W czwartek 27 lutego br. Zygmunt Łukaszczyk złożył dymisję. Nowy wojewoda śląski w wywiadach prasowych podkreśla, że w swojej pracy szczególną uwagę przykładał będzie do efektywnej kooperacji na linii samorządy – przemysł oraz do bezpieczeństwa w województwie.
Dr inż. Piotr Litwa kieruje Wyższym Urzędem Górniczym od 2008 r. Studia na Wydziale Górniczym Politechniki Śląskiej w Gliwicach (specjalność technika eksploatacji złóż) ukończył w 1988 r., uzyskując tytuł mgr. inż. górnika. Absolwent podyplomowych studiów problemów prawnych górnictwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Administracji i Prawa w latach 1996-1997. W latach 1996–2000 odbył studia doktoranckie na Wydziale Górniczym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
W latach 2005–2009 pełnił funkcję prezesa Stowarzyszenia Wychowanków Wydziału Górnictwa i Geologii Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Jest członkiem Konwentu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Rady Społecznej Politechniki Śląskiej, Konwentu Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie, Rady Naukowej Instytutu Technik Innowacyjnych EMAG oraz Rady Naukowej Głównego Instytutu Górnictwa. Jest członkiem Sekcji Technologii Górniczych Komisji Górniczej Polskiej Akademii Nauk. Został członkiem Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk na lata 2011-2014. Jest autorem i współautorem wielu publikacji i referatów wygłoszonych na konferencjach krajowych i międzynarodowych. W 2010 roku otrzymał Nagrodę Głównego Inspektora Pracy im. Haliny Krahelskiej za osiągnięcia w zakresie ochrony pracy i ochrony zdrowia w środowisku pracy.
Rada Ekspertów Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej została powołana w 2012 r. Jej misją jest zintegrowanie środowiska nauki ze sferą praktyki życia gospodarczego. Współpraca obu środowisk pozwala na racjonalne wykorzystanie posiadanych zasobów i potencjału oraz uzyskanie wspólnych korzyści. Efektywna współpraca środowiska biznesu i nauki pozwoli na podejmowanie działań w zakresie tworzenia wysokiej jakości programów kształcenia, usprawnienia procesów edukacyjnych i podnoszenia standardów kształcenia.