Kierunek

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA - DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH | NYSA

Tryb: Hybrydowe Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Tryb: Online Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Kierunek studiów Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka należy do obszaru pedagogiki, która umiejscowiona jest zarówno w obszarze nauk społecznych, jak i humanistycznych. Wiedza, umiejętności oraz kompetencje w ramach kierunku studiów podyplomowych zostały określone w szczegółowych aktach prawnych z zakresu oświaty.

Studia umożliwiają uzyskanie przez absolwentów wymaganego prawem przygotowania do pracy i kwalifikacji w zakresie wczesnego wspomaganie rozwoju dziecka i umożliwiają prowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, w których mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.

Studia mają na celu wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych w stosunku do dzieci wymagających wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju.

Studia kierowane są szczególnie do kadry pedagogicznej żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno - pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji oraz pozostałych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami.

  • Atuty

    • kierunek skutecznie przygotowuje kandydatów do profesjonalnego organizowania wczesnej, systematycznej i kompleksowej pomocy dzieciom z dysfunkcjami rozwojowymi,
    • wysoko kwalifikowana kadra wykładowców z wieloletnią praktyką,
    • podczas zajęć Słuchacze wzbogacają swoją wiedzę i umiejętności niezbędne do procesu diagnozowania, czyli oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka,
    • warsztaty z rehabilitacji ruchowej dziecka niepełnosprawnego oraz konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju.
  • PARTNER

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum (ECES Vademecum) Nysa, ul. Poznańska 1 działa od 1 stycznia 2009 roku, chociaż właściciel tej firmy edukacyjnej dr Bożena Węcka zdobywała doświadczenie w edukacji pracując  w instytucjach z nią związanych od 1982 roku. ECES Vademecum działa głównie na terenie województwa opolskiego i województw ościennych. Tworzą ją: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe, Placówka Doskonalenia Nauczycieli, Szkoła Policealna dla dorosłych, Liceum dla dorosłych. Dodatkowo Vademecum współpracuje z 3 uczelniami wyższymi w tym także z  Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej.

    Wiodącą działalnością  ECES Vademecum jest działalność edukacyjna prowadzona na szeroką skalę na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych oraz pracowników samorządów terytorialnych zarządzających oświatą w zakresie wiedzy i umiejętności zgodnych z założeniami zreformowanego systemu oświaty. ECES Vademecum jest także organizatorem kursów zawodowych, warsztatów, szkoleń z różnych dziedzin.

    Potencjał techniczny ECES Vademecum to budynek w Nysie, przy ulicy Poznańskiej 1. Przebudowany i zmodernizowany składa się z trzech kondygnacji o powierzchni 1450 m2. W budynku mieści  się 14 sal do prowadzenia zajęć w tym także studia nagrań do zajęć zdalnych. Dodatkowo do dyspozycji studentów są: biblioteka, strefy rekreacyjne: wewnętrzna i zewnętrzna. W budynku jest dostępny Internet bezprzewodowy (łącza światłowodowe).

    Kadra dydaktyczna (136 wykładowców) prowadząca zajęcia w ECES Vademecum, rekrutuje się z uczelni wyższych co jest gwarantem akademickiej jakości nauczania. Ponadto zajęcia prowadzą także praktycy: metodycy, dyrektorzy bibliotek, szkół i przedszkoli, psychologowie, pedagodzy.

    Potencjał społeczny wynika z wieloletniej działalności ECES Vademecum na niwie edukacyjnej. Współpraca z 3 uczelniami wyższymi oraz własne firmy edukacyjne są potężnym orędziem na drodze zaspokajania potrzeb edukacyjnych województwa opolskiego i województw ościennych. ECES Vademecum to także organizator dużych imprez kulturalnych o zasięgu ogólnokrajowym, poświęconych dialogom międzykulturowym. Zorganizowano do tej pory 10 wieczorów kultury krajów śródziemnomorskich. Na niwie naukowej ECES Vademecum jest organizatorem Europejskich Dni Nauki, skierowanych są do różnych grup społecznych: nauczycieli, przedstawicieli biznesu, pracowników administracji, służby zdrowia i wielu innych.

    ECES Vademecum jest wysoko notowane przez: jednostki samorządu terytorialnego, instytucje edukacyjne, odbiorców oferty edukacyjnej, wykładowców, partnerów. Dnia 1 wrzesień 2019 r. - Placówka Doskonalenia Nauczycieli Vademecum otrzymała akredytację Opolskiego Kuratora Oświaty na kolejne 5 lat, dnia 5 październik 2018 r. – ECES Vademecum otrzymało podziękowanie w formie kryształu okolicznościowego z okazji XX-lecia Powiatu Nyskiego za wzorową współpracę, okazaną pomoc i wspieranie Zarządu i Rady Powiatu w realizacji ich zadań. Od lat zajmuje czołowe miejsca w konkursie Orły Edukacji czy Firma Godna Zaufania.

    Adres:

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum

    48-300 Nysa, ul. Poznańska 1, tel. 77435 12 54

    www.poznanska.nysa.pl www.vademecum.nysa.pl

  • Program

    1. Psychologia rozwoju małego dziecka
    2. Psychologiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
    3. Medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
    4. Pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
    5. Diagnostyka nozologiczna i funkcjonalna małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
    6. Organizacja, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej – podstawy prawne
    7. Metody i sposoby rewalidacji, rehabilitacji i terapii małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
    8. Komunikacja prewerbalna i niewerbalna we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
    9. Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
    10. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego - diagnoza funkcjonalna
    11. Rehabilitacja ruchowa dziecka z zburzeniami funkcji ruchowych
    12. Rehabilitacja i wychowanie słuchowe dziecka z uszkodzonym słuchem
    13. Rehabilitacja i rozwijanie umiejętności widzenia dziecka z uszkodzonym wzrokiem
    14. Rehabilitacja i terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami mowy
    15. Rehabilitacja dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
    16. Opracowanie dokumentacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    17. Opracowanie kompleksowego wieloprofilowego programu wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia jego rodziny

    Liczba godzin: 390h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej

    Informacje dodatkowe

    Wymagania wstępne: adresatami studiów są osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych oraz posiadające kwalifikacje pedagogiczne wraz z przygotowaniem z zakresu pedagogiki specjalnej.

    W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego oraz przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.

    • Czas trwania: 3 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów.
    • Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele.
    • Część  zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    Kulpa Marzena

    Oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener grafomotoryki, nauczyciel montessoriański. Zatrudniona w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną a także w zakresie terapii pedagogicznej, treningu umiejętności społecznych oraz wczesnego wspomagania. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.

    Więcej

    Piechaczyk Magdalena

    Właścicielka Centrum Terapii Logopedyczno-Pedagogicznej, mgr psychologii i socjologii, logopeda kliniczny, neurologopeda oraz oligofrenopedagog i mediator. Wiedzę terapeutyczną pogłębia  w trakcie szkoleń dotyczących systemowej pracy z rodziną, pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu oraz szkoleń z zakresu AAC - komunikacji alternatywnej, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i wielu innych. Diagnosta w zakresie oceny rozwoju psychoruchowego dzieci. Od 7 lat wykładowca na studiach podyplomowych. Zdobywała doświadczenie zawodowe prowadząc terapie indywidualne i grupowe z dorosłymi, z młodzieżą oraz z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wspiera rodziców, opiekunów poprzez poradnictwo rodzinne, organizując turnusy terapeutyczne, szkoląc rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Prowadzi konsultacje, poradnictwo psychologiczne, psychoedukację. Obecnie pracuje w publicznym przedszkolu oraz prowadzi własną praktykę.

    Więcej

    Pinkiewicz Renata

    oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, wieloletni nauczyciel dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także pedagogiki korekcyjnej.

    Więcej

    Jaskólska Elżbieta

    Edukator, oligofrenopedagog, specjalista do wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem, logopeda, neurologopeda, terapeuta komunikacji AAC (makaton, piktogramy, PCS), terapeuta terapii jedzenia, behawioralnej, terapii ręki,  socjoterapii behawioralno – poznawczej, terapeuta treningu umiejętności społecznych. Posiada uprawnienia do stosowania elementów terapii SI w terapii logopedycznej oraz elektrostymulacji w neurologopedii. Wieloletnie doświadczenie w diagnozie funkcjonalnej dzieci. Od ponad 20 lat pracuje w szkolnictwie specjalnym z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i ze sprzężeniami. Były pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, doradca metodyczny. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób  z niepełnosprawnością intelektualną, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pedagogiki korekcyjnej, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, edukacji włączającej. Od wielu lat współprowadzi Centrum terapeutyczne – Promyk Nadziei w Nysie dla dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami i niepełnosprawnościami. Od 10 lat Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci Niepełnosprawnych JANEK, twórca i koordynator grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.

    Więcej

    Gorczyca Magdalena

    Surdologopeda, neurologopeda, pedagog specjalny oraz terapeuta wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju – absolwentka Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Praktyk z wieloletnim stażem pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracuje w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie, oraz w Promyku Nadziei – firmie oferującej specjalistyczną pomoc i terapię dla dzieci i młodzieży. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie pedagogiki specjalnej, surdopedagogiki, logopedii, a także terapii pedagogicznej.

    Więcej

    Madejczyk Magdalena

    Fizjoterapeuta, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w grupach integracyjnych oraz grupach specjalnych. Terapeuta w Centrum Terapeutycznym "Promyk Nadziei" w Nysie. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pedagogiki korekcyjnej.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Każde dziecko jest nowym początkiem. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka to kierunek, który skutecznie przygotowuje kandydatów do profesjonalnego organizowania wczesnej, systematycznej i kompleksowej pomocy dzieciom z dysfunkcjami rozwojowymi. Podczas zajęć słuchacze wzbogacają swoją wiedzę i umiejętności niezbędne do procesu diagnozowania, czyli oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Ponadto, zdobywają kwalifikacje umożliwiające skuteczne organizowanie i prowadzenie zajęć wspierających rozwój małych dzieci, od momentu wykrycia u nich niepełnosprawności do czasu podjęcia edukacji w szkole, oraz pomoc ich rodzinom.

    Mirosława Bochner
    Wykładowca Akademii WSB. Psycholog, trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 600 zł do 5 marca 2022
    II 500 zł do 5 kwietnia 2022
    III 500 zł do 5 maja 2022
    IV 500 zł do 5 października 2022
    V 500 zł do 5 listopada 2022
    VI 500 zł do 5 stycznia 2023
    VII 500 zł do 5 lutego 2023
    Ogółem 3900 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Promocje

    Bonifikaty terminowe:

    - przy zapisie w terminie od 03.01.2022 r. do 31.01.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 500 zł.;

    - przy zapisie w terminie od 01.02.2022 r. do 15.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 300 zł;

    - przy zapisie w terminie od 16.02.2022 r. do 28.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 200 zł.

    Bonifikaty:

    - Bonifikata absolwencka - absolwenci wszystkich form edukacyjnych ECES Vademecum w roku akademickim 2020/2021, mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki; bonifikata obowiązuje do 31.01.2022 r.

    - Bonifikata z tytułu wyboru dwóch kierunków studiów podyplomowych - kandydaci przy wyborze drugiego kierunku studiów podyplomowych otrzymuje zniżkę w wysokości 50% od kwoty czesnego (zniżka dotyczy kierunku o niższym czesnym);

    - Bonifikata dla pracowników instytucji oświatowych - pracownicy instytucji oświatowych stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników instytucji otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu;

    - Bonifikata rodzinna - słuchacze studiów podyplomowych, którzy z członkiem rodziny tj. ojcem, matką, synem, córką, bratem, siostrą, mężem, żoną równocześnie podejmują naukę w Akademii WSB, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument;

     

  • Kontakt

    PDN Vademecum Nysa
    Koordynator Magdalena Ziółkowska
    * tel. 77 409 04 58
    * tel. 77 435 12 54 w.23
    * tel. kom. 691 564 567
    * e-mail: dos@poznanska.nysa.pl

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji