Kierunek

INTERDYSCYPLINARNA DIAGNOZA, STYMULACJA I TERAPIA DZIECI OD URODZENIA DO 3 ROKU ŻYCIA

Tryb: Hybrydowe Zapisz się

Studia przygotowują do pracy z najmłodszymi do 3 roku życia; mogą stanowić wiedzę uzupełniającą z zakresu Integracji Sensorycznej w pracy z małymi dziećmi. Dzięki najnowszej wiedzy, popartej badaniami naukowymi z całego świata, Słuchacze będą mogli promować profilaktykę i prewencję w zakresie opieki, usprawniania i stymulacji małych dzieci.

Absolwenci tego kierunku będą stanowi jedyną grupę terapeutów w Polsce, którzy będą potrafili profesjonalnie i interdyscyplinarnie pracować z najmłodszą grupą dzieci, zarówno tą ze zdiagnozowanymi deficytami, jak i tą, będącą w obserwacji, we wspomaganiu.

W ramach studiów słuchacze zdobywają poszerzoną wiedzę z zakresu:

  • zagadnień związanych z teorią i praktyką Integracji Sensorycznej i rehabilitacji małego dziecka,
  • neurologii dziecięcej i psychiatrii,
  • psychologii klinicznej,
  • embriologii i neonatologii,
  • wczesnej interwencji dziecka do lat 3,
  • budowy i funkcjonowania zmysłów małego dziecka – fizjologia i patologia,
  • rozwoju zaburzeń w funkcjonowaniu  zmysłów,
  • metodologii wspomagania dysfunkcji dzieci,
  • analizy i oceny prowadzonych badań,
  • rozumienia problemów rodzin dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
  •  zaburzeń w rozwoju dzieci i możliwości holistycznej pomocy – rodzaje, sposoby, techniki [z praktycznym zastosowaniem],
  • wyposażenia warsztatu  pracy terapeuty małego dziecka dysfunkcyjnego i dziecka do wczesnej interwencji terapeutycznej,
  • współpracy z rodzicem, będącym w traumie i depresji,
  • prowadzenia holistycznej diagnozy i terapii z dziećmi do 3 roku życia,
  • wsparcia terapeutycznego a stymulacji terapeutycznej,
  • dietetyki i wsparcia medycznego dzieci małych.

Absolwent studiów będzie potrafił:

  • współdziałać i pracować w grupie: dziecko – rodzic – terapeuta – zespół specjalistów
  • dokonać  interpretacji  zachowań wynikających z deficytów rozwojowych dziecka,
  • diagnozować występujące zaburzenia u dzieci i kierować do poszczególnych specjalistów,
  • odpowiednio interpretować wyniki badań,
  • opracowywać wyniki badań,
  • wdrożyć do działania wsparcie metodami holistycznymi z zakresu wspomagania małych dzieci do 3 roku życia,
  • tworzyć system współpracy z rodziną i otoczeniem,
  • wdrożyć program rehabilitacji,
  • rozpoznać trudność dziecka i ocenić, czy interwencja powinna być skierowana na terapię i jaką, czy na stymulację,
  • przeprowadzić profesjonalną i dokładną, holistyczną diagnozę małego dziecka,
  • prowadzić holistyczną, interdyscyplinarną terapię lub stymulację małego dziecka.

Studia adresowane są do Terapeutów Integracji Sensorycznej, fizjoterapeutów, logopedów, neurologopedów, lekarzy, terapeutów zajęciowych, pedagogów, psychologów, położnych, pielęgniarek i innych terapeutów pracujących z dziećmi do 3 roku życia.

  • Atuty

    • kierunek jest nowatorskim i autorskim podejściem do holistycznej pracy z małym dzieckiem do 3 roku życia – jedyne takie studia w Polsce!

    • słuchacze w ramach studiów otrzymują certyfikat/dyplom potwierdzających ukończenie 2-semstralnych studiów, wydany przez Akademię WSB,

    • zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi w formie wykładów, seminariów, warsztatów, ćwiczeń (praca z dziećmi, obserwacja na Sali),

    • wśród prowadzących zajęcia są praktycy-pasjonaci z wieloletnim doświadczeniem (lekarze, terapeuci, logopedzi, neurologopedzi, psycholodzy, pedagodzy, fizjoterapeuci, terapeuci SI, dietetycy, nutrigenomicy, kurator), którzy są czynnymi terapeutami, ale także naukowcami, badającymi zastosowanie technik terapeutycznych w praktyce rehabilitacyjnej małego dziecka do 3 roku życia.

       

  • Program

    A. GRUPA TREŚCI PODSTAWOWYCH

    1. Budowa i funkcje układu nerwowego. Anatomia i fizjologia
    2. Neurofizjologiczne podstawy rozwoju dziecka do 3 roku życia.
      Rozwój ruchowy i psychoruchowy dziecka – patologia i fizjologia
    3. Biomedyczne uwarunkowania rozwoju człowieka. Budowa i funkcje zmysłów od poczęcia
    4. Psychologia rozwojowa małego dziecka
    5. Podstawa prawna w organizacji WWR, KS i pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    6. Diagnoza funkcjonalna dzieci z deficytami do 3 roku życia
    7. Diagnostyka i fizjoterapia pediatryczne
    8. Metodyka pracy z dziećmi z deficytami neurorozwojowymi
    9. Diagnoza i terapia neurologopedyczne
    10. Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej u dzieci do 3 roku życia – standardy

    B. GRUPA TREŚCI KIERUNKOWYCH

    1. Embriologia
    2. Opieka neonatologiczna
    3. Wczesna diagnostyka i stymulacja u noworodków i niemowląt
    4. Klasyfikacja zaburzeń rozwojowych
    5. Diagnoza i terapia całościowych zaburzeń rozwoju
    6. Specyfika pracy terapeutycznej z wcześniakami
    7. Czynniki wpływające na rozwój zaburzenia i choroby
    8. Odruchy i ich wpływ na rozwój dziecka
    9. Trudności dzieci małych w jedzeniu i karmieniu. Wybiórczość pokarmowa i neofobia
    10. Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej
    11. Leczenie biomedyczne i wsparcie medyczne
    12. Podstawy dietetyki w pracy z dziećmi z deficytami
    13. Trudne zachowania i szybkie rozwiązania
    14. Diagnostyka psychorozwojowa małego dziecka
    15. Wczesne rozpoznanie dysfunkcji i stymulacja
    16. Wprowadzenie do terapii funkcjonalnej (ortodoncja i fizjoterapia)
    17. Rodzina dziecka z trudnościami rozwojowymi
    18. Integracja Sensoryczna w pracy z dziećmi dysfunkcyjnymi
    19. Warsztaty z dziećmi w gabinecie
    20. Seminarium dyplomowe

    Liczba godzin: 365 h (w tym 95 godzin pracy własnej Słuchacza (case study) i 30 h praktyk)

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
    • Czas trwania: 2 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
    • Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele.
    • Część zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    Dr n. zdr. Marta Wawrzynów

    Doktor nauk o zdrowiu; logopeda i pedagog wczesnej interwencji, specj. neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej (rekomendowany wykładowca PTIS), manualny, TCK, Padovan, miofunkcjonalny, kinesiotapingu, systemu MFS, instruktor masażu Shantala, dietetyk. Specjalizuje się w problematyce zanieczyszczeń środowiskowych i oddziaływań postawy ciała na zaburzenia orofacjalne. Obecnie prowadzi badania na temat skuteczności systemu MFS wykorzystywanego w specjalistycznej terapii dzieci. Wykładowca akademicki i szkoleniowiec, kierownik studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Dzieci z ASD, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu; autorka licznych publikacji naukowych.

    Więcej

    Joanna Stankiewicz-Trzaskawka

    Terapeuta wielofunkcyjny zaburzeń neurorozwojowych dzieci, wykładowca akademicki, pedagog specjalny z zakresu oligofrenopedagogiki i terapii pedagogicznej, terapeuta z zakresu terapii widzenia Vision Therapy (wg dr Willis Clem Maples’ a) oraz sensomotorycznej terapii widzenia, arteterapeuta, terapeuta kinezjologii stosowanej w profilaktyce zdrowia jak również Kinezjologii Edukacyjnej. Moderator trudnych zachowań w szkołach i przedszkolach, terapeuta SI, w trakcie certyfikowania na Skrinera HANDLE w The HANDLE Institut. Od 18 lat wspiera rozwój dzieci zdrowych oraz z wielorakimi wyzwaniami rozwojowymi.Od 15 lat, organ prowadzący, dyrektor, integracyjnego przedszkola Puchatkowa Załoga, w którym sprawuje nadzór nad zespołem specjalistycznym z zakresu terapii i edukacji dzieci zdrowych, z wyzwaniami rozwojowymi oraz organizuje działania edukacyjno-terapeutyczne. Pedagog skupiający wokół swojej działalności wybitnych pedagogów, specjalistów, terapeutów. Organizator kursów, szkoleń, wykładów, konferencji. Współpracuje ze szkołami     i uczelniami, uposaża w wiedzę praktykantów, wolontariuszy oraz studentów. W swojej pracy prezentuje wielopoziomowe, interdyscyplinarne podejście do potrzeb rozwojowych dzieci i środowiska rodzinnego.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Dobro naszych najmłodszych powinno być najważniejszą wartością w ich rozwoju. Dobro tworzą dorośli - prawidłową opieką, pielęgnacją, stymulacją, a jeśli jest konieczne - wsparciem terapeutycznym. Prezentujemy Państwu doskonały program i kadrę wykładowców, którzy pełni zaangażowania i pasji przekażą wiedzę z zakresu interdyscyplinarności w prewencji, stymulacji, diagnozie i terapii dzieci do 3 roku życia. Akademia WSB jest pionierem w kształceniu kadry specjalistów zakresu diagnozy, terapii i rehabilitacji małych dzieci. Serdecznie zapraszam.

    dr n. zdr. Marta Wawrzynów
    Wykładowca Akademii WSB

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 700 zł do 5 października 2021
    II 700 zł do 5 listopada 2021
    III 700 zł do 5 grudnia 2021
    IV 700 zł do 5 stycznia 2022
    V 700 zł do 5 lutego 2022
    VI 700 zł do 5 marca 2022
    VII 400 zł do 5 kwietnia 2022
    Ogółem 4900 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Bonifikaty

    Bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB nie łączą się, wybierz najkorzystniejszą!

    Bonifikata terminowa na studia MBA i podyplomowe w wysokości 1000 zł
    do 30 czerwca 2021 r.
    *
    *Zniżka nie obowiązuje na studia podyplomowe: MBA SME, ACCA po polsku oraz studia podyplomowe w Nysie

    Niżej wymienione bonifikaty nie dotyczą studiów MBA i podyplomowych: Executive MBA, Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business), Master of Business Administration (MBA SME), ACCA po polsku - Zarządzanie finansami i rachunkowość w środowisku międzynarodowym.

    • PROMOCJA "ABSOLWENT"

      Absolwenci Akademii WSB oraz absolwenci studiów podyplomowych Akademii WSB mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki.

    • Bonifikata dla firm

      Pracownicy firm i instytucji, stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy (instytucji), otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł czesnego (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu.

    • Bonifikata rodzinna

      Słuchacze studiów podyplomowych, których członek rodziny tj. ojciec, matka, syn, córka, brat, siostra, mąż, żona jest studentem studiów I-go lub II-go stopnia albo słuchaczem studiów podyplomowych w Akademii WSB, bądź równocześnie podejmują naukę, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument.

    • Promocja dla służb mundurowych

      Pracownicy służb mundurowych, m.in.: żołnierze, pracownicy służby więziennej i policjanci, otrzymują bonifikatę w wysokości 10% zniżki w opłacie czesnego na wybrane studia podyplomowe.

  • Kontakt

    Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
    tel. 32 295 93 11
    tel. 32 295 93 95
    Koordynator Studiów: Agnieszka Dynowska
    e-mail: adynowska@wsb.edu.pl

    Rekrutacja
    tel. 32 295 93 10
    tel. 32 295 93 12
    tel. 32 295 93 88    

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji