Prawnej HGL Legal, adwokat, ekspert w zakresie prawa handlowego, gospodarczego i karnego. Obrońca oskarżonych w wielu głośnych procesach karnych gospodarczych (white collar crime). Pełnomocnik w wielu procesach gospodarczych w tym z udziałem Skarbu Państwa.
Odpowiedzialny także za obsługę klientów zagranicznych m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec czy Indii. Doktorant prof. dr hab. Roberta Gwiazdowskiego. Komentator bieżących spraw z zakresu prawa cywilnego, handlowego i gospodarczego m.in. dla Rzeczpospolitej, TVN Turbo, TVP Katowice czy innych mediów. Doświadczenie zdobywał z uznanych Warszawskich i Śląskich kancelariach.
Więcej
16 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Zmiany w prawie pracy
SZKOLENIE STACJONARNE
Przepisy prawa pracy chronią nie tylko interesy pracowników, ale są również istotne z punktu widzenia pracodawców. Nieprzestrzeganie prawa wiąże się dla pracowników i pracodawców z wieloma przykrymi konsekwencjami, począwszy od finansowych, aż po odpowiedzialność karną. Aby pozostawać na bieżąco z często zmieniającymi się przepisami prawa, najlepszym wyjściem jest cykliczne szkolenie. Prawo pracy i wiedza na jego temat stoi u podstaw prężnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z najnowszymi zmianami w przepisach prawa pracy oraz ich aktualną interpretacją.
Przemysław Pogłódek
Inspektor pracy, były pracownik i rzecznik prasowy Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach, trener wpisany do Banku Wykładowców Ośrodka Szkolenia PIP we Wrocławiu, biegły sądowy z zakresu czasu pracy, wykładowca prawa pracy z 18-letnim stażem w wielu renomowanych ośrodkach szkoleniowych w kraju i zagranicą, ekspert z zakresu prawa pracy wiodącego portalu prawnego biznes-firma.pl i Centrum Kształcenia HR.
Więcej
16 LUTEGO, 17:00 - 18:00
Komunikacja pracuje dla tych, którzy nad nią pracują
SZKOLENIE ONLINE
Komunikacja jest umiejętnością, której można się nauczyć i skutecznie wykorzystywać w życiu, tak aby zapewnić sobie sukces w porozumieniu z innymi. Jest narzędziem, które buduje oraz rozwija.
Negocjujesz, sprzedajesz, promujesz siebie lub markę czy walczysz z kryzysem wizerunkowym - w każdej z tych sytuacji komunikacja stanowi fundament powodzenia Twoich działań.
Podczas szkolenia "Komunikacja pracuje dla tych, którzy nad nią pracują" zostanie zaprezentowanych 10 zasad i inspiracji podpowiadających skutecznej komunikacji prowadzącej do sukcesu. Przekonaj się jak proste zasady pomagają w poważnych projektach!
dr Krystian Dudek
Doktor nauk humanistycznych, wykładowca kierunku MBA w Ochronie Zdrowia, praktyk współpracujący ze szpitalami, pełnomocnik Rektor Akademii WSB ds. Strategii komunikacji i PR, właściciel Instytutu Publico – firmy szkoleniowej i agencji PR. Trener biznesu, wykładowca, komentator, ekspert z zakresu public relations, marketingu, sprzedaży, komunikacji promocyjnej i kryzysowej, wystąpień publicznych, autoprezentacji, motywacji oraz marketingu politycznego. Łączy wiedzę naukową z doświadczeniem praktycznym. Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych; pomagał wprowadzać na rynek marki; sprzedawać produkty, usługi i idee. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i eksperckich, książek, a także komentarzy dla największych mediów w Polsce: TVP, TVN, TVP Info, TVN24, Polsat News, Polityki, Newsweeka, Gazety Finansowej, Gazety Wyborczej, Pulsu Biznesu, Dziennika Zachodniego, Strefy Biznesu, Pierwszego Miliona (Forbes) czy Home&Market. Ma na koncie kilkaset zrealizowanych projektów PR (PR, PR kryzysowy) i szkoleniowych (wśród nich projekty wyróżniane nagrodami branżowymi) m.in. dla: KGHM Polska Miedź, Fiat Poland, LUX MED, Grupa Górażdże HeidelbergCement w Polsce.
mniej
Więcej
16 LUTEGO, 17:30 - 18:30
Wellness czy well-being co bardziej wspiera produktywność?
SZKOLENIE ONLINE
Czasem paca staje się monotonna i nudna i wyczerpująca. To prosta droga do niskiego morale i niskiej produktywności. Aby zapobiec temu zjawisku w niektórych firmach wprowadzane są programy zwane „workplace wellness”, będące pakietem zajęć skierowanych na poprawę zdrowia i samopoczucia pracowników. Z kolei w innych firmach liderzy stawiają na podejście well-being, którego celem jest zapewnienie dobrostanu psychicznego zatrudnionym osobom. Składa się na niego m.in. poczucie bezpieczeństwa, realizowanie własnego potencjału, umiejętność radzenia sobie ze stresem, kształtowanie odporności psychicznej oraz odczuwanie szczęścia i zadowolenia z życia. Które z działań: wellness czy well-being bardziej wspiera produktywność w organizacjach? A może warto łączyć oba działania?
dr Edyta Nowak Żółty
Prodziekan Wydziału Zamiejscowego Akademii WSB w Cieszynie. Doktor nauk humanistycznych. Dyplomowany coach, tutor akademicki, trener rozwoju osobistego i konsultant w obszarze edukacji. Akredytowany trener metody Insight Discowery. Od 15 lat jest czynnym trenerem. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu: komunikacji międzyludzkiej, asertywności, negocjacji, zarządzania sobą w czasie, budowania zespołów, obsługi klienta, zarządzania coachingowego, savoir vivru w biznesie i urzędzie. Pasjonatka psychologii uczenia się, kształcenia i neurodydaktyki.
Więcej
17 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Włącz się! Porozmawiajmy o edukacji włączającej
SZKOLENIE ONLINE
Dziecko i uczeń z wyzwaniami edukacyjnymi i rozwojowymi w grupie i klasie ogólnodostępnej, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć o edukacji włączającej.
Magdalena Bielenin
Wykładowca Akademii WSB. Oligofrenopedagog, logopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju. Wieloletni pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Szkoły Specjalnej w Bielsku-Białej. Obecnie jako konsultant RODN "WOM" w Bielsku-Białej oraz współpracując z Akademią WSB dzieli się wiedzą i doświadczeniem zdobytym w pracy z osobami z ASD oraz wadami wymowy.
Więcej
17 LUTEGO, 17:00 - 18:30
Od strategii firmy do projektów
SZKOLENIE ONLINE
Sformułowanie dobrej strategii firmy jest niezmiernie istotne, ponieważ nadaje ona kierunek działania całej organizacji na kolejne lata. Aby móc osiągnąć cele określone w strategii, organizacja dostosowuje swoją strukturę organizacyjną oraz strukturę finansowania. Dopiero kiedy wiemy, jakie są cele strategiczne organizacji, powstaje ważne pytanie: jak je osiągnąć, przy czym najczęściej to „jak” sprowadza się do zdefiniowania szeregu projektów i powiązania ich z konkretnymi celami strategicznymi. Z kolei realizacja każdego projektu powinna mieć od początku do końca ciągle ważne uzasadnienie biznesowe. Powód dla jakiego prowadzimy projekt, powinien być jasny, zrozumiały i znany wszystkim osobom w nim uczestniczącym.
dr Piotr Pinoczek
Trener, konsultant, menedżer, coach. Właściciel Active Business Training. Ekspert Zarządzania Projektami w EITT Sp. z o.o. Doktor ekonomii o specjalności: nauki o zarządzaniu (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), absolwent studiów podyplomowych Public Relations. Akredytowany trener PRINCE2®, Agile Project Management® Change Management®, Portfolio, Programme and Project Offices® (P3O) oraz Management of Portfolio® (MoP). Posiada także certyfikaty Six Sigma, IPMA i Managing Successful Programmes®. Prowadzi również szkolenia w oparciu o PMBOK® Guide oraz z obszaru managementu (jakość, optymalizacja procesów, innowacyjność, strategia, komunikacja, coaching, motywowanie).
Więcej