Statut
Dąbrowa Górnicza, dnia 12.07.2012 r.
STATUT RADY EKSPERTÓW
WYŻSZEJ SZKOŁY BIZNESU w DĄBROWIE GÓRNICZEJ
(od 16 kwietnia 2018 r. Akademia WSB)
Rozdział I
Misja i cel
Misją Rady Ekspertów jest zintegrowanie środowiska nauki ze sferą praktyki życia gospodarczego i nawiązanie ich ścisłej współpracy. Współpraca obu środowisk pozwala na racjonalne wykorzystanie posiadanych zasobów i potencjału oraz uzyskanie wspólnych korzyści. Efektywna współpraca środowiska biznesu i nauki pozwoli na podejmowanie działań w zakresie tworzenia wysokiej jakości programów kształcenia, usprawnienia procesów edukacyjnych i podnoszenia standardów kształcenia. Celem powołania Rady Ekspertów jest dostosowanie kształcenia w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej do wymagań rynku pracy.
Rozdział II
Skład i kadencja Rady
§ 1
Rada Ekspertów, zwana dalej Radą, jest powoływana zarządzeniem Rektora.W skład Rady wchodzą:
a. Przewodniczący,
b. Członkowie,
c. Koordynator.
Potwierdzeniem przystąpienia do Rady jest złożenie przez kandydata deklaracji członkowskiej, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Statutu.Członków Rady zatwierdza Rektor. Przewodniczący jest wybierany spośród Członków Rady.Koordynator jest wyznaczany przez Rektora.
§ 2
Kadencja Rady trwa 3 lata i rozpoczyna się w dniu jej pierwszego posiedzenia.Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Rektor. Pierwszym posiedzeniem Rady, do chwili wybrania Przewodniczącego, kieruje Rektor WSB.
Rozdział III
Zadania Rady oraz jej Członków
§ 1
Do zadań Rady Ekspertów należy w szczególności:
-
Udział w opracowywaniu efektów kształcenia w ramach poszczególnych kierunkówi modułów kształcenia.
-
Udział w opracowywaniu metod walidacji założonych do realizacji w ramach danego kierunku studiów efektów kształcenia.
-
Opiniowanie programów nauczania i treści zajęć w kontekście ich dostosowania do wymogów rynku pracy.
-
Określanie zapotrzebowania na konkretne kwalifikacje zawodowe wśród absolwentów uczelni wyższych.
-
Określanie perspektyw zmian w zakresie kształcenia odpowiadającego na zapotrzebowanie rynku pracy.
-
Wsparcie merytoryczne w procesie dyplomowania (udział w wyznaczaniu kierunków rozwoju tematyki prac dyplomowych).
-
Wypracowanie mechanizmów służących nawiązywaniu współpracy pomiędzy pracodawcami, identyfikacja barier i trudności w nawiązywaniu współpracy.
§ 2
Do obowiązków Przewodniczącego Rady Ekspertów należy:
Kierowanie pracami Rady. Reprezentowanie Rady na zewnątrz. Przewodniczenie posiedzeniom Rady.
§ 3
Do obowiązków Koordynatora Rady należy:
Opracowywanie projektów planu pracy Rady.Przygotowywanie posiedzeń Rady. Informowanie Władz Uczelni o stanie realizacji prac Rady. Opracowywanie sprawozdań z rocznej działalności Rady.Sporządzenie protokołów z posiedzeń Rady. Przechowywanie dokumentacji z prac Rady. Wykonywanie innych prac zleconych przez przewodniczącego Rady oraz zapewnienie obsługi administracyjnej działalności Rady.
§ 4
Do obowiązków członków Rady należy:
Uczestniczenie w posiedzeniach Rady i aktywny udział w rozpatrywaniu zagadnień będących przedmiotem obrad. Opracowywanie zleconych problemów.
§ 5
Członkowie Rady są zobowiązani do nieujawnienia uzyskanych informacji, stanowiących tajemnicę Uczelni w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Rozdział IV
Tryb pracy Rady Ekspertów
§ 1
Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach, za pośrednictwem Koordynatora Rady oraz indywidualnych zleceń.
§ 2
Rada zbiera się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy do roku.Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący z własnej inicjatywy, na polecenie Rektora lub na wniosek co najmniej jednej trzeciej ogólnej liczby członków.Plan pracy posiedzenia oraz jego termin ustala Przewodniczący w porozumieniu z Koordynatorem Rady.Zawiadomienia o posiedzeniach Rady, zawierające miejsce, termin i proponowany program posiedzenia, wysyła Koordynator.
§ 3
Obsługę biurową, techniczną oraz finansową prac Rady zapewnia Uczelnia.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
Statut Rady Ekspertów wchodzi w życie z dniem 12.07.2012 r.
REKTOR
/-/
Prof. nadzw. dr Zdzisława Dacko - Pikiewicz