Kierunek

TUTORING I MENTORING W EDUKACJI I BIZNESIE | NYSA

Tryb: Hybrydowe Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Tryb: Online Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Aby  sprostać oczekiwaniom XXI wieku, liderzy organizacji, nauczyciele i dyrektorzy potrzebują nowoczesnej wiedzy, praktycznych umiejętności oraz konkretnych instrumentów po to, by zwiększyć efektywność  procesu rozwoju zawodowego i osobistego własnego i innych. Do narzędzi tych należą właśnie mentoring i tutoring.

Studia podyplomowe „Tutoring i mentoring w edukacji i biznesie” mają na celu praktyczne przygotowanie słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego mentoringu i tutoringu  w organizacjach biznesowych oraz placówkach edukacyjnych.  Studia pozwalają na poznanie konkretnych metod, technik i narzędzi stosowanych w pracy tutorskiej i mentoringowej w działalności edukacyjnej i biznesowej. Absolwenci będą potrafili budować zaangażowane zespoły, motywować swoich pracowników oraz wspierać ich w procesie rozwoju. Zajęcia w ramach studiów będą miały przede wszystkim wymiar praktyczny, ukierunkowany na rozwój kompetencji „sprzymierzeńca rozwoju”, jakim jest tutor czy też mentor.

To studia adresowane do osób, które chcą zmieniać świat, zaczynając od zmiany siebie, bo w tym upatrują sens swojej pracy, w szczególności do: menedżerów i liderów organizacji, coachów, trenerów, doradców zawodowych, nauczycieli, wychowawców, dyrektorów szkół i innych placówek edukacyjnych, pracowników sektora poradnictwa, wsparcia i pomocy psychopedagogicznej w tym socjalnej i wszystkich osób zainteresowanych rozwojem osobistym.

  • Atuty

    • metody i praktyczne narzędzia efektywnego uczenia i rozwijania potencjału własnego i innych
    • założenia edukacji spersonalizowanej w kontekście tutoringu i mentoringu
    • budowanie wspierających proces uczenia się relacji z klientami oraz prowadzenia sesji programów mentoringowych
    • narzędzia przydatne w tutoringu naukowym i rozwojowym
    • sytuacje trudne w pracy tutora/mentora oraz sposoby raczenia sobie z nimi
    • kompetencje w zakresie rozwoju  talentów i potencjału uczniów, studentów, pracowników
    • narzędzia motywowania podopiecznych do kreatywności, samodzielnego myślenia i podejmowania nowych wyzwań,
    • inspiracja do konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
  • Partner

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum (ECES Vademecum) Nysa, ul. Poznańska 1 działa od 1 stycznia 2009 roku, chociaż właściciel tej firmy edukacyjnej dr Bożena Węcka zdobywała doświadczenie w edukacji pracując  w instytucjach z nią związanych od 1982 roku. ECES Vademecum działa głównie na terenie województwa opolskiego i województw ościennych. Tworzą ją: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe, Placówka Doskonalenia Nauczycieli, Szkoła Policealna dla dorosłych, Liceum dla dorosłych. Dodatkowo Vademecum współpracuje z 3 uczelniami wyższymi w tym także z  Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej.

    Wiodącą działalnością  ECES Vademecum jest działalność edukacyjna prowadzona na szeroką skalę na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych oraz pracowników samorządów terytorialnych zarządzających oświatą w zakresie wiedzy i umiejętności zgodnych z założeniami zreformowanego systemu oświaty. ECES Vademecum jest także organizatorem kursów zawodowych, warsztatów, szkoleń z różnych dziedzin.

    Potencjał techniczny ECES Vademecum to budynek w Nysie, przy ulicy Poznańskiej 1. Przebudowany i zmodernizowany składa się z trzech kondygnacji o powierzchni 1450 m2. W budynku mieści  się 14 sal do prowadzenia zajęć w tym także studia nagrań do zajęć zdalnych. Dodatkowo do dyspozycji studentów są: biblioteka, strefy rekreacyjne: wewnętrzna i zewnętrzna. W budynku jest dostępny Internet bezprzewodowy (łącza światłowodowe).

    Kadra dydaktyczna (136 wykładowców) prowadząca zajęcia w ECES Vademecum, rekrutuje się z uczelni wyższych co jest gwarantem akademickiej jakości nauczania. Ponadto zajęcia prowadzą także praktycy: metodycy, dyrektorzy bibliotek, szkół i przedszkoli, psychologowie, pedagodzy.

    Potencjał społeczny wynika z wieloletniej działalności ECES Vademecum na niwie edukacyjnej. Współpraca z 3 uczelniami wyższymi oraz własne firmy edukacyjne są potężnym orędziem na drodze zaspokajania potrzeb edukacyjnych województwa opolskiego i województw ościennych. ECES Vademecum to także organizator dużych imprez kulturalnych o zasięgu ogólnokrajowym, poświęconych dialogom międzykulturowym. Zorganizowano do tej pory 10 wieczorów kultury krajów śródziemnomorskich. Na niwie naukowej ECES Vademecum jest organizatorem Europejskich Dni Nauki, skierowanych są do różnych grup społecznych: nauczycieli, przedstawicieli biznesu, pracowników administracji, służby zdrowia i wielu innych.

    ECES Vademecum jest wysoko notowane przez: jednostki samorządu terytorialnego, instytucje edukacyjne, odbiorców oferty edukacyjnej, wykładowców, partnerów. Dnia 1 wrzesień 2019 r. - Placówka Doskonalenia Nauczycieli Vademecum otrzymała akredytację Opolskiego Kuratora Oświaty na kolejne 5 lat, dnia 5 październik 2018 r. – ECES Vademecum otrzymało podziękowanie w formie kryształu okolicznościowego z okazji XX-lecia Powiatu Nyskiego za wzorową współpracę, okazaną pomoc i wspieranie Zarządu i Rady Powiatu w realizacji ich zadań. Od lat zajmuje czołowe miejsca w konkursie Orły Edukacji czy Firma Godna Zaufania.

    Adres:

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum

    48-300 Nysa, ul. Poznańska 1, tel. 77435 12 54

    www.poznanska.nysa.pl www.vademecum.nysa.pl

  • Program

    Edukacja spesronalizowana - wprowadzenie 
    Sztuka skutecznego porozumiewania się 

    • Trening umiejętności społecznych
    • Komunikacja interpersonalna i intrapersonalna
    • Negocjacje i mediacje szkolne i rówieśnicze
    • Sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

    Teoretyczne podstawy mentoringu i tutoring

    • Wstęp do mentoringu i tutoringu w edukacji  jako metody spersonalizowanej
    • Tutoring a inne formy pracy w edukacji
    • Psychologiczne aspekty mentoringu i tutoringu
    • Nauczyciel jako mentor i tutor
    • Psychologia pozytywna a tutoring
    • Nowa psychologia sukcesu- nastawienie na  rozwój

     Mentoring i tutoring w praktyce

    • Modele w mentoringu i tutoringu
    • Założenia pracy mentora i tutora
    • Proces mentoringu i tutoringu
    • Narzędzia i metody pracy  w mentoringu i tutoringu
    • Praca z talentami
    • Motywacja w tutoringu
    • Tutoring rozwojowy
    • Profil kompetencyjny tutora
    • Wdrażanie tutoringu w szkole-przykłady dobrych praktyk

    Podejścia skoncentrowane na rozwiązaniach

    • Wprowadzenie do modelu Skoncentrowanego na Rozwiązaniach
    • Zastosowanie  w edukacji
    • Metodologia prowadzenia rozmów w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach
    • Struktura sesji: praca na celach, zasobach i potrzebach
    • Praktyczne zastosowanie coachingu w edukacji : coaching kariery

    Liczba godzin: 160

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie
    • Czas trwania: 2 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry
    • Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele.
    • Część zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    dr Nitkiewicz-Jankowska Anna

    Doktor nauk ekonomicznych z zakresu Zarządzania i Ekonomiki Usług. Od 1999 roku współpracuje z uczelniami wyższymi jednocześnie prowadząc własną firmę szkoleniową wpisaną do Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (SUS 2.). Współzałożycielka Akademii Techniki Transformacji. Przeprowadziła ponad 8 tys. godzin szkoleniowych, warsztatowych i wykładowych w tematyce m.in. opracowania strategii biznesu oraz marki osobistej, zarządzania a także czynników wpływających na zachowania ludzkie (szczególnie związanych z emocjami). Autorka książek, ebook, programów szkoleniowych.

    Więcej

    dr Wawrzyniak-Kostrowicka Milena

    Doktor nauk humanistycznych, absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, trener, doradca zawodowy i coach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz liczne szkolenia z zakresu pracy coachingowo-doradczej. Specjalizuje się w obszarze coachingu kariery. Pierwsze szlify w tym zakresie zdobywała jako trener wewnętrzny NGO, pracując z grupami wykluczonymi społecznie. W latach 2007-2019 koordynowała jako trener i doradca zawodowy dziewięć projektów unijnych i systemowych przeciwdziałających wykluczeniu społecznemu. Ma na swoim koncie ekspertyzy naukowe pisane na rzecz Gminy Wrocław dotyczące perspektyw zawodowych beneficjentów projektów. Aktywnie współpracuje zarówno ze środowiskiem biznesowym (prowadząc rekrutacje personelu i szkolenia kadry), jak i akademickim (w charakterze kierownika naukowego konferencji, studiów podyplomowych oraz jako wykładowca i promotor seminariów na kierunkach pedagogicznych w szkołach: WSB, WSPIA, WSZIP, TEB Edukacja).

    Więcej

    Grębowiec Bożena

    Trener, mediator, coach, pedagog, nauczyciel-konsultant, egzaminator w zakresie kwalifikacji mediacje sądowe i pozasądowe. Doświadczenie zawodowe zbudowane w oparciu o wieloletnią pracę na stanowiskach pedagoga w poradni psychologiczno- pedagogicznej, następnie dyrektora szkoły, a także dyrektora i wykładowcy uczelni niepublicznej oraz pedagoga w szkołach i placówkach oświatowych województwa opolskiego, a także pracę mediatora w obszarze mediacji sądowych i pozasądowych oraz usług mediacyjnych w różnorodnych projektach, których celem jest zwiększenie dostępności usług społecznych, w tym usługi mediacyjnej osobom i rodzinom przeżywającym konflikty i problemy opiekuńczo-wychowawcze. Jest certyfikowanym coachem i mediatorem w standardach VCC. Aktualnie pracuje jako nauczyciel- konsultant w ośrodku doskonalenia nauczycieli. Obszary specjalizacji: Mediacje cywilne, rodzinne, rówieśnicze, coaching, Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR), komunikacja oparta o dialog motywacyjny, pedagogika, pedagogika specjalna, lecznicza i oligofrenopedagogika, profilaktyka uniwersalna.

    Więcej

    Gabis Elżbieta

    Od roku 2006 doradca metodyczny kształcenia zawodowego, obecnie w Regionalnym Zespole Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu. Nauczyciel dyplomowany przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Ekonomicznych w Nysie. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie opracowywania programów szkoleń oraz ich realizacji dla nauczycieli, kadry zarządzającej szkół. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie przygotowania pedagogicznego, zarządzania oświatą i doradztwa zawodowego.

    Więcej

    Błońska Elżbieta

    Współwłaściciel, psycholog w Centrum Diagnozy i Psychoterapii Elżbieta Błońska&Ewa Wilk, absolwentka jednolitych studiów magisterskich kierunku psychologia na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, ukończyła studium psychologii sądowej, liczne kursy m.in kurs psychoterapii systemowej WTTS, poznawczo-behawioralnej, kurs z zakresu psychodietetyki, oraz szkolenia takie jak: praca z osobami z zaburzeniami psychotycznymi, depresja w życiu zawodowym i prywatnym itp. Obecnie jest w trakcie 4-letnich studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej (Studia rekomendowane przez PTTPB – ukończenie uprawnia do uzyskania certyfikatów PTTPB oraz EABCT), oraz studiów doktoranckich (zainteresowania badawcze: schizofrenia). Jest również w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej - Psychiatria człowieka dorosłego. Stale podnosi swoje kwalifikacje i poddaje swoją pracę regularnej superwizji. W swojej pracy terapeutycznej łączy terapie poznawczo-behawioralną z systemową. Swoje doświadczenie zdobywała pracując z dorosłymi oraz dziećmi. Obecnie pracuje na Oddziale Psychiatrycznym, gdzie prowadzi terapię indywidualną i grupową, zajmuje się również psychoedukacją pacjentów. Hobbistycznie zajmuje się terapią i edukacją w asyście psa zarówno na Oddziale jak i placówkach oświatowych.

    Więcej
  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    Wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 700 zł do 5 marca 2022
    II 700 zł do 5 kwietnia 2022
    III 700 zł do 5 maja 2022
    IV 600 zł do 5 października 2022
    V 600 zł do 5 listopada 2022
    VI 600 zł do 5 grudnia 2022 
    Ogółem 4 200 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Promocje

    Bonifikaty terminowe:

    - przy zapisie w terminie od 03.01.2022 r. do 31.01.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 500 zł.;

    - przy zapisie w terminie od 01.02.2022 r. do 15.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 300 zł;

    - przy zapisie w terminie od 16.02.2022 r. do 28.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 200 zł.

    Bonifikaty:

    - Bonifikata absolwencka - absolwenci wszystkich form edukacyjnych ECES Vademecum w roku akademickim 2020/2021, mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki; bonifikata obowiązuje do 31.01.2022 r.

    - Bonifikata z tytułu wyboru dwóch kierunków studiów podyplomowych - kandydaci przy wyborze drugiego kierunku studiów podyplomowych otrzymuje zniżkę w wysokości 50% od kwoty czesnego (zniżka dotyczy kierunku o niższym czesnym);

    - Bonifikata dla pracowników instytucji oświatowych - pracownicy instytucji oświatowych stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników instytucji otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu;

    - Bonifikata rodzinna - słuchacze studiów podyplomowych, którzy z członkiem rodziny tj. ojcem, matką, synem, córką, bratem, siostrą, mężem, żoną równocześnie podejmują naukę w Akademii WSB, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument;

     

  • Kontakt

    PDN Vademecum Nysa
    Koordynator Magdalena Ziółkowska
    * tel. 77 409 04 58
    * tel. 77 435 12 54 w.23
    * tel. kom. 691 564 567
    * e-mail: dos@poznanska.nysa.pl

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji