Kierunek

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA - DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH | CIESZYN

Tryb: Hybrydowe Zapisz się

Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Kierunek studiów Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - studia kwalifikacyjne dla pedagogów realizowany w Cieszynie  należy do obszaru pedagogiki, która umiejscowiona jest zarówno w obszarze nauk społecznych, jak i humanistycznych. Wiedza, umiejętności oraz kompetencje w ramach kierunku studiów podyplomowych zostały określone w szczegółowych aktach prawnych z zakresu oświaty.

Studia oferowane przez Akademię WSB w Cieszynie umożliwiają uzyskanie przez absolwentów wymaganego prawem przygotowania do pracy i kwalifikacji w zakresie wczesnego wspomaganie rozwoju dziecka i umożliwiają prowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, w których mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.

Studia skierowane do osób, które posiadają kwalifikacje z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).

Studia mają na celu wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych w stosunku do dzieci wymagających wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju.

Studia kierowane są szczególnie do kadry pedagogicznej żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno - pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji oraz pozostałych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami.

  • Atuty

    • kierunek skutecznie przygotowuje kandydatów do profesjonalnego organizowania wczesnej, systematycznej i kompleksowej pomocy dzieciom z dysfunkcjami rozwojowymi,
    • wysoko kwalifikowana kadra wykładowców z wieloletnią praktyką,
    • podczas zajęć Słuchacze wzbogacają swoją wiedzę i umiejętności niezbędne do procesu diagnozowania, czyli oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka,
    • warsztaty z rehabilitacji ruchowej dziecka niepełnosprawnego oraz konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju.
  • Program

    1. Psychologia rozwoju małego dziecka
    2. Psychologiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
    3. Medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
    4. Pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
    5. Diagnostyka nozologiczna i funkcjonalna małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
    6. Organizacja, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej – podstawy prawne
    7. Metody i sposoby rewalidacji, rehabilitacji i terapii małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
    8. Komunikacja prewerbalna i niewerbalna we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
    9. Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
    10. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego - diagnoza funkcjonalna
    11. Rehabilitacja ruchowa dziecka z zburzeniami funkcji ruchowych
    12. Rehabilitacja i wychowanie słuchowe dziecka z uszkodzonym słuchem
    13. Rehabilitacja i rozwijanie umiejętności widzenia dziecka z uszkodzonym wzrokiem
    14. Rehabilitacja i terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami mowy
    15. Rehabilitacja dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
    16. Opracowanie dokumentacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    17. Opracowanie kompleksowego wieloprofilowego programu wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia jego rodziny


    Liczba godzin: 390h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej

     

    Informacje dodatkowe

    Wymagania wstępne: adresatami studiów są osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna lub psychologia oraz posiadające przygotowanie pedagogiczne. Osoby ubiegające się o przyjęcie na kierunek Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – powinny posiadać wykształcenie wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe z zakresu pedagogiki (po studiach pedagogicznych lub posiadających dyplom innych kierunków z przygotowaniem pedagogicznym uprawniających do pracy w szkole, w przedszkolu i innych placówkach edukacyjnych) lub wykształcenie wyższe z zakresu psychologii. W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego oraz przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.

    • Czas trwania: 3 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów.
    • Dni odbywania się zajęć: poniedziałki, środy i w pierwszym semestrze wybrane piątki (moduł pedagogiki specjalnej)
    • Część  zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Rekomendacje

    Każde dziecko jest nowym początkiem. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka to kierunek, który skutecznie przygotowuje kandydatów do profesjonalnego organizowania wczesnej, systematycznej i kompleksowej pomocy dzieciom z dysfunkcjami rozwojowymi. Podczas zajęć słuchacze wzbogacają swoją wiedzę i umiejętności niezbędne do procesu diagnozowania, czyli oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Ponadto, zdobywają kwalifikacje umożliwiające skuteczne organizowanie i prowadzenie zajęć wspierających rozwój małych dzieci, od momentu wykrycia u nich niepełnosprawności do czasu podjęcia edukacji w szkole, oraz pomoc ich rodzinom.

    Mirosława Bochner
    Wykładowca Akademii WSB. Psycholog, trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 400 zł do 5 października 2021
    II 400 zł do 5 listopada 2021
    III 400 zł do 5 grudnia 2021
    IV 400 zł do 5 marca 2022
    V 500 zł do 5 kwietnia 2022
    VI 500 zł do 5 września 2022
    VII 500 zł do 5 października 2022
    Ogółem 3400 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji