Jak na co dzień funkcjonują osoby starsze z zaburzeniami wzroku i słuchu?
Czy można uczyć się medycyny ratunkowej w wirtualnej rzeczywistości?
Odpowiedzi na te pytania będzie można poznać podczas Nocy Innowacji w Akademii WSB!
Zanurz się w wirtualnej rzeczywistości, poznaj sztuczną inteligencję i zobacz, jak nauka korzysta z innowacji.
W programie:
- „Metody wykorzystania VR w edukacji – symulator starości”, dr inż. Karol Jędrasiak,
- „Nowoczesne technologie wykorzystywane w ratownictwie medycznym - wirtualna symulacja medyczna”, dr Tomasz Siemek,
- Wykład: „Motyw choroby, czyli na co chorują bohaterowie w dziełach kultury?”, lek. Konrad Kaminiów
KIEDY: piątek, 20 października 2023
GDZIE: Audytorium Maximum, Akademia WSB
START: 10:00
Symulator Starości to oprogramowanie umożliwiające użytkownikowi wcielenie się w rolę osoby starszej, cierpiącej na zaburzenia wzroku i słuchu. Oprogramowanie powstało z myślą o pokazaniu użytkownikom, jak trudne bywają czynności dnia codziennego dla osób starszych. W przypadku Symulatora Starości wykreowaną rzeczywistością jest wirtualne Starostwo Powiatowe wzorowane na istniejących urzędach. Głównym celem aplikacji jest pokazanie zaburzeń widzenia oraz słuchu osobie bez schorzeń. Poprzez Symulator starości edukujemy, pokazując jakie są najczęściej spotykane choroby oczu oraz wady narządu słuchu wśród starszych osób.
Wirtualna Symulacja Medyczna pozwala przećwiczyć wszystkie procedury medyczne przy wykorzystaniu wirtualnego pacjenta jak np. z zakresu medycyny ratunkowej, pediatrii, anestezjologii czy innych dziedzin medycyny. Do dyspozycji jest bardzo duża baza scenariuszy możliwych do realizacji, umożliwiających praktyczne sprawdzenie nabytych umiejętności teoretycznych. Dzięki zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości można w bardzo realistyczny sposób przedstawić np. miejsce wypadku czy katastrofy i dzięki temu użytkownicy mogą trenować przebieg procedur ratowniczych, które należy wykonać przy tego typu zdarzeniach. Zajęcia z wykorzystaniem gogli VR dają możliwość wejścia do świata wirtualnego, gdzie użytkownicy odrywają się od bodźców zewnętrznych i mogą skoncentrować się na zadaniu, jakim jest analiza sytuacji, szybkie badanie i udzielenie pomocy poszkodowanym w konkretnym zdarzeniu.